LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dupe door laksheid sns en adviseur

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MCGuijt

Dupe door laksheid sns en adviseur

Ongelezen bericht door MCGuijt »

Wist niet of ik dit nu onder banken moest plaatsen of onder hypotheken, heb ik het maar bij banken geplaatst.

Door de laksheid en slechte werk van de sns word de overdracht van de sleutel uitgesteld.

Wat is nu het verhaal.
Al ruim een half jaar van tevoren ben ik de hypotheek gaan afsluiten voor de aankoop van mijn flatje, dit bij de sns, want zag er allemaal goed uit en geen afsluitkosten.
Nu begon het al met het feit dat mijn hypotheekadviseur erg laks en makkelijk was, als ze zei volgende week duurde het 3 weken, op de deadline voor de bankgarantie pas met een voorstel tot bankgarantie komen.
Met dit in mijn achterhoofd heb ik ruim 6 weken voor de overdracht haar berichtgeving gedaan en de sns gebeld om te vragen wat de status is en of alles geregeld is, wat blijkt, na uiteindelijk 10 keer de klantenservice gebeld te hebben krijg ik eindelijk reactie van mijn hypotheek adviseur met daarin, alleen de offerte is behandeld, verder nog niets, terwijl ik maanden geleden haar de opdracht heb gegeven alles te gaan regelen, dus ook taxatie, etc.
Ik haar verzocht, en de klantenservice hypotheken, om hier achteraan te gaan en alles in orde te gaan maken voor de overdracht en wat blijkt, een week van tevoren start zij pas de opdracht tot taxatie (welk zij ook nog eens bij een ander uitvoert dan welk ik aan haar doorgegeven heb).
Van kwaad tot erger, tot op de dag van vandaag laat zij niets van zich horen, heb ik 5 keer de klantenservice moeten bellen om achter haar hol aan te moeten gaan en zijn alle zaken nog steeds niet geregeld, nu ligt schijnbaar het taxatierapport nog bij de comissie en moeten we daar op gaan wachten.
Vanuit de klantenservice kon er niks fatsoenlijks gedaan worden, nu helpen ze wel, maar het enigste wat ze kunnen is een mailtje sturen, en doorverbinden doen ze je niet, verzoek tot een andere adviseur word genegeerd, want daar beginnen ze niet aan en als je dan het hoofdkantoor belt krijg je alleen maar de sarcastische opmerking van, ja, daar moet je je adviseur voor bellen, Welk al 50 keer geprobeerd is.
Nu komt er een boete bij kijken van 31,50 pd van de makelaar (welk ik door de sns laat betalen) en komt er nog meer bij kijken zoals energie leverancier die wel ingaat op de aangegeven datum, afspraken voor bezorgen meubels, etc.
Nu heb ik hier nog lang niet alles neergezet, want dan blijf ik doorgaan.

Maar nu wilde ik graag weten, kan ik hier iets mee, of alleen maar het alombekende wachten?

Bvd, M.Guijt

MCGuijt

Re: Dupe door laksheid sns en adviseur

Ter aanvulling, de overdracht had vandaag om 11:00 moeten plaatsvinden, alleen heeft de adviseur de stukken nog steeds niet gereed en komt nu met de reactie : ''Waarschijnlijk ergens volgende week''

Hoop graag adviezen hierover te kunnen krijgen en zijn er mogelijkheden om (juridische) stappen te ondernemen?

vakkiel

Ongelezen bericht door vakkiel »

Beste MCGuijt,

Allereerst zeer vervelend wat er met je gebeurd is. Maar je hebt een topic geopend met wat moet ik nu doen ? ( zoals zo velen hier )

De eerst opmerking die door mijn hoofd schiet is: Waarom neem je geen contact op met de adviseur / sns en geef je aan dat je niet tevreden bent over de gang van zaken ???!! ( klacht )

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

vakkiel schreef: De eerst opmerking die door mijn hoofd schiet is: Waarom neem je geen contact op met de adviseur / sns en geef je aan dat je niet tevreden bent over de gang van zaken ???!! ( klacht )
Mijn indruk uit de OP was dat TS met deze adviseur niet verder komt.

Ik denk dat TS aangetekend naar de directie van het juiste kantoor een klachtenbrief moet schrijven. (Jammer dat de post staakt). Stel ze verantwoordelijk voor alle schade.

Alleen van hogerhand kan deze dikke stroop weer wat dunner worden.

MCGuijt

Dank voor de reacties

Ben daar op heden flink mee bezig, alleen komt er vanuit de sns beperkte bevestiging dat zij de opgelegde boete zullen vergoeden.
Weet iemand wat ik hier mee kan, hetgeen wat ik nu gewoon wil is dat ik de sns aansprakelijk kan stellen en dat de sns voor 100% alle kosten vergoed, hoe kan ik dit het beste aanpakken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Eerst wachten tot ze een deel daadwerkelijk vergoeden, dat is het beste bewijs dat ze schuldig zijn aan de situatie.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Als ik u was zou ik een advocaat inschakelen ten einde ontzien te worden qua kosten.
Verder is het zo dat veel hypotheek aanvragen pas tot een sluitende zaak komen wanneer de daadwerkelijke koop plaats vindt. Dit doet men om geen risico te lopen.

MCGuijt

Helaas zal dat hem moeten gaan worden inderdaad en zullen wij een derde partij in de armen moeten gaan nemen.

Verkopende partij ziet helaas niet af om de boete door te voeren en de sns beweert dat wij dat bedrag nooit vergoed gaan krijgen bij ze, dus wij zitten hier nu dus tussenin en zij wij uiteindelijk de dupe van deze gehele kwestie.

Wij zijn officieel in gebreke gesteld en de acht dagen zijn verstreken, wij hebben de sns continu op de hoogte gehouden en achter hun hol aangezeten, maar heeft niet gebaat, de acht dagen zijn verstreken en van daaruit zijn we nogmaals acht dagen verder, daarover word drie promille vergoeding vereist.
Vraag: Mag dit zomaar, ondanks dat het in de overeenkomst staat en zijn er nog meer opties derhalve een derde partij inschakelen?

Gesloten