LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chipknip

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
theion

chipknip

Ongelezen bericht door theion »

Mij is overkomen dat één voor 25 euro opgeladen chipknip, bij de eerste transactie bij parkeermeter aangaf dat er geen saldo meer opstond.
Ik heb de chipknip opgestuurd en kreeg 21,41 euro retour. Dit bedrag konden ze alleen nog op de chipknip lezen.
Ik gebruik de chipknip echter alleen voor het parkeren en dus hele en halve euro's en zeker geen centen.
Tot de komst van een nieuw pasje heb ik de chipknip van mijn vrouw gebruikt. Weer alleen voor het parkeren. Bij het tussentijds opnieuw opladen bleek dat er nog een tegoed opstond van 9.91 euro. Ik weet zeker dat deze chipknip alleen voor ronde bedragen is gebruikt.
Mijn vraag is dan ook:
Heeft iemand degelijke negative ervaringen met het tegoed op een chipknip?

Gast

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de meeste parkeerautomaten betaal je als je met een chipknip betaalt, per minuut dus in dat geval heb je bijna nooit ronde bedragen. Je zou eens op de automaat moeten kijken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mij is overkomen dat één voor 25 euro opgeladen chipknip, bij de eerste transactie bij parkeermeter aangaf dat er geen saldo meer opston
d.
Heb ik ookeen keer gehad . (2 jaar geleden )Komt door de parkeerautomaat (In Rotterdam).
Het tegoed is dan onleesbaar voor de betaalpunten met een chipfunctie ,maar is niet verdwenen.
Bij een oplaadpunt (zonder dat je hem hoeft op te laden ) zit een functie om hem te de-blokkeren en dan doet hij het gewoon weer .Opsturen ,tenzij je pas ook nog beschadigd was , is dus helemaal niet nodig .

Wat het verhaal met die centen ermee te maken heeft begrijp ik niet.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er zomaar centen verdwijnen van je pas .

dutchdavey

Ongelezen bericht door dutchdavey »

Bij mijn werkplek heb ik dubbel betaalde met mijn chipknip. Het werd een gewoonte om de ding te gebruiken en dan op een keer heeft de kassa assistente gezegd tegen mij dat het niet goed is gegaan en ik moet overdoen - blijkt dat het de eerste keer wel goed gegaan was en dus had ik twee keer betaalde.

Ik had al een hekel aan de ding, nu gebruik ik hem bijna nooit, wel houd ik een kleine bedrag daarop voor noodgeld.

Je bent zowieso gek als je zoiets gebruikt, kijk:

1. Je hebt in deze tijd meer betalingsveiligheid nodig, niet minder. Een opgeladen card is geld waard en een makkelijk doel voor een dief.

2. Als je je card kwijtraken, ben je je geld kwijt. Maar je geld is niet kwijt, nee dat blijft bij de bank, lekker!!!

3. Als je de ding oplaadt, wordt de geld overgemaakt van je rekening naar die van de bank, en wordt pas overgemaakt naar de winkelier as je iets koopt. Je leent dus geld aan de bank. je krijgt dus ook geen rente op geld op je chipknip, maar zolang het daar blijft, mag de bank het geld beleggen voor eigen doel. Moet je even still staan bij de hoeveelheid geld die rondslingerd op de pasjes!

4. De winkelier moet ook een 6ct (ofzo) betalen per transaktie.

Het is dus, puur geldklopperij, en waardeloos voor de particulier.

Dutchdavey (Brits, dus mijn excuses voor het taalgebruik..!)

Gesloten