RABOBANK VENRAY adviseerde Schretlen "ondeskundigen" (oplichters)
Via-via kreeg ik onderstaande mail die u heeft gestuurd aan het OM in Amsterdam. De mail is aan mij doorgestuurd omdat het parket Zwolle-Lelystad zich bezighoudt met het strafrechtelijk onderzoek naar de Rabobank Doetinchem en beleggersvereniging D''n Anwas, waaraan u refereert. Ik ben de voorlichter van het parket Zwolle-lelystad.
Het is mij helaas niet duidelijk wat u op dit punt van het OM verwacht. Wilt u aangifte doen in een zaak en om welke zaak gaat het dan specifiek? Op dit moment is het voor mij niet mogelijk om uw mail goed de organisatie in te leiden. Als u iets concreter uitlegt wat u van het OM verlangt, kan ik proberen uw wens bij de juiste persoon neer te leggen.
Met vriendelijke groet,
Betreft: effectenkrediet SCHRETLEN & CO.NV (Volle dochter van Rabobank)
Geachte heer Stiphout.
Hierdoor delen wij u mede, dat wij bereid zijn tot wederopzegging aan u een krediet te verstrekken voor de financiering van effectentransacties. Het kredietbedag is gelijk aan een door ons te bepalen percentage van de koerswaarde van de door u aan onze vennootschap verpande effecten en van de koerswaarde van de gedeponeerde effecten in de door onze vennootschap beheerde verzameldepots, waarvan uw aandelen daarin aan onze vennootschap zijn verpand. Voorts mag het kredietbedrag waarover u in het kader van deze kredietfaciliteit kunt beschikken een door onze vennootschap vast te stellen kredietlimiet niet overschrijden. De hiervoor bedoelde kredietpercentage is door ons vastgesteld op 70% van de effectieve waarde van de door u gedeponeerde effecten.Voor deze kredietfaciliteit zullen,behoudens wijziging door onze vennootschap, naast de gebruikelijke kostenberekening, de volgende voorwaarden gelden:
De debetrente zal bedragen 1,25% boven het prolongatie-tarief
De credietrente zal bedragen promessedisconto minus 1%.
De door u bij deze vennootschap in bewaring gegeven en te geven effecten en de aandelen van u in de door onze vennootschap als voormeld beheerde vezameldepots strekken tot onderpand voor dit krediet aan onze vennootschap.
Voorts zijn ten deze van toepassing de algemene voorwaarden, geldende in het verkeer tussen Schretlen & CO. N.V. , gevestigd te Amsterdam, en haar cliënten, alsmede de algemene voorwaarden voor kredieten in rekening-courant en voor verpanding van effecten en aandelen in de verzameldepots,waarvan van beiden een exemplaar wordt bijgesloten.
BIJZONDERE bepalingen voor Cliënten van Schretlen(dochter van Rabobank)met betrekking tot de optiehandel op de European options exchange.
1) Optietransacties ten behoeve van cliënten van Schretlen,kunnen slechts worden uitgevoerd indien ten behoeve van de cliënt in de boeken van Schretlen een rekening is geopend en in geval van "schrijven" van opties door de cliënt ten behoeve en naar het oordeel van Schretlen voldoende zekerheid is gesteld
2) a. Bij het "schrijven" van call-opties door een cliënt zal in de administratie van Schretlen worden nagegaan of de onderliggende waarden voor rekening van de cliënt onder Schretlen berusten, waarbij voor iedere geschreven call-optie de benodigde hoeveelheid onderliggende waarden zullen worden geblokkeerd, welke tot onderpand van de aangegane verplichtingen zullen strekken.
b. Zijn opties ongedekt dan zal steeds, mede op basis van de voorschriften van de EOE,repectievelijkde ESCC of IOCC een berekening worden gemaakt van de daaruit voortvloeiende verplichtingen.
Per 03-08-87 nam Schretlen de aandelen en optie posities tot dan beheert door Rabobank Venray in beheer met ook een niet gemelde margin(zorg)plicht van F.242.000-
Belegger S. had per 3 Augustus 1987 een aandelen pakket met overwegend Akzo, Philps, en Aegon aandelen. Waarde:F. 547.100=
waarde port. Margin verpl. Rekening-Courant
16-09-87 f. 679.000,= f. 446.000, = d f. 237.000.=
16-10-87 f. 757.000,= f. 591.000,= d f. 427.000.=
19-10-87 f. 744.000,= f. 717.000,= d f. 465.000=
20-10-87 f. 635.000,= f. 1.214.000,= d f. 468.000=
21-10-87 f. 369.000,= f. 1.214.000,= d f. 242.000=
26-10-87 f. 151.000,= f..1.193.000,= d f. 70.000=
De dekkingswaarde van de effectenportefeulle stellende op maximaal 70% heeft de klachtencommissie becijferd dat op de hierboven vermelde data de onderdekking bedroeg respectievelijk f. 208.000=, f. 488.000=,f. 661.000=, f. 1.238.000=, f. 1.198.000= en f. 1.157.000,=
11-11-87 sloot men alle posities, en eindigde na ruim 3 maanden de relatie met SCHRETLEN Verlies Ruim f.1.400.000=!! Per 02-01-88 was de DEBETSTAND. F. 920.126.74.!! Timmermans(rabo Ned) Bens (rabo Heesch) Janssen (Rabo Venray) Zijn er nog normen en waarden???.
Meerdere malen is een poging gedaan deze zaak onder de rechter te brengen, doch dit werd steeds de kop ingedrukt. O.i. moet voor Rabo deze zaak onder de pet blijven.
P.s. Bericht in het Financieele Dagblad en tv RTL van 23-03-06 : De klokkenluider van D'n aanwas (Rabo Doetinchem) is van mening, dat het Openbaar ministerie en de Nederlandse bank frauderen van enkele grote banken(o.a.Rabo) gedogen
04-01-08. De telegraaf publiceerde op de voorpagina; Onderzoek door de Nederlandse bank naar gesjoemel bij Schretlen&Co (volle dochter van Rabobank)
--------------------------------------------------------------------------------
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Criminaliteit
-
Toon Stiphout
Re: Criminaliteit
Onderwerp: Doorst.: Wraakactie directeur?
Geachte geadresseerde.
Ingehuurde" ondeskundigen" plunderen.
Naar aanleiding van de zaak Rabo/Schretlen/Stiphout schreef een deskundige het navolgende.
Elke bankmedewerker, die optiezaken behandelt, weet en behoort te weten dat er marginverplichtingen zijn en behoort voor het uitvoeren van een optie-transactie de margin te controleren. Is de margin onvoldoende en kan de cliënt de margin niet aanvullen, dan mag de desbetreffende actie niet worden uitgevoerd voor het gedeelte, dat de margin overschrijd.
Een cliënt behoort te weten over de marginverplichtingen en daar ligt dus een taak voor de bankmedewerker. Rabo heeft veel vaker grote steken laten vallen,o.a.in zaken van beleggingsstudieclubs,ze hebben die zaken bij de rechter verloren.Voorzover ik uit uw tekst kan opmaken,en gezien mijn kennis van deze materie zit Rabo goed fout, dus doorvechten is de enige remedie.
P.s.Op enig moment was er een marginplicht van F.1.214.000= en f.1.234.000= debet (ongedekt)op de betaalrekening, welke in deze periode voor de belegger onvermeld bleven.Rabobank Venray laat de belegger naar Schretlen overgaan met ook een marginplicht van ruim F.200.000= Belegger was volledig onbekend met deze plicht.Gezien een eerder gebeuren,waar de directeur van rabo een onjuiste weergave van een jaarvergadering vermelde, die S. met een collega constateerden, zodat hij e.e.a. moest corrigeren, zou dit wel eens een wraakactie kunnen zijn. Het staat vast dat reageren op vergaderingen door S. deze directeur niet welkom waren.Ook dorps politiek speelde toentertijd een grote rol.Gaarne uw hulp voor gerechtigheid?
Geachte geadresseerde.
Ingehuurde" ondeskundigen" plunderen.
Naar aanleiding van de zaak Rabo/Schretlen/Stiphout schreef een deskundige het navolgende.
Elke bankmedewerker, die optiezaken behandelt, weet en behoort te weten dat er marginverplichtingen zijn en behoort voor het uitvoeren van een optie-transactie de margin te controleren. Is de margin onvoldoende en kan de cliënt de margin niet aanvullen, dan mag de desbetreffende actie niet worden uitgevoerd voor het gedeelte, dat de margin overschrijd.
Een cliënt behoort te weten over de marginverplichtingen en daar ligt dus een taak voor de bankmedewerker. Rabo heeft veel vaker grote steken laten vallen,o.a.in zaken van beleggingsstudieclubs,ze hebben die zaken bij de rechter verloren.Voorzover ik uit uw tekst kan opmaken,en gezien mijn kennis van deze materie zit Rabo goed fout, dus doorvechten is de enige remedie.
P.s.Op enig moment was er een marginplicht van F.1.214.000= en f.1.234.000= debet (ongedekt)op de betaalrekening, welke in deze periode voor de belegger onvermeld bleven.Rabobank Venray laat de belegger naar Schretlen overgaan met ook een marginplicht van ruim F.200.000= Belegger was volledig onbekend met deze plicht.Gezien een eerder gebeuren,waar de directeur van rabo een onjuiste weergave van een jaarvergadering vermelde, die S. met een collega constateerden, zodat hij e.e.a. moest corrigeren, zou dit wel eens een wraakactie kunnen zijn. Het staat vast dat reageren op vergaderingen door S. deze directeur niet welkom waren.Ook dorps politiek speelde toentertijd een grote rol.Gaarne uw hulp voor gerechtigheid?
Ha die Toon!
had je geen vakantie zoals de rest van Nederland?
had je geen vakantie zoals de rest van Nederland?
-
Toon Stiphout
Mirjan:
Elk probleem is een verborgen kans
Elk probleem is een verborgen kans
@ Ton,
soms (lees: meestal) begrijpt er geen hond een bal van je gezever..
Toon heeft gelijk en alle recht om het forum te bestoken met zijn postings: wie het lezen wil die leest het (en anders niet)
Alleen Toon heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. En ik hoop nog steeds dat Toon de moed heeft om in de spiegel te kijken en tegen zichzelf te zeggen dat gebeurtenissen in het verleden als doel hebben om zelf een beter mens te kunnen worden.
Want anders is Toon zijn eigen probleem, dus Toon...pak die kans, want Calimero spelen is altijd de gemakkelijkste rol!
Alleen Toon heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. En ik hoop nog steeds dat Toon de moed heeft om in de spiegel te kijken en tegen zichzelf te zeggen dat gebeurtenissen in het verleden als doel hebben om zelf een beter mens te kunnen worden.
Want anders is Toon zijn eigen probleem, dus Toon...pak die kans, want Calimero spelen is altijd de gemakkelijkste rol!
Ik zie alleen maar Toon .Misschien zelf eens wat beter kijken .@ Ton,