LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank en inlossen lening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Fumer

DSB bank en inlossen lening

Ongelezen bericht door Fumer »

Hoi,

Wij hadden een hypothecaire lening bij de DSB die inmiddels is ingelost. De steeds hoger wordende rente op die lening zorgde voor flinke maandlasten. Wij hebben de lening bij het omzetten van onze huidige hypotheek dus laten oversluiten naar een andere bank. Onze maand lasten zijn daarmee flink gedaald. Gelukkig hadden wij geen aandelen lease of dure verzekering gedaan. Wij hadden al een overlijdensrisico verzekering (circa 200 euro op jaarbasis) dus hebben die tegen over de lening gezet. Maar ze hebben wel geprobeerd ons van alles te verkopen en waren erg sjagerijnig toen dat niet lukte. Maar goed, die oplopende rente was ook niet fijn, belachelijk gewoon.

Nu de lening is afgelost is de ellende nog niet voorbij. Al bijna een half jaar later is de lening nog niet uitgeschreven bij het BKR. Nog steeds worden er automatische termijn bedragen afgeschreven (en ja, de rente zou alweer 30 euro gestegen zijn sinds januari). Elke keer moeten we die bedragen storneren. Eind mei is ruim 1000 euro afgeschreven! In februari/maart hebben we de DSB gebeld en die zeiden dat er een naheffing was voor rente. Die zou rond 176 euro zijn. Als we een maandtermijn zouden betalen dan zou dat verrekend worden en zouden we het te veel betaald bedrag terug krijgen. De lening zou dan afgemeld worden. Eind mei werd echter weer drie keer achter elkaar van alles afgeschreven. Daarnaast kregen we behoorlijke dreigbrieven over een A2 melding bij het BKR, over vervroegde opeisbaarjeid van de lening(die er niet meer is), overdrag van het dossier naar Inspectrum....noem maar op (we zijn inmiddeles denk ik wel 5 brieven verder).

Elke keer zegt kantoor dat we teruggebeld zullen worden (gebeurd nauwelijks), de mevrouw die het probleem zou oplossen is niet bereikbaar en elke keer moeten we nog een dagje geduld hebben. De incasso indeling zegt de brieven niet tegen te kunnen houden en dat we ze niet als verzonden moeten beschouwen....maar als alles automatisch gaat wil ik wel zeker weten dat de medling naar Inspectrum en BKR ook niet automatisch gaat. Niemand geeft daar antwoord op, sterker nog, de afdeling Incasso vindt dat ze al heel goed aan het probleem werkt en dat ik niet zo moeilijk moet doen. Het gaat echter om grote bedragen die elke keer worden afgeschreven, het gaat om een melding bij het BKR en Inspectrum....hoe leuk zouden de medewerkers van de afdeling Incasso dat vinden als het hun overkwam?

Vanochtend .... weer een brief in de bus. Weer twee keer een bedrag afgeschreven van mijn rekening....ik word er gek van.

Wie heeft hetzelfde meegemaakt en hoe is het opgelost...en hoe kan ik voorkomen dat ze steeds geld vanmijn rekening afschrijven?

Ik ben benieuwd....de administratie bij DSB is een zooitje....los van alle andere ellendie die die bank veroorzaakt is dat alleen al een reden om geen zaken met ze te doen.

Grt!

stofzuigertje

Re: DSB bank en inlossen lening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt Uw eigen bank deze afboekingen laten tegen houden dus storneren na meerdere keren is dan niet meer noodzakelijk.

De BKR notering moet gecorrigeerd worden en als ze Uw naam die onterecht besmet word, dus vraag om verwijderen uit BKR bestand.
Een telefoon elders afsluiten is dus wegens DSB bank nu onmogelijk.

Alle schade kunt U wegens meerdere fouten bij hun als claim indienen, deze claim helpt vaak meer dan dreigen.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

En direct melding maken bij KIFID en/of DNB.

Fumer

Ongelezen bericht door Fumer »

Ik dacht dat ik eerst een antwoord moest hebben van de DSB voor KIFID, maar dat is niet zo? Ik krijg ook geen antwoord dus....wellicht het beste om dat inderdaad te doen. Voor het laten tegen houden van die afschrijvingen moet ik dan de bank bellen? Bedankt voor jullie reactie!

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Aangetekende brief naar de directie van DSB (met ontvangstbewijs) met het verhaal van allang afgelost en blijven afschrijven etc. erin. Ook dat uw hypotheek lening - ondanks afgelost zijn - nog steeds openstaat bij de BKR in plaats van afgelost. Verwijs naar de meerdere telefoontjes die u hier reeds over heeft gepleegd. Geef goed de lange maanden aan dat u al bezig bent.

Zeg dat dit dus een formele klacht is en dat u - indien het probleem niet opgelost - na 15 werkdagen u een klacht indient bij de KIFID over de DSB en haar administratieve chaos. Bewaar alles.

U moet eerst formeel kloagen voordat u een klacht kunt indienen bij de KIFID, vandaar het woord klacht in de brief.

Als er iedere keer naar hetzelfde bankrekeningnummer van DSB wordt overgeschreven, dan kunt u dat rekeningnummer door uw bank laten blokkeren. Zodra de automatische incasso dan "langs" komt, behoort die geblokkeerd te zijn en zou er niet afgeschreven moeten worden.

Stofzuigertje,

Als je bij de BKR geregistreerd staat, wil dat niet zeggen dat je altijd een negatieve registratie hebt. Ook hypotheken en leningen worden daar genoteerd. Ga in Rusland voetballen of zo, als je daar de ballen vanaf weet.

Vladja

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

idd vladja, goed gefromuleerd van je :wink: :wink:

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Als je bij de BKR geregistreerd staat, wil dat niet zeggen dat je altijd een negatieve registratie hebt. Ook hypotheken en leningen worden daar genoteerd.
Onjuist

Leningen worden altijd geregistreerd in bij het BKR ( dat gedeelte klopt dus), echter hypotheken alleen indien er een negatieve registratie heeft op zit.

Indien je hypotheek dus bij BKR staat geregistreerd heb je ooit een achterstand op je hypotheek gehad.

Overigens is er al wel een jarenlange discussie gaande om hypotheken altijd in het BKR te vermelden. Nogmaals, dit is nu dus nog niet het geval.

Erica Verdegaal

Ongelezen bericht door Erica Verdegaal »

gratis hulp voor schrijnende DSB-gevallen! lees http://www.nrcnext.nl/geld-en-werk/2009 ... nt-page-1/

Gesloten