LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
desteef
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2006 15:50

Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door desteef »

Gisterenavond hebben 2 personen met een ING rekening een bedrag overgemaakt naar mijn ABN AMRO rekening. Ik ben gewend dat een bedrag van ING toch wel uiterlijk de volgende ochtend van de eerstvolgende werkdag op mijn rekening staat... maar nee! Het blijkt een feestdag te zijn voor de bank... "de dag van de arbeid" en hoe ironisch... dat is een dag waarop er geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken onderling.

Het is uberhaupt van de zotte dat anno 2015 nog steeds geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken in het weekend en op feestdagen. Helaas... nu dus 4!!! dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.

Rare jongens, die bankiers!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door bprosman »

dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Overdrijven is ook een kunst, had je een vakantie willen boeken van de rente ? :lol: :lol: :lol:
Volgens mij als je zo afhankelijk bent van het feit of een overboeking binnen x uur wel of niet gedaan is heb je een ander probleem.
Laatst gewijzigd door bprosman op 01 mei 2015 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door tenormin »

Dit te lezen even gekeken op mijn ING Bank en zowaar: de huur, die stipt op de 1ste van de maand word afgeschreven is er niet af. Vraag me af wie er nu rente "derft", als we nog over rente kunnen spreken. Zou toch, digitaal, ook een 24/7 periode moeten zijn. Tenminste, ik nam altijd aan dat digitaal gewoon doorgaat. Niet dus.

desteef
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2006 15:50

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door desteef »

bprosman schreef:
dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Overdrijven is ook een kunst, had je een vakantie willen boeken van de rente ? :lol: :lol: :lol:
Volgens mij als je zo afhankelijk bent van het feit of een overboeking binnen x uur wel of niet gedaan is heb je een ander probleem.
wat mooi om te zien dat er vaak mensen zijn die altijd tegendraads reageren.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door witte angora »

desteef schreef:Helaas... nu dus 4!!! dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.
Heb je al een aangetekende brief verstuurd waarin je een vergoeding eist voor de misgelopen rente? Wat zeiden ze?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is toch mooi dat oude traditie tenminste nog in ere worden gehouden. Dit forum staat vol met onzin dat het vroeger allemaal beter was. Nu is er iets nog net als vroeger is het weer niet goed.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:Het is toch mooi dat oude traditie tenminste nog in ere worden gehouden. Dit forum staat vol met onzin dat het vroeger allemaal beter was. Nu is er iets nog net als vroeger is het weer niet goed.
Vroeger was de rente toch stukken beter. :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger was de rente toch stukken beter
Nou... ik zou toch niet graag een hypotheek hebben tegen 10 3/4 procent (het hoogste rentepercentage wat ik me kan herinneren).
altijd tegendraads reageren
Dat heet relativeren :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
Vroeger was de rente toch stukken beter
Nou... ik zou toch niet graag een hypotheek hebben tegen 10 3/4 procent (het hoogste rentepercentage wat ik me kan herinneren).
altijd tegendraads reageren
Dat heet relativeren :wink:
Ja, me hoela; jij hebt het over hypotheekrente; we spreken nu over gewone bankrente en wat mijn Oranje Leeuw me nog "geeft" is 0.9%. En binnenkort moeten wij rente betalen aan de bank 'dat ons geld erop mag staan'. Als dat (heb 't maar gelezen, doorgaat) kunnen de dieven weer huiszoekingen gaan doen naar de oude sokken. :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door bprosman »

jij hebt het over hypotheekrente; we spreken nu over gewone bankrente
Weet niet of het je ooit is opgevallen maar daar zit een relatie in :wink: .

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:Weet niet of het je ooit is opgevallen maar daar zit een relatie in :wink: .
Is me dan kennelijk iets ontgaan, heb nooit 10% hypotheek betaalt en ook geen 10% rente op spaargeld ontvangen. (Maar dat komt/kwam natuurlijk omdat ik niet financieel draagkrachtig ben). Leg maar uit, kort en on topic.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door CB »

tenormin schreef:
bprosman schreef:Weet niet of het je ooit is opgevallen maar daar zit een relatie in :wink: .
Is me dan kennelijk iets ontgaan, heb nooit 10% hypotheek betaalt en ook geen 10% rente op spaargeld ontvangen. (Maar dat komt/kwam natuurlijk omdat ik niet financieel draagkrachtig ben). Leg maar uit, kort en on topic.
Dat zijn rentes uit de periode 1980-1985. De hypotheekrente is in die periode op het hoogst niveau 13% geweest. Dus een spaarrente in die tijd van 10% is niet onlogisch.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door bprosman »

Leg maar uit, kort en on topic.
Al gedaan door CB :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door olaf79 »

desteef schreef:Gisterenavond hebben 2 personen met een ING rekening een bedrag overgemaakt naar mijn ABN AMRO rekening. Ik ben gewend dat een bedrag van ING toch wel uiterlijk de volgende ochtend van de eerstvolgende werkdag op mijn rekening staat... maar nee! Het blijkt een feestdag te zijn voor de bank... "de dag van de arbeid" en hoe ironisch... dat is een dag waarop er geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken onderling.

Het is uberhaupt van de zotte dat anno 2015 nog steeds geen betalingsverkeer plaats vindt tussen banken in het weekend en op feestdagen. Helaas... nu dus 4!!! dagen later pas centjes ontvangen en rente mislopen.

Rare jongens, die bankiers!
Tsja ook anno 2015 wordt het betalingsverkeer uiteindelijk gecontroleerd door mensen, hoewel alles vrijwel automatisch gebeurd. Als die mensen niet op hun plek zitten mag er dus geen betalingsverkeer plaatsvinden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door olaf79 »

En ter aanvulling: dat gebeurt omdat de mens de computer niet vertrouwd, zeg maar dezelfde reden als waarom er in de cockpit van een vliegtuig nog steeds piloten zitten. Is natuurlijk belachelijk maar ja zo zijn de regels

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door aarie25 »

tenormin schreef:Dit te lezen even gekeken op mijn ING Bank en zowaar: de huur, die stipt op de 1ste van de maand word afgeschreven is er niet af. Vraag me af wie er nu rente "derft", als we nog over rente kunnen spreken. Zou toch, digitaal, ook een 24/7 periode moeten zijn. Tenminste, ik nam altijd aan dat digitaal gewoon doorgaat. Niet dus.
vandaar dat bij mij ook enkele rekeningen niet zijn af geschreven.
normaal gaat de hypotheek altijd netjes de 1ste er af. zou dan wel op maandag gebeuren.

desteef
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2006 15:50

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door desteef »

waar het om gaat is dat interbancair verkeer niet plaatsvindt in het weekend en (vage onbekende) feestdagen. Het bedrag wordt wel direct afgeschreven bij het invoeren van een overboeking en is vanaf dat moment dus niet meer rentedragend (mocht je daar überhaupt iets op ontvangen).

Het betekent dus idd ook dat de bakker op de hoek zijn omzet niet op 1 mei op de rekening krijgt, maar op 4 mei (tenzij ook dat een feestdag is, incl 5 mei, dus misschien pas 6 mei zijn centjes ziet).

Dit is een achterhaald principe. De bank die zich "dè bank" noemt is op die dagen wel telefonisch bereikbaar... goh...

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk wil je wat de banken betreft een 24/7 economie.

Goh...

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Even wat vroeger aangaat.De rente is nooit 13% geweest het was 11%rente en 2% aflossing.
Heb in die tijd geprobeerd een huis te kopen maar het maandbedrag was net zo hoog als
het loon wat men toen verdiende vandaar.En wat aangaat van vroeger was alles beter, lk zou
de mentaliteit van vroeger best in deze tijd willen hebben dan waren we 10x beter af.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dag van de arbeid: geen betalingsverkeer!

Ongelezen bericht door bprosman »

Op mijn Rabo Zilvervloot rekening heb ik in 1983 toen ik 18 werd 10 3/4 gehad (stond 10 jaar vast).

Gesloten