LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB ,grote oplichtersbende

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ronjam
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2007 22:44

DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door ronjam »

DSB . De grootste oplichtersbende die er bestaat!!!!!!!!!!!
In 2001 las ik een advertentie van Mohrfinancieringen dat men heel goedkoop,met de laagste rente, leningen kon overschrijven.Niet wetende dat dit een van de vele schuilnamen is waar onder de DSB bank opereert.Wat men mij heeft geflikt,is een constructie inmekaar gezet van verschillende leningen en verzekeringspolissen die werden afgesloten bij andere dochterondernemingen van de DSB.tevens werd mij ook een beleggingspolis aangesmeerd!!!!!Ik vroeg een bedrag van 60.000 gulden aan .Gezien mijn leeftijd ,heb ik uitdrukkelijk te kennen gegeven dat ik voor mijn 65ste jaar klaar met het afbetalen moest zijn ,want daarna zou ik niet meer kunnen betalen.Toen ik de lening afsloot was ik 59jaar.Men verzekerde mij dat ik na 5jaar klaar zou zijn met betalen!!!!!!!! Ik zal nu opsommen wat ze allemaal uitgespookt hebben met mij.
# het aangevraagde bedrag hebben ze vehoogd van 60.000 naar 101299 gulden!!!!!!!!! zonder mij hiervan op de hoogte te stellen.Ik had dit niet in de gaten daar men mij vlug steeds een contract liet onder tekenen,en ik er van uit ging dat ik voor 60.000 gulden aan het tekenen was!
#Na 5 jaar toen ik dacht klaar te zijn met betalen kreeg ik tot mijn grote schrik te horen ,dat ik nog een restschuld had van 25000 euro!!!!!!!! die ik nog 5 jaar lang kan betalen.
In totaal heb ik al ongeveer 69000 gulden betaald en kan ik nog 25000
euro (55000 gulden)bij betalen.In totaal moet ik dus 124000 gulden terug betalen. In werkelijkheid heb ik van deze oplichters 65165 gulden ontvangen,wat betekend dat ik voor deze goedkope lening ongeveer
59000 gulden aan rente (winst) moet terug betalen.ALS DIT GEEN OPLICHTERIJ IS ,KAN MEN DIT WOORD UIT DE WOORDENBOEKEN SCHRAPPEN.Ik ben uiteraard met een advocaat bezig en een dezer dagen gaat mijn zaak voor.Ik hoop dat er mensen op mijn bericht reageren,want dit is een zeer schofterige streek van deze bank.Ik vraag mij af waarom het Openbaar Ministerie niet optreedt tegen deze vorm van oplichterij.Het zijn vooral de zwaksten in de samenleving die het slachtoffer worden van deze oplichters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het zijn vooral de mensen die niet goed opletten en alles blindelings tekenen die "genept" worden terwijl ze gewoon beter hadden moeten opletten.
Ik had dit niet in de gaten daar men mij vlug steeds een contract liet onder tekenen,en ik er van uit ging dat ik voor 60.000 gulden aan het tekenen was!
Moet ik nog meer zeggen?

Carlos2
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Carlos2 »

Je hebt dus geleend voor 6,8% rente

Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Delicate »

Beste Ronjam,

U bent niet de enigste. Ook ik heb mijn ervaring op de site geplaatst. Zie bij: banken- DSB/Becam mijn verhaal. (Staat op pagina 2).

Veel mensen oordelen te snel en zeggen; had je de papieren maar goed moeten lezen. Nou ik kan je vertellen; iemand die kaas heeft gegeten van ingewikkelde constructies van bellegingspolissen zal inderdaad niet snel tekenen. Maar Jan de stratenmaker (bij wijze van) zal echt niet wijzer worden van al die bijsuiters die hij krijgt om te lezen. Hij moet het hebben van adviezen/ uitleg van de adviseurs. En jammergenoeg zittten er heel veel tussen die misbruik maken van je onwetendheid. Ook al heb je twijfels, nou die weten ze heel goed weg te praten. Feit is als de adviseur eerlijk was geweest en niet alleen dacht aan het vullen van zijn eigen zakken waren er nu niet veel mensen in de problemen. En ja tuurlijk, hij moet zijn geld ook verdienen, maar niet door de rug van andere mensen. Dat is oplichterij en mag niet.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Anastasia »

Helaas, maar U subsidieerde het nieuwe AZ stadion.

Als U met dit soort banken zaken doet moet je altijd goed lezen kost erg veel tijd, en de adviseur heeft dan haast, en dan weet je dat even snel tekenen en onleesbare juridische teksten vele uren kost, dus kun je hem gewoon zeggen, rustig lezen of wegwezen.

Als je eigen bank dit laat zien weten die ook genoeg, alleen mondige mensen die rustig de tijd nemen, in mijn geval ook nog het Russische Nederlandse woordenboek, en dan krijg je wel zonder verzekering die goedkope lening zonder die onzin erbij.

Helaas laten velen zich door mooie praatjes te pakken nemen, en zij hebben meer ervaring U te misleiden, dus die mensen die zeggen dat U moet beter lezen, ik heb er al diverse gezien die later ook problemen melden, en hun eigen tekst als antwoord plaatste!

Helaas, maar U kunt alleen met rechtsbijstandverzekering proberen wegens misleiding het terug te draaien.

Misleiding is verboden, en daarmee kun je er soms onderuit.
Dus ga naar uw verzekering... indien U die heeft.

Geen garantie, maar wel in 64% van de gevallen word het achteraf terug gedraaid, en bij aanvragen rechtsbijstand gaan ze ook ter voorkoming van kosten soms al een alternatief bieden.

Veel succes, en het kan nog wel een jaartje duren als ze dwars blijven.
Anastasia.

jakoster
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:17

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door jakoster »

graag reageer ik op de dsb bank.
ook ik ben getroffen door de wanprestatie van deze bank!
met mooie praatjes en goede beleggings resultaten nam ik de leen en bellegingspolis van hollands welvaren.
na de crash van AH
begon ik argwaan te krijgen de beloofde resultaten werden niet meer gehaald.
na een telefonisch kontakt met de dsb werd mij doodleuk verteld dat er ook nadelen aan vast zaten,dit was mij nooit verteld.
ik loste het gehele bedrag in een keer in via een andere bank.
ik dacht eraf te zijn maar men claimde de bellegingspolis die natabene inclusief de lening was.nu moet ik een groot restant via een akte van sessie betalen.ik kan geen kant op en procederen is voor mij niet te doen.
kortom ik voel mij ook opgelicht door de dsb bank

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

Helaas zoals vele anderen hebben ze ons ook opgelicht.
eigenlijk zouden we hier actie voor moeten ondernemen.
Deze praktijken worden gewoon door de regering geoorloofd.
Zolang niemand hun tegen houdt stoppen ze ook niet en worden nog meer mensen opgelicht.

sjon2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2007 20:45

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door sjon2 »

Helaas trappen er nog steeds mensen in
Ik ben ook helaas een van die mensen

ronjam
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2007 22:44

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door ronjam »

Degenen die zich ook opgelicht voelen door de DSB bank kunnen een dezer dagen naar de rechtbank te amsterdam komen ,want dan gaat mijn zaak tegen deze oplichtersbende voor.Morgen 15- 02-07 hoor ik van de rechter wanneer de zitting plaats vindt.Ik zal dit op het forum laten weten.Ik hoop dat er veel mensen komen,want er moet een eind komen aan deze praktijken van deze bank. Ronjam

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

gaaf ben heel benieuwd.
zag ook net op tv dat ze strenger willen gaan optreden tegen krediet banken.
Ze kunnen boetes uitdelen als ze niet handelen volgens de wet.
Hopelijk kunnen ze straks zelf een lening nemen en worden zij flink opgelicht. :lol:
maar ja die gasten zijn nu rijk door ons.
Heb trouwens gehoord dat de verzekeringen die je bij hen moet afsluiten (wat blijkbaar niet verplicht is) hun voor een paar euro kopen en aan ons verkopen voor duizenden euros.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Piet »

Vandaag 26 februari is op Radio 1 aandacht voor misleidende kredietverstrekkers, zoals DSB.
Heb je even tijd, luister om 11.30 uur naar Radio1.
Ook DSB gedupeerden komen aan het woord.

Groeten,
Piet

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ze zijn geen misleiders, mensen laten zich misleiden. En de zogenaamde gedupeerden zagen het geldschip al binnenkomen, zijn nu teleurgesteld en geven iedereen de schuld behalve zichzelf. En daar gaan we ook nog serieus op in. :evil:

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

wat voel je je aangesproken voel je je schuldig?
laat me raden waar je werkt!! :x
Laatst gewijzigd door Julael op 27 feb 2007 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je gaat zeggen dat ik bij DSB werk, dan heb je het mis. Een lening afsluiten doe je bij een bank, onder normale voorwaarden. Niet bij een aanbieder die je uit de tv gids haalt.

Er is geen sprake van misbruik, je hebt zelf getekend en alles goed doorgelezen neem ik aan. Dan weet je dus van tevoren waar je aan begint.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

zij hebben ons voorgelogen en zijn accoord gegaan om we niet beter wisten.
Nu we er meer over te weten komen blijkt dat ze aan koppel verkoop doen.
Je moet geen mensen beschuldigen voor je het fijne weet.
Zij weten precies hoe ze mensen moeten misleiden.
En ja als je een lening wilt ga zeker naar een echte bank. maar toen wij een lening aan gingen was hier helaas niet veel over bekend en zijn wij de mist ingegaan.
en hebben tijdens het gesprek alles uitgepluist en zal je zeggen het zag er goed uit en zeiden dingen die nu niet blijken te kloppen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als het er te mooi uitziet om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Zoals ik al zei, je hebt zelf getekend, je bent zelf verantwoordelijk.

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

Ja zelf voor getekend, maar onder valse voorwaarde.
Als je duidelijk vraagt of het klopt net zoals die verzekering en die vond ik niet mooi, maar dat kon niet anders vertelde ze me keer op keer.
zijn we akkoord gegaan.
Dus zijn wij niet verantwoordelijk.
Als jij iets koopt in de winkel en je komt thuis en blijkt kapot te zijn ga je daar dan ook mee akkoord???
nee! want ze verkopen je iets wat niet goed is.
Dus mensen die bestolen worden moeten dat maar accepteren??
Om dat volgens jou hun eigen fout is.
Nou als jij daar zo over denkt ben jij denk ik zelf een... oplichter.
waarschijnlijk ben jij dus een van dat soort mensen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nou als jij daar zo over denkt ben jij denk ik zelf een... oplichter.
waarschijnlijk ben jij dus een van dat soort mensen.
Wat jij denkt is niet relevant, waarom zou ik een oplichter zijn?

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Julael »

als het niet relevant is waarom vraag je dan waarom ik dat denk?

en als je dat graag wilt weten denk ik dat om jij niet kan inzien dat sommige mensen denken dat wat ze doen goed is en mensen daar graag misbruik van maken. Zoals dsb.
Je denkt dat als je met iets bij iemand komt die weet wat ie doet en te vertrouwen is zeker als ze zoveel reclame maken dat je er goed aan doet en dat je zeker niet belazerd word.
Jij bent van mening dat mensen niet goed onderzoek doen, ook al blijven ze vragen hoe het precies zit en zij garanderen dat het oke is.
het dan nog hun fout is en dat zij op hun eigen blaren moeten gaan zitten.
Ik vind dat als je zo denkt (dat mensen die denken goed te doen en een grote fout maken hun eigen schuld is) jij daar waarschijnlijk zelf misbruik van maakt en je zelf nu goed probeerd te praten.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: DSB ,grote oplichtersbende

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Juael,

Dilbert heeft volkomen gelijk eerst goed lezen voordat je een handtekening zet , doe je dat niet dan ben je zelf schuldig en niemand anders. NOOIT op mooie praatjes afgaan!!

Gesloten