LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de woonlastenverzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gebruiker

de woonlastenverzekering

Ongelezen bericht door gebruiker »

Een tip om op te letten.

Gisteren kwam ik het weer tegen.

Een adviseur van Afab had een hypotheekofferte afgegeven van de SNS.
Hij heeft verzuimd aan te geven dat het een actierente is. De rente is tijdelijk en per saldo niet de beste.
Daarnaast had hij terloops alvast aangekruist dat de klant een woonlastenverzekering wil hebben. Hij had de premie nog niet uitgerekend.
Of de klant even wil tekenen.

Dit soort activiteiten ondervang je helaas met geen enkele wet. Ook geen WfD. Je kunt er alleen maar voor waarschuwen.

Petra12

Re: de woonlastenverzekering

Ongelezen bericht door Petra12 »

Die hele tussenpersonenbranche is door en door verziekt. Zolang tussenpersonen er baat bij hebben om de klant producten aan te smeren waar de tussenpersoon het meest op verdient in plaats van produkten die het best bij de klant passen, is er iets struktureel mis met het systeem van tussenpersonen"advisering".

Beste mensen: een tussenpersoon is niet gratis, zijn (hoge!) provisie zit in de premie versleuteld die je betaalt als je een verzekering bij hem afsluit. En hoe meer je bij hem afsluit, hoe meer provisie hij verdient. Hij zal dus altijd een prikkel hebben om je meer verzekeringen aan te smeren dan je nodig hebt.

Neem het verhaal van gratis onafhankelijk advies vooral met een korreltje, of liever met een kilo, zout.

gebruiker

Ongelezen bericht door gebruiker »

Petra, Je vergeet een belangrijke groep die hier bij hoort
Mederwerkers van reguliere banken worden vooral aangespoord om diensten te verkopen ongeachte de persoon, ook als je er slechter van woordt. De categorie is minstens zo erg.

En neen, niet elke adviseur is slecht. Je dient als klant zelf je oren en ogen goed open te houden. En vooral vragen, vragen en nog een keer vragen.

Mij gaat niet zozeet om het feit dat een adviseur wat verdient. Het gaat mij meer om datgene wat men niet zegt of net anders zegt zodat een klant geen juiste keuze kan maken.
Als je meubels koopt klaag je ook niet dat die prijs drie keer over de kop gaat. Je vraagt aan die verkoper ook niet wat hij/zij verdient. Evenzo weet je bij een BMW dat je teveel betaalt voor een auto.
Je kunt echter daar goed zien wat je koopt. Informatie, dat is het verschil.

ronald2701

Ongelezen bericht door ronald2701 »

Ik denk dat Petra12 een beetje teveel generaliseert. Het komt op mij over als het "extremisten verhaal" Nee Petra12, niet alle moslims zijn zo!!

Natuurlijk zitten er veel zgn "snelle jongens"in de financiele wereld echter dit verhaal heb ik reed op een ander forum (woonlastenverzekernig) gemeld.

Zelf vindt ik het ONVOORSTELBAAR dat mensen een adviseur van heinde en ver laten komen voor "een goed advies"??!! Je kunt op je sloffen aanvoelen dat deze persoon wat moet verdienen en het liefst veel.

Om deze reden pleit ik ook hier weer voor de "oude" adviseur die obv relatiebeheer te werk gaat. Als deze persoon de familie/kennissenkring kent dan laat hij het doorgaans wel uit zijn/haar hoofd om de zaak te tillen. Een betere zekerheid heb je volgens mij niet.

Als je al surfend over het net via een link een adviseur laat komen dan is er geen enkele band en helaas kan die adviseur denken....."ik kom hier maar 1x dus........... Niet dat dit goed te praten is maar het is wel een feit (kijk onze vrienden van Gelink, Postkrediet etc.). Daarnaast klinkt het mij raar in de oren als de gemiddelde consument het sprookje van de goedkope financieringen, makkelijk rijk worden of voor weinig geld wonen/kopen nog steeds gelooft. Je hoeft mijns inziens geen studie gevolgd te hebben om te begrijpen dat dit niet kan!!

Graag niet teveel generaliseren Petra12!

Gesloten