LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] creditcard ABN

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
riafjs
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:56

creditcard ABN

Ongelezen bericht door riafjs »

We hebben net van ABN een nw creditcard gekregen (verplicht) Nu valt me op dat als ik met de oude kaart geld opnam via de geldautomaten ik een bedrag van € 4.50 moest betalen voor een opname van € 400.00. Met de nieuwe kaart betal ik maar liefst € 12.00 voor hetzelfde bedrag. Dta betekend dat de kosten voor een contante opname met maar liefst ruim 150% is gestegen. Lijkt me een beetje overdreven veel. Wat is jullie mening hierover????

Ria

An

Re: creditcard ABN

Ongelezen bericht door An »

Hoezo verplicht Ria? Je kunt toch ook een met een gewone pas geld halen zonder kosten? Alhoewel je tegenwoordig voor die pasjes ook moet betalen!

Ik heb ook een tijdje zo'n ABN creditcard gehad en als je het niet opzegd, word het inderdaad automatisch verlengd.

Maar omdat ik er weinig of geen gebruik van maakte, heb ik het dit jaar op tijd opgezegd. Ze stuurden mij alsnog een card op, waardoor ik er weer zelf achteraan moest bellen en naar de bank moest, maar als het goed is, is het nu gestopt. Ja, anders is het toch zonde van je jaarlijkse bijdrage.

An, :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: creditcard ABN

Ongelezen bericht door karr-2 »

Pinnen met een creditcard is ALTIJD duurder dan met een gewone pas, dus in alle gevallen af te raden.

Ik ben kort geleden overgestapt van de Rabo naar de ABN en de creditcard krijg je er inderdaad standaard bij tenzij je uitdrukkelijk aangeeft dat je hem niet wilt. Ze hadden hem uiteindelijk toch voor me aangemaakt, maar ik heb hem geweigerd bij het ophalen van de overige passen.

LuckyStar
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2005 23:03

Re: creditcard ABN

Ongelezen bericht door LuckyStar »

Ik heb op 27 juli met mijn nieuwe zilverkleurige ABN-AMRO Creditcard
€ 100,-- gepind bij een bank in Nederland.
Hier is € 104,50 voor afgeschreven.

Mosje71
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2005 08:56

Re: creditcard ABN

Ongelezen bericht door Mosje71 »

Voor een geldautomaatopname met een ABN AMRO Credit Card betaal je 3% kosten over het opgenomen bedrag met een minimum van EUR 4,50. Wanneer je dus EUR 400 opneemt betaal je EUR 12 kosten. Een opname uit een geldautomaat wordt dan ook eigenlijk altijd ontraden, tenzij er echt geen andere mogelijkheid is. Voor een geldautomaatopname kun je dus beter de Wereldpas gebruiken. Opnames in Euro's zijn met een Wereldpas gratis.

Gesloten