LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door lunapics »

Hallo,
Vandaag (4 augustus) om 0905 was er een interview met de directeur, oprichter en verantwoordelijke van de DSB, Dick Scheringa:
Het schaap van de EO liet zich helemaal inpakken door de gereformeerde kunstliefhebber die ook nog eens heel veel in de derde wereld aan liefdadigheid doet volgens eigen zeggen.
link:
http://www.ochtenden.nl/themasites/medi ... =ochtenden

of luister bij uitzending gemist bij radio1.nl.

Ik werd nogal boos en heb de volgende mail naar de EO gestuurd:

Geachte heer, mevrouw,


De grootste boef van Nederland wordt weer in het zonnetje gezet. De duizenden slachtoffers van zijn bankpraktijken worden gewoon voor aap gezet, lekker christelijk allemaal. De DSB negeert gerechtelijke uitspraken die het de gedupeerden weer mogelijk moet maken om een normaal leven te leiden. Woekerrentes tot 13,6 %, huisuitzettingen, dreigbrieven, illegaal opnemen van telefoongesprekken (zonder het van te voren te melden). Wat de publieke omroep bezielt is mij niet duidelijk, het is nu alweer de tweede keer dat die schurk in het zonnetje wordt gezet. Schande!

Hoogachtend,
Mijn naam (weggehaald)

Het lijkt er op dat die schurk wordt gelegaliseerd door de media, misschien krijgen zij daar wel geld voor, wie weet.

Gaan wij nu eindelijk iets doen of gaan we als een stel schapen de boel de boel laten en mijnheer Scheringa een rehabilitatie gunnen?.

Ik ben van mening dat die boef in de gevangenis moet, daar hoort hij thuis en nergens anders.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door axasjaak »

Het is niet meer dan normaal dat een omroep , welke dan ook , aandacht schenkt aan een fenomeen als Dirk Scheringa . hij is erin geslaagd om in een markt , die overvol en gesloten leek , een bankbedrijf op te richten dat is uitgegroeid tot een succesvol middelmatig grote bank , en is bovendien belangrijk voor de werkgelegenheid in met name Noord-Holland.
Stuurt u ook zo'n brief aan de Omroep Fryslan omdat zij aandacht schenken aan de grondige restauratie van een State in Driesum door de dezelfde Dirk Scheringa ?
Kwalificaties als "boef" lijken mij dan trouwens niet gepast op dit forum.

lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door lunapics »

Als uw vriend dan geen boef is wat is hij dan wel?
Waarom gaat uw vriend dan niet schikken met die duizenden benadeelde mensen (uitspraak rechtbank 5 september 2007, Dexia-regeling is ook van toepassing verklaard voor de DSB bank).
In plaats van een uitspraak uit te voeren gaat hij de benadeelden alleen maar onder zware druk zetten en idiote rentepercentages invoeren.
Nee, u heeft gelijk, boef is niet het juiste woord.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door Wim2007 »

De duizenden slachtoffers van zijn bankpraktijken worden gewoon voor aap gezet...
Er zijn ook duizenden blij rekeninghouders bij DSB Bank. Die hoeven niet te betalen voor hun bankpas en krijgen een rentevergoeding op de betaalrekening. Verder zijn een groot aantal ook blij met hun DSB spaarrekening. Allemaal voorbeelden van blije klanten die ooit eens slachtoffer waren van de praktijken van de grootbanken in Nederland.

lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door lunapics »

De meer dan 20.000 gedupeerden waren in het begin ook tevreden en geloofden net als Wim2007 dat ze geen slachtoffer zouden worden van de praktijken van de DSB en Dirk Schik-en-ga.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door Piet »

DSB staat voor Dirk Scheringa Bedrog
Deze man en zijn organisatie verliest alle rechtszaken en klachten.
Het zijn er zo veel dat de rechtbank Alkmaar heeft aangegeven in voorbeeld uitspraken hoe zij zullen vonnissen in DSB zaken.
Ali Baba en de 40 rovers waren nog lieverdjes vergeleken met deze man en zijn ruim honderd dochter bedrijven die tienduizenden mensen tot het leven heeft veroordeeld tot DSB en armoe.
Voorbeelden over hoe onze rechtspraak over DSB denkt?
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BB3112 http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BB3107
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BC5904 http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BC5909
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=bd2956
http://www.dsi.nl/index.php?sid=2&uitspraak=1310 http://www.dsi.nl/index.php?sid=405&uitspraak=1565

Degene die nu nog in zee gaat met dit soort in mijn ogen witte boord criminelen doet dit op eigen risico en hoeft zich niet na een jaar huilend te beklagen over wat hem of haar is overkomen.
Er kleeft bloed aan iedere euro die DSB als lening verstrekt.
Waar sta jij voor?
Je medemens of de (zelfmoord)euro's die DSB je voorhoud?

Groeten,
Piet

lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door lunapics »

Dank Piet,
Ik vraag mij af of die twee hierboven misschien wel bij die bank werken.
Mijn punt is en was dat er een opwaarderingscampagne bezig is met die Scheringa. De man heeft al veel aandacht gekregen van de omroepen, met name om hem als 'mens' neer te zetten.

Als je het interview beluistert dan doet Scheringa alsof het veleden is afgehandeld en dat het nu allemaal is geregeld.
Waarom wil die man niet schikken?

Omdat de claims te groot zijn en hij de boel kan opdoeken. waarom?, omdat de DSB 196 miljoen Euro aan eigen kapitaal heeft en de bank meer dan 6.5 miljard Euro heeft geleend.

Dus de DSB is net als de gedupeerden, in grote problemen en in staat tot alles.
zelf denk ik er over maar niets meer te betalen, de deurwaarder (inspecrum, het zogenaamde onafhankelijke incassobureau maar in werkelijkheid onderdeel van de DSB heeft geen deurwaarder en kan niets doen) er van te overtuigen dat het meeste al betaald is.

Ik weet niet hoe dit wettelijk kan, iemand een idee?

Oh ja @axasjaak
Elke omroep kan elk onderwerp behandelen, dat is het punt niet, maar de mevrouw van de EO is niet van deze wereld, ze ging helemaal mee in het verhaal van Dick Scheringa, ze was totaal niet kritisch en was blijkbaar niet op de hoogte van het heden en verleden van de DSB. Overigens denk ik niet dat Omrop Fryslan zich in dat wespennest zou steken, daarvoor zijn ze krek iets slimmer dan de EO.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Axasjaak en wim!
Ik word nog steeds erg boos en verdrietig als ik reacties zo als die van jullie lees!
Als je eens wist hoe wij, mijn man en ik, besodemietert en bedrogen en bedreigd door deze (schijn)heilige bank!
Mijn man totaal ingepakt op een erg kwetsbaar moment in zijn leven(hij had toen al vasculaire dementie bleek achteraf) daar is dankbaar misbruik van gemaakt!
In plaats dat wij de ramp die in ons leven is gekomen kunnen verwerken,moeten wij vechten tegen witte boorden criminelen van de ergste soort!!
Laat al die blije klanten van nu weten dat ze hoge rente krijgen van ons geld, wat ze ontvangen is bloedgeld!!!
Trouwens ik vraag me af hoe lang ze nog blij blijven,hij verzint voor hun ook wel iets om ze aan de bedelstaf te brengen!!
En de EO nou ik heb wel ondervonden in de laatste jaren dat er uit de christelijke hoek het gevoel voor de medemens steeds minimaler word!ze willen wel geld(bedelbrieven etc)daar krijg ik plenty van!!
Groeten Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Piet!
Bedankt dat je toch steeds weer opkomt voor ons gedupeerden!
En bekrompen geesten die alleen geintreseert zijn in zichzelf en hun eigen welvaart,en lak hebben aan de ellende van anderen van repliek dient!
En ook jij lunapick bedankt dat je deze misstanden aankaart,ook aan alle andere mensen die dat doen!!
Groeten Mattie

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door NewDutchie »

De materie zelf kan ik volledig begrijpen, echter het volgende snap ik niet:
Mijn man totaal ingepakt op een erg kwetsbaar moment in zijn leven(hij had toen al vasculaire dementie bleek achteraf) daar is dankbaar misbruik van gemaakt!
De vasculaire dementie bleek achteraf, dan kunt U DSB toch niet beschuldigen van misbruik. Of wisten zij eerder dan U hiervan?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Nee dat begrijp ik!
Mijn man was toen erg labiel,hij werd door 2 personen bewerkt en totaal overrompelt!
Dat realiseerde ik mij ook pas achteraf,omdat ik mijn man zo niet kende!
Niet dat hij ,of ik ook maar enig benul hadden van aandelen,of dat dat uberhaupt genoemd werd ,realiseerde ik mij later pas hoe hij werd bewerkt,en dat deemoedig onderging,dit hadden deze 2 personen feiloos door!!!
Voor ons treffen met DSB en erna heb ik bij elkaar 2 jaar nodig gehad om bij de artsen aandacht te krijgen voor de veranderingen in het karakter van mijn man,hij was overspannen was de conclusie!
Tot ik met de moed der wanhoop eindelijk een arts trof die mij serieus nam!
Die maakte een hersenscan en toen ging het balletje rollen!
Multi micro infarctjes allemaal littekentjes!Vlak na DSB al baan kwijt wegens niet kunnen functioneren,hij was voorman bij een grote uitgeverij!
Al met al ben ik nu al 7 jaar aan het vechten tegen allerlei instanties,want je komt in een jungle terecht hoor!!
Nu werkt hij nog 16 uur per week bij een werkplaats voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten,en takelt steeds verder af geestelijk en lichamelijk(in 6 maand tijd 3 grote operaties,grote aanslag op zijn hersenen vanwege de narcose)
Tussen dit alles door kwam ik erachter hoe wij door DSB besodemieterd! waren!en realiseer je je dus achteraf een heleboel,op het moment zelf weet je dat er iets mis is,maar je kan en niet je vinger op leggen!
Hoe wij toen behandeld zijn lusten de honden geen brood van!!
Ik ben er geestelijk bijna aan onderdoor gegaan(mocht mijn man hier niet meer mee confronteren,dat kon hij niet meer aan!!
Nee de (adviseurs?)wisten heel goed wat ze deden,en zijn heel gewiekst en sneaky!!
Ook zwak begaafden en gehandicapten zitten veelvuldig onder de gedupeerden heb ik gehoord!
Wat moet je daar van denken dan??
Groeten Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Ik heb het intervieuw gehoord!
Wat een schat is die Dirk Scheringa he???
En ja hoor er is volgens hem helemaal niets meer aan de hand!
En heeft de DSB een uitstekende naam!
En hij is zon goed mens voor iedereen!bah
Google eens op DSB dan zie je een heel ander verhaal!!
Maar als je net doet of het er niet is,is het er ook niet he!
Hij heeft ons niet alleen besodemietert,maar verslijt ons nu ook nog voor achterlijk!!
Mijnheer Scheringa,zelfs een Ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen!!
:evil: Mattie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door ronald g »

Is toch makkelijk, iedereen wil van alles en Scheringa speelt daar op in. Het is een sluwe zakenman die er met zijn praktijken legaal mee weg komt. Verdeelt zijn geld imperium over verschillende banken om zo kartelvorming tegen te gaan. Maar tja zolang wij als consument blijven lenen tegen onduidelijke tariefen doet hij wettelijk gezien niets fout. DSB vangt de klanten weg bij de grote postorderbedrijven die nog steeds een woeker rente hanteren. Hij werkt wel impuls inkopen in de hand maar dat mag. Ik ga hem niet verdedigen maar stel, u was op het idee gekomen om zo geld te verdienen!, had u het dan niet gedaan?.

Ronald.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Dat is niet het punt!!
Wat hij doet mag niet!!
Is het legaal als ik bij de bakker een brood koop,en als ik thuis kom pak ik een baksteen uit?
Mag een bank liegen en bedriegen?
En ik word zo moe van mensen die denken dat de gedupeerden maar van alles wilden!
Ik wou alleen een kleine lening voor een tweedehands auto,zoals ik dat al 30 jaar deed zonder problemen!
Dat werd ons ook beloofd!
Nu heb ik een giga lening door elke paar maand de rente te verhogen en onnodige verzekeringen!
Nogmaals ik had geen geldtekens in mijn ogen,ik wou alleen een kleine lening,en die snel aflossen!
Nu kan ik betalen tot mijn dood!!
Met dank aan die slimme Scheringa!
Mattie

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik wou alleen een kleine lening voor een tweedehands auto
sowieso niet verstandig om geld te lenen voor een 2e hands auto :roll:

Als je het geld niet hebt, koop 'm dan ook niet !
Als je WEL geld hebt om een lening af te betalen, dan heb je ook geld om te sparen. Spaar dan eerst en koop gewoon meteen de auto...
Nu heb ik een giga lening door elke paar maand de rente te verhogen
rente staat nooit vast.. Dat is niets bijzonders.. Zeker niet in deze tijd waar de rente sowieso omhoog gaat !
onnodige verzekeringen!
Je hebt getekend met je ogen dicht :?: :?
Met dank aan die slimme Scheringa!
Misschien dat je ook een beetje jezelf moet aankijken ???

Maar laat anders de lening oversluiten naar een andere bank als je daar meer vertrouwen in hebt ?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door ronald g »

@Matti, ik keur de werkwijze niet goed maar het is wel legaal. Consumenten hebben ook een plicht contracten goed te lezen. Vaak gebeurt niet omdat ze focussen op het geld wat ze willen. Tja daar speelt Scheringa op in. En ook een DSB "adviseur" komt niet on aangekondigd. Er zijn verschillende redenen waarom consumenten op dit soort aanbiedingen in gaan, 1 de eigen bank filliaal is gesloten en is er geen gedegen advies meer. 2 er kan bij een bank geen lening gesloten worden omdat de acceptatie geweigerd wordt. dan wordt de toevlucht niet enkel bij DSB genomen maar ook andere banken met een te soepel acceptatie beleid gekozen. En het beleid tekenen is hebben is dan al gauw genomen, want wie wil niet die keuken of een fraaie auto. Consumenten organisatie`s waarschuwen al zolang dat het toch wel duidelijk moet zijn.

Ronald

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Angel
Dus omdat ik leen mag ik opgelicht worden,(had ik maar moeten sparen?)
Dat wij door onze vertrouwde bank waar wij altijd leenden zonder problemen,naar deze snelle jongens geleid werden is ook ok?
Dat wij geen folder of wat dan ook te zien kregen en onder druk gezet werden(onder het mom van haast)is ook ok?
Dat mijn zoon onder dreiging van een kort geding eidelijk inzage in onze dossiers kon krijgen is ook ok?
Dat er tijdens renteverlagingen de rente elke paar maand verhoogd werd tot idiote hoogte is ook ok?
Dat je verzekeringen verplicht door je strot worden geduwd onder het mom,dat is bij alle banken mevrouwtje, vroeger zat dat bij de lening in,de wet is veranderd nu moeten wij dat apart vermelden is ook ok?
Dat er mensen de dupe zijn geworden van de echte geldgieren(adviseurs etc)eigen schuld dikke bult had je maar niet zwak begaafd of dement of oud moeten zijn?
Er zijn namelijk mensen die geen verstand hebben van geldzaken en vertrouwen op adviseurs(noem je anders geen adviseur maar gewoon verkoper),Ik ook,maar dat zal ik nooit meer doen hoor ik ben nu verschrikkelijk op mijn hoede!!
Goed ik heb ook schuld,ik heb ze vertrouwd!!
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Ronald!
Dat alles is op mij niet van toepassing!
Ik wist niet dat ik van DSB leende,daar werden wij onvoorbereid door onze tussenpersoon heengestuurd!
Ik kreeg geen kans om een contract te lezen!
Die werd veel later naar ons opgestuurd,maar was onduidelijk!
Daarom heeft onze zoon(omdat wij er niets meer van snapten,en hij het ook onduidelijk vond)inzage in de dossiers gevraagd wat werd geweigerd!!
Hij werd van kastje naar de muur gestuurd!
Na dreigen met een kort geding kreeg hij eindelijk inzage!
Toen kwamen wij er achter hoe gewiekst wij bewerkt en voorgelogen zijn!
Waarom moeten wij gedupeerden toch steeds weer uitleggen hoe smerig dat in zijn werk ging?
Legaal?? gelukkig vind mijn advocaat dat niet en is nu bezig met een zaak voor ons<maar mischien heb jij er meer verstand van dan mijn advocaat??
Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door mattie »

axasjaak wim angel ronald?
Ineens 4 die er als een haver bok opsringen?
Of zijn jullie een?
Nooit alle ellende van de DSB gedupeerden gelezen maar wel oordelen?
Of inderdaad werken jullie er?
Ach laat maar!
Ben er dan ingetrapt!
Ik weet niet wat ik erger vind!
Mattie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De EO is dol op Dick Scheringa van de DSB

Ongelezen bericht door ronald g »

@mattie, nee ik ben geen lener en voor zover ik weet "staat ook op de reclame uitingen, dit product is niet verkrijgbaar bij een tussenpersoon". Ergo willens en wetens worden er financieele diensten afgenomen die volgens de AFM , door de beugel kunnen.

Kort of lang, gewoon niet doen!!!

DSB veilig lenen! ja voor Dick wel maar voor u?

Gesloten