LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] creditcard aanvraag

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mehdi
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2006 19:08

creditcard aanvraag

Ongelezen bericht door mehdi »

Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb een vrij beroep (kunstenaar) en sta aangemeld bij de kamer van koophandel als freelancer. Een gedeelte van mijn onderneming is gebaseerd op het verkoop van t-shirts (jawel..met eigen ontwerp), van verschillende artiesten. Tot nu toe ging het verkoop via concerten in wel + 17 landen en soms via email. Leuk maar erg druk en ben nauwelijks meer thuis. Dus heb ik een webshop laten maken en heb me geregistreerd bij paypal.

Het probleem is dat ik, per se en creditcard nodig heb om een merchant account te openen bij paypal. En een credit card wordt dus niet verstrekt aan een persoon zonder een inkomen vanuit een vaste bron. Wat nu. Als kunstenaar in nederland kan ik zeker niet aan een inkomenseis van 4000 euro (maandelijks - zakelijk rekening postbank) komen. Dus kan ik eigenlijk niet veel doen.

Heeft iemand hier hetzelde probleem ondervonden? Wie weet meer?

alvast dank voor de reacties.


ps: ik heb sinds kort een zakelijk rekening bij de postbank.

Wren
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2006 17:41

Re: creditcard aanvraag

Ongelezen bericht door Wren »

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal maar je hoeft toch geen 4000 euro per maand te verdienen om een creditcard te krijgen? Als het je puur om een creditcard nummer gaat kan je al makkelijk zo'n ding aanvragen bij een bank (mastercard en visa strooien ermee) en het kost je vaak bijna niks.

creditcardmaatschappijen vragen niet zozeer een vaste loonstrook als wel een bewijs van inkomen dus al zou je een trust fund hebben dan nog kunnen ze zien of je vermogend genoeg zou zijn

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: creditcard aanvraag

Ongelezen bericht door NAK »

En een credit card wordt dus niet verstrekt aan een persoon zonder een inkomen vanuit een vaste bron. Wat nu. Als kunstenaar in nederland kan ik zeker niet aan een inkomenseis van 4000 euro (maandelijks - zakelijk rekening postbank) komen
Komt op mij een beetje vreemd over.
Ik zal je vertellen waarom.
2 jaar geleden kreeg ik, omdat ik een abonnement had bij de ANWB, ongevraagd een creditcard toegestuurd.
Ik hoefde slechts via hun site een code in te voeren om de card te activeren.
Via mijn bankrekening moest ik dan 1000,- euro overmaken naar de card en alles was 100% in orde.
Hoe kan dat dan?

Is lid worden van de ANWB dan een optie om zonder problemen aan een credit card te komen?
Misschien wel de moeite van het proberen waard?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: creditcard aanvraag

Ongelezen bericht door Walter van V »

ANWB leden krijgen idd een VISA creditcard aangeboden, en zo zijn er meer clubs waar zo iets bijzit. Soms ook gaat het anders. Via een vaste-klantenkaart van de Bijenkorf lukt dit ook meen ik.

En via mijn banken (Postbank en ING, is natuurlijk wel dezelfde club) krijg ik ook zowel voor de zakelijke rekeningen als de prive zonder problemen creditcards. Wat denk ik belangrijk is bij uw aanvraag dat u uw inkomen en inkomensontwikkeling laat zien bij de PB, dan kijken ze er denk ik anders tegen aan. Het is toch een soort credietverstrekking.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: creditcard aanvraag

Ongelezen bericht door G7 »

Ik kreeg de visa-creditcard gewoon aangeboden, na wat aankopen bij ITS. Het gaat in dit geval via primeline, maar ik hoefde niets aan inkomsten of dergelijke te laten zien, dan alleen mijn bestaande europas van de Rabo.

Wren
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2006 17:41

Re: creditcard aanvraag

Ongelezen bericht door Wren »

en dus hoeft het ook in nederland geen enkel probleem te zijn om aan een creditcard te komen. Uit de vragen van het eerste bericht maak ik toch op dat het belangrijkste een 'creditcardnummer' is zodat er met paypal gewerkt kan worden. Eventuele extra dingen als verzekeringen en alles wat op zo'n kaart kan zitten is dan overbodig

Gesloten