LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Creditcard Fraude
Creditcard Fraude
Goedeavond,
Ik heb bij de ING een creditcard aangevraagd deze zou mij binnen 10 dgn toegestuurd worden. Dit gebeurde niet ik heb toen contact opgenomen met ING
en een medewerker vertelde mij toen dat de papieren echt onderweg waren en ik deze binnenkort zou binnen krijgen. (Creditcard,activeringcode en pincode in etappes)
Na enige tijd keek ik op mijn ing bij creditcard en tot mijn grote verbazing was er met de creditcard die ik nooit heb ontvangen en tevens ook niet de pincode en actveringscode geld afgehaald bij verschillende pin automaten in Rotterdam.
Ik heb toen contact gezocht met ing fraudemanagement en aangifte gedaan.
Maar tot hede wordt ik nog steeds verrantwordelijk gehouden voor deze fraude.
Ik heb mezelf nu aangemeld bij rechtsbijstand maar welke stappen zou ik nog meer kunnen ondernemen.
Vriendelijke groet, Doura
Ik heb bij de ING een creditcard aangevraagd deze zou mij binnen 10 dgn toegestuurd worden. Dit gebeurde niet ik heb toen contact opgenomen met ING
en een medewerker vertelde mij toen dat de papieren echt onderweg waren en ik deze binnenkort zou binnen krijgen. (Creditcard,activeringcode en pincode in etappes)
Na enige tijd keek ik op mijn ing bij creditcard en tot mijn grote verbazing was er met de creditcard die ik nooit heb ontvangen en tevens ook niet de pincode en actveringscode geld afgehaald bij verschillende pin automaten in Rotterdam.
Ik heb mezelf nu aangemeld bij rechtsbijstand maar welke stappen zou ik nog meer kunnen ondernemen.
Re: Creditcard Fraude
doura schreef:Goedeavond,
Kan je nog wat gegevens laten horen:
Wanneer aangevraagd(dag/maand/jaar) ?
Via internet?
Heeft iemand toegang tot je brievenbus?
Bedoel je de rechtsbijstandverzekering ?
Via de website van ing
Heeft iemand toegang tot je brievenbus; Ik woon nog thuis bij m'n moeder en
zij heeft ook echt niets gezien
Bedoel je de rechtsbijstandverzekering; Ja ?
Heeft iemand toegang tot je brievenbus; Ik woon nog thuis bij m'n moeder en
zij heeft ook echt niets gezien
Bedoel je de rechtsbijstandverzekering; Ja ?
Laatst gewijzigd door doura op 06 mei 2010 21:52, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik ken helaas de procedure bij de ING niet, maar bij ABN moet je, ofwel je de kaart en de pincode hebt, nog deze op kantoor laten activieren.
Met de brievenbus bedoel ik, staat deze aan de straat, dat er iemand kan openen/inbreken?
Laat jou nog eens informieren met de rechtsbijstand verzekering, want je kunt geen verzekering afsluiten, voor een geval wat er is geweest!
Met de brievenbus bedoel ik, staat deze aan de straat, dat er iemand kan openen/inbreken?
Laat jou nog eens informieren met de rechtsbijstand verzekering, want je kunt geen verzekering afsluiten, voor een geval wat er is geweest!
De brievenbus zit gewoon in de deur en wij hebben ook geen post zak onder de brievenbus. Verder is het glas van de deur beplakt met mat plak plastic.
dan is er toch iemand die de drie poststukken die apart van elkaar worden verstuurd met tussenpozen van dagen heeft onderschept. Je moet bij de ING vragen naar een schadeformulier en aangifte doen bij de politie en dit alles terugsturen met het schadeformulier.
Kan je ook zien waar het geld wordt opgenomen met je card? Als het dezelfde woonplaats is wil ik niet lullig doen maar de ervaring leert dat het dan toch een bekende is geweest. Ook nog handig om te checken is of je juiste adres wel in het creditcardsysteem staat. Mocht je verhuist zijn en dat adres is niet aangepast kan het naar je oude adres gestuurd zijn. Dat gebeurt heel enkel nog wel eens.
Kan je ook zien waar het geld wordt opgenomen met je card? Als het dezelfde woonplaats is wil ik niet lullig doen maar de ervaring leert dat het dan toch een bekende is geweest. Ook nog handig om te checken is of je juiste adres wel in het creditcardsysteem staat. Mocht je verhuist zijn en dat adres is niet aangepast kan het naar je oude adres gestuurd zijn. Dat gebeurt heel enkel nog wel eens.
Dit is voor mij ook een raadsel!diananora schreef:dan is er toch iemand die de drie poststukken die apart van elkaar worden verstuurd met tussenpozen van dagen heeft onderschept. Je moet bij de ING vragen naar een schadeformulier en aangifte doen bij de politie en dit alles terugsturen met het schadeformulier.
Een poststuk ja, maar drie?
Met de CC was niet in mijn woonplaats fraude gepleegd.
Op me werk hebben ze me nog een tip gegeven. Ik krijg altijd een maandstaat waarop precies staat op welke dagen ik heb gewerkt plus mijn werktijden/uren & in/uiklok tijden.
Dus dit ga ik ook gebruiken !
Op me werk hebben ze me nog een tip gegeven. Ik krijg altijd een maandstaat waarop precies staat op welke dagen ik heb gewerkt plus mijn werktijden/uren & in/uiklok tijden.
Dus dit ga ik ook gebruiken !
-
- Contacteer:
Vraag eens voor de grap met welke postbezorger ze het hebben verstuurd.
Mijn oude postbode maakte ook graag de belangrijk uitziende post van mij open, tot ik erachter kwam! Het zou dus zomaar kunnen dat je postbode het heeft onderschept. Mij is het namelijk iets te toevallig als er zoveel belangrijke poststukken achter elkaar verdwijnen.
Mijn oude postbode maakte ook graag de belangrijk uitziende post van mij open, tot ik erachter kwam! Het zou dus zomaar kunnen dat je postbode het heeft onderschept. Mij is het namelijk iets te toevallig als er zoveel belangrijke poststukken achter elkaar verdwijnen.
Nou alles is opgelost met de ING dus er is een last van m'n schouder
Was natuurlijk mooi om te horen, hoe deze fraude nu is opgelost en wat de oorzaak is geweest?
Inderdaad, wat meer info zou wel prettig zijn als het mogelijk is, alvast bedankt.doura schreef:Nou alles is opgelost met de ING dus er is een last van m'n schouder