LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVB houd spaargeld kinderen vast

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door norbert2 »

Ik had voor mn kinderen een spaarrekening voor later geopend bij de CVB.
Diverse malen heb ik gebeld, toen gemaild en brieven gestuurd, geen enkele reactie, en er werd ook niet zoals belooft terug gebeld. Het probleem is dat
3x heb ik legitimatie's overlegd, maar de CVB verwerkt mooi niets. Het enige wat ze doen is het geld van mn kinderen per 30 juni blokkeren vertelde men. Het is nu 27 juni en de opdrachten die ik geef om het spaargeld (dik 5000 euro) van mn kinderen van de rekening te halen worden ijskoud geweigerd, ik krijg er een misselijk gevoel van.

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door haas007 »

Niet tevreden over de bank, van welke naam dan ook, rekening opzeggen en een andere bank zoeken. Als je het vertrouwen kwijt bent, heeft het geen zin meer om klant te blijven. Overigens is de CVB Bank overgenomen door SNS en heet sinds kort SNS Regio Bank.

Succes.
:P :P :P

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door norbert2 »

Aha is het nu SNS, maar ik kan het geld er dus niet eens meer afhalen !

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door NAK »

Aha is het nu SNS, maar ik kan het geld er dus niet eens meer afhalen
Waarom niet ??????

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door D1RK »

CVB had regionale tussenpersonen, en die zijn vaak wel behulpzaam.
Verder hebben ze meestal meerder banken, en als U voor U zelf daar vraagt naar de Argenta Internet Spaarrekening met nu 3,65% Rente..
en ook de online betaalrekening zou kunnen, 0,5% en gratis bankpas.

Dan verdiende deze tussen persoon voor het afsluiten en zal deze CVB SNS regio omzetten en alles regelen!
Makkelijker kan ik het niet oplossen, dus zoek naar CVB kontakt personen en kijk bij http://www.argenta.nl naar tussenpersonen die ook deze hebben...

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door norbert2 »

Weet ik niet zeker. Ik denk omdat ik aangekondigd heb weg te gaan omdat ze er een bende van maken. Toen ik tevergeefs geprobeerd had geld over te maken heb ik nogmaals gebeld en vervolgens kwamen de excuses en gaf men toe fout te zitten, maar er word bij vertrek toch een boete ingehouden ( 56 euro) . Maar zolang de overboekingen geblokkeerd worden zit alles vast.
Het meest irritante is wel dat ik toen een brief moest sturen maar dat er tot nu ook niets gedaan word met die brief.
Nouja, het heeft ook meer dan een jaar (!!!) geduurd voordat het CVB internet bankieren werkte, toen konden mn kinderen dus ook al niet over hun geld beschikken. Het meest achtelijke vind ik wel dat men je gewoonweg niet gelooft.
Toch weet ik ook wel dat het elders ook fout gaat. Zo was bij de rabo ooit ons geld een maand "verdwenen". En heeft de ABN er van ons trouwen tot ons scheiden 7 jaar ! en 5 pasjes later over gedaan om de naam van mn ex juist op de rekening te krijgen. En kon bij de ASN mn ex zomaar over MIJN spaargeld beschikken wat op een heel andere rekening stond (O sorry meneer).

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door norbert2 »

Achteraf blijkt de fout in dit geval bij tussenpersoon/intermediarVan Berkel in Assen te zitten. Deze sukkels houden de legitimatiepapieren vast en nu wordt de rekening geblokkeerd, en omzetten is dus al helemaal niet mogelijk. En de CVB wil het niet oplossen.

Bedankt voor de suggesties :wink:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door NAK »

maar er word bij vertrek toch een boete ingehouden ( 56 euro) .
Dit dreigement kreeg ik ook toen ik weg wilde bij de ABNAMRO.
Heb toen 1 euro laten staan en de rest overgemaakt naar een andere rekening. Ik had dus niet alles opgenomen/overgeboekt dus konden ze mij niets maken en zeker geen boete opleggen.
Het bedrag zal inmiddels wel verhoogd zijn vanwege de fantastische rente :lol:
Ik krijg nog trouw ieder jaar een overzicht van hun.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door norbert2 »

Jawel, ik ben teruggebeld door de CVB. Er is beloofd dat het spaargeld van mn kinderen mogelijk vandaag nog ZONDER boete netjes wordt teruggeboekt op de vaste tegenrekening. Dit nadat ik gister via het gratis nummer mn verhaal heb kunnen doen ( dit had ik natuurlijk al vaker gedaan maar goed).
Gister had ik hen ook verteld dat ik mn ervaringen op de radar site had gezet (tip?)
Tot zover ben ik weer blij met de CVB en ga ervanuit dat ik juist pech heb gehad. Al zien ze me bij tussenpersoon van Berkel in Assen nooit weer terug.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: CVB houd spaargeld kinderen vast

Ongelezen bericht door norbert2 »

29-16-07
Het tegoed is inderdaad zoals beloofd incl rente overgeboekt, zonder boete. Toch netjes opgelost CVB.
.

Gesloten