LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Convenant rekening openen ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Convenant rekening openen ING

Ongelezen bericht door rea »

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Mijn vriend heeft geprobeerd een convenant rekening te openen bij zijn laatste bank (ING), maar dit wordt afgewezen omdat hij niet bij een hulpinstantie zit.
Echter, de aanvraag is gedaan in een kantoor van ING en daar zeiden ze juist dat het helemaal niet nodig was, maar als je belt naar ING n.a.v. de afwijzing, krijgen we te horen dat hij toch echt bij een hulpinstantie ingeschreven moet zijn.

Wat moeten we nu doen?
Naar een hulpinstantie gaan, terwijl hij eigenlijk geen hulp nodig heeft en daar kosten (eigen risico) aan moeten betalen?

Moneyman
Berichten: 30342
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Convenant rekening openen ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom ga je eerst niet even terug naar het kantoor waar ze je eerst wel wilden helpen? Of doe even navraag bij een andere bank.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Convenant rekening openen ING

Ongelezen bericht door Mallet »

Kijk even op www.basisbankrekening.nl. Daar vind je meer informatie over de rekening én de voorwaarden.

:: Wanneer kom ik in aanmerking voor een basisbankrekening?

U heeft recht op een basisbankrekening als u om wat voor reden dan ook tot op heden niet kon beschikken over een werkende bankrekening en als u:

minimaal 18 jaar bent;
een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland of een postadres bij een erkende hulpverleningsorganisatie of overheidsinstantie heeft;
een geldig identiteitsbewijs kunt tonen.
De begeleidende, erkende hulpverleningsorganisatie (zie overzicht), bijvoorbeeld in het kader van schuldhulpverlening, moet de aanvraag wel mee ondertekenen.

Gesloten