Als ik de reclame op tv goed begrijp wordt daar toch ook om gevraagd!!
Die man die eerst gaat pinnen uit de automaat en dan alsnog contant gaat betalen in de supermarkt. Dan wordt er toch gevraagd pin of chippen. Omdat het anders dubbelop is.
Ik weiger iets te kopen bij een winkel waar geld gevraagd wordt voor een transactie onder de 10 euro. Als ik het dan ergens anders ook kan kopen maar gewoon kan pinnen zonder kosten koop ik het daar.
Dus wat ik dus bedoel is dat ik het zo raar vind dat ze vragen om te pinnen en/of chippen in die reclame, , maar dat in sommige winkels nog wel steeds geld voor gevraagd wordt voor een pin transactie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] consument pint vaker kleinere bedragen
Re: consument pint vaker kleinere bedragen
Dat zou ook per direct verwijderd moeten worden. Overal zie je die bordjes "Pinnen onder x euro kost hier 10 cent" of 20 cent of wat voor bedrag dan ook. Zogenaamd om de kosten van het pinnen eruit te halen.
Maar ook bij de AH op Den Haag CS hebben ze dat en daar komen honderden mensen per dag langs. Lekker cashen dus als je van al die mensen 10 cent extra ontvangt.
Belachelijke maatregel dus, meteen afschaffen, dat stimuleert ook om te pinnen.
Maar ook bij de AH op Den Haag CS hebben ze dat en daar komen honderden mensen per dag langs. Lekker cashen dus als je van al die mensen 10 cent extra ontvangt.
Belachelijke maatregel dus, meteen afschaffen, dat stimuleert ook om te pinnen.
Re: consument pint vaker kleinere bedragen
Er worden door de banken wel degelijk kosten per PIN transactie aan de winkelier berekend. Als het gepinde bedrag aan de lage kant is, blijft er na aftrek van diverse kosten natuurlijk niet veel meer voor de winkelier over.
Bovendien is er vor het electronisch betalen van kleine bedragen de 'chipknip'.
Wat ik veel erger vind, is dat de banken ons dat PIN-en en chippen door de strot heeft geduwd en dat blijft doen omdat het contante betalingsverkeer te duur en te onveilig is geworden. Dan vraag ik mij af waar die enorme kosten voor het electronisch betalingsverkeer dan vandaan komen. Er komt per s;ot van rekening geen mens meer aan te pas.
En wat betreft het 'chippen', als ik dan gebruik wil maken van mijn chipknip, heeft de winkel of benzinepomp geen mogelijkheid van chipbetaling of er zijn storingen in de apparatuur!!!
Laten we dat contante geld nog maar een even NIET afschaffen.....
Sorry minister Zalm...
Groeten,
Marcel.
Bovendien is er vor het electronisch betalen van kleine bedragen de 'chipknip'.
Wat ik veel erger vind, is dat de banken ons dat PIN-en en chippen door de strot heeft geduwd en dat blijft doen omdat het contante betalingsverkeer te duur en te onveilig is geworden. Dan vraag ik mij af waar die enorme kosten voor het electronisch betalingsverkeer dan vandaan komen. Er komt per s;ot van rekening geen mens meer aan te pas.
En wat betreft het 'chippen', als ik dan gebruik wil maken van mijn chipknip, heeft de winkel of benzinepomp geen mogelijkheid van chipbetaling of er zijn storingen in de apparatuur!!!
Laten we dat contante geld nog maar een even NIET afschaffen.....
Sorry minister Zalm...
Groeten,
Marcel.