LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duurste bank: Knab

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

Achterstevoren: Knab = Bank. Ideologie van de The Beatless? Een lage rente bieden ze op de betaalrekening en zij zijn meteen de duurste bank van Nederland namelijk 180 euro per jaar. Op de radio werd dan maar om het minder duur te laten klinken 15 euro per maand gezegd. Wie overweegt over te stappen naar deze bank? En waarom? Zijn er al klanten van dit forum in ons midden die zich al gemeld hebben bij deze nieuwe bank?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door peewee »

Afgezien van de hoge kosten: ik denk dat er wel 10 andere argumenten zijn om GEEN klant te worden bij deze 100% AEGON creatie.

1 Knab is gewoon een handelsnaam van AEGON Bank, het vroegere Spaarbeleg;
2 Spaarbeleg en Aegon Bank die naam moet bij 650.000 belazerde Koersplan-klanten en 125.000 misleide Sprintplan klanten een zeer rood lampje doen gaan branden. Zowel over de Sprintplan-affaire als over de Koersplan-affaire lopen er momenteel (misleidings) rechtszaken tegen AEGON;
3 Al deze bedrijfjes zin dus onderdeel van AEGON de grootste woekerpolis verkoper in Nederland met bijna 2 miljoen terecht zeer boze klanten;
4 Aegon Bank staat al jarenlang in de RODE CIJFERS. Uit het jaarverslag over 2011 -te vinden op het internet- blijkt 166,3 MILJOEN EURO negatief. Met uw spaargeld wil AEGON kennelijk uit de rode cijfers komen. Grote kans dat u uw geld in een bodemloze put smijt;
5 KNAB is opgericht met AEGON geld en wordt gerund door een voormalige directeur van Dirk Scheringa's DSB Bank;
6 AEGON was tien, vijftien jaar geleden de spin in het web en veroorzaker van het aandelenleasedrama, waarbij 6 miljard euro schade op het bord van grotendeels misleide consumenten kwam te liggen. Dexia kreeg later de schuld - hoewel in geld uitgedrukt maar voor een fractie van de totale veroorzaakte schade- Aegon was de ware schuldige. Bij aandelenlease ging het overigens (anders dan nog wel eens simplistisch wordt gedacht ) meestal niet om aandelen kopen op krediet, maar vooral om uiterst schimmige en complexe derivatenconstructies.
7 etc.

Allemaal geen aanbeveling om klant te worden bij KNAB. Voorkom een afKNABper !
Verbijsterend dat deze bank een vergunning heeft gekregen van DNB en AFM. Vermoedelijk door handig gebruik te maken van de bankvergunning van Aegon Bank, probeert KNAB kennlijk onder de radar van toezichthouders te vliegen. Falend vergunningverleningsbeleid bij AFM en DNB bleek al eerder bij Dirk Scheringa's DSB Bank.
Laatst gewijzigd door peewee op 22 sep 2012 11:06, 5 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze lijken de PVDA wel. De naam bank is besmet dus we noemen het gewoon anders dan is het probleem ook weg !

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Jan1 »

Deze bank heeft niets wat er al door andere banken wordt geboden, behalve een zeer hoge prijs.
Geen toegevoegde waarde dus.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

knab schreef:Alleen door helemaal opnieuw te beginnen, kun je dingen echt veranderen. En dat was hoog tijd.
Knab draait de zaken om. Voor het eerst is uw financiële situatie het uitgangspunt. Niet onze producten. Een bank dus, die er voor u is. En niet andersom.
Knab, niet zomaar een bank.
knab schreef:We zijn u graag van dienst. Zonder dubbele agenda. Daarom vragen we een fee van 15,- euro per maand.
Zo zijn we niet afhankelijk van vergoedingen die verborgen zijn in producten.
En weet u precies waar u aan toe bent.
mooi toch, en wel soms 1,3% rente over de betaalrekening.
Waar kan ik me aanmelden..

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg bij de Rabo en de ING dus helemaal geen rente over de betaalrekening. Plus dat ik daar ook geld kwijt ben voor het pasje en nog wat andere zaken. Ok, geen 15 euro per maand, maar ik kan me voorstellen dat het voor degenen die wat beter in de pegels zitten een alternatief zou kunnen zijn.

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

Wanneer je 15 duizend op je betaalrekening hebt staan krijg je met 1,3% rente op je betaal rekening circa 195 euro aan rente. Dan betaal je 180 euro per maand aan kosten dus dan staat dat gelijk. Echter als je die 15 duizend euro op een spaarrekening zet met 2,4% rente bij een andere bank dan krijg je 360- euro aan rente. Verder wisten ze te vermelden dat er automatisch geld van je spaar rekening wordt gehaald wanneer je op de betaal rekening rood staat. Je hoeft dan geen 12% debet rente te betalen!

Biedt deze bank ook Ideal aan enzo?

Waarom Knab?

Dit staat op hun website:
Waarom geven banken geen financiële tools aan hun klanten? Zodat u zelf de beste beslissingen over uw geld kunt nemen? Waarom denken banken nog altijd vanuit hun eigen producten en niet vanuit uw financiële situatie? Bankieren gaat over geld. Uw geld. Uw financiële toekomst. Daar wilt u goed mee omgaan. Slim. Zorgvuldig. Dat willen wij ook. Knab is een bank met een andere mentaliteit. Wij luisteren. Zoeken innovatieve oplossingen. En maken bankieren makkelijker en leuker met een revolutionair bankconcept.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

student538 schreef:Echter als je die 15 duizend euro op een spaarrekening zet met 2,4% rente bij een andere bank dan krijg je 360- euro aan rente
Dit kan ook bij Knab, maar tegen 2,5 %

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet dat ik me er iets bij voor kan stellen, maar het lijkt mij dat er toch een bepaalde groep is die met heel andere bedragen op de betaalrekening werkt dan het gros van de mensen. Stel dat iemand zo'n 20.000 per maand binnenkrijgt, dan zit je gemiddeld al op 10.000, als het saldo in de loop van de maand op 0 uitkomt. Maar dat zal wel niet. Daarbij, met dat soort bedragen zal er heus wel het een en ander geschoven worden in beleggingen, ik neem aan dat ook dat via de betaalrekening loopt. Een paar dagen een paar ton op je betaalrekening parkeren zal voor die groep geen uitzondering zijn.

Maar nogmaals, ik kan me er niet veel bij voorstellen hoe mensen met dat soort inkomens met hun betaalrekening omgaan, wat er wel of niet op staat, op komt, af gaat, waar het vandaan komt en waar het weer naar toe gaat.

Overigens, student, je berekening klopt niet helemaal. Bij andere banken betaal je, zoals ik al eerder heb aangegeven, ook een bepaald bedrag per maand of kwartaal voor gemaakte kosten. Dat kan dus variëren van 1 tot 3 of 4 euro. Dat zou je dan van die 15 euro af moeten halen. Dan moet je gemiddeld niet minimaal 15.000 op de rekening hebben, maar iets van 10-12000 euro.

Daarbij, het verschil tussen de rente op de betaalrekening en op de spaarrekening is 1.2%. Het gaat me nu even boven de pet om dat verschil mee te nemen in de berekening of je er met die 15 euro wel of niet uitkomt, maar ok.

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

Zijn er hier op het forum al klanten van Knab? Ging ook even naar knap.nl dacht die domein naam zullen ze ook wel gekaapt hebben, maar dat is niet het geval.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Ik krijg bij de Rabo en de ING dus helemaal geen rente over de betaalrekening. Plus dat ik daar ook geld kwijt ben voor het pasje en nog wat andere zaken. Ok, geen 15 euro per maand, maar ik kan me voorstellen dat het voor degenen die wat beter in de pegels zitten een alternatief zou kunnen zijn.
SNS geeft wel rente op de betaalrekening over een saldo tot 5000 euro het is wel maar 1,25 %.
Degenen die wat beter in de pegels zit, zal zich niet zo zeer laten leiden door de rente op de betaalrekening die is over het algemeen niet al te hoog. Langlopende deposito's leveren ook niet zoveel op momenteel. Klimrente van SNS kan aardig zijn, max 5 jaar vast, rente loopt per jaar op naarmate het geld langer staat en geen kosten bij voortijdig beëindigen.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door witte angora »

student538 schreef:Zijn er hier op het forum al klanten van Knab?
Wat denk je zelf? :lol: :lol:

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

Ik weet het niet anders had ik het niet gevraagd. Zij zullen wel eerst wat klanten moeten hebben dunkt me.

Vanavond werd er bij Kassa ook even aandacht geschonken aan de Knab bank. Kort gezegd: Het is een dure bank. ASN (Algemene Spaar Bank Nederland) kwam met 12 euro per jaar als goedkoopste uit de bus.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door witte angora »

Zij zullen wel eerst wat klanten moeten hebben dunkt me.
Justem. Hoe lang bestaat die bank intussen? :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:
witte angora schreef:Ik krijg bij de Rabo en de ING dus helemaal geen rente over de betaalrekening. Plus dat ik daar ook geld kwijt ben voor het pasje en nog wat andere zaken. Ok, geen 15 euro per maand, maar ik kan me voorstellen dat het voor degenen die wat beter in de pegels zitten een alternatief zou kunnen zijn.
SNS geeft wel rente op de betaalrekening over een saldo tot 5000 euro het is wel maar 1,25 %.
Degenen die wat beter in de pegels zit, zal zich niet zo zeer laten leiden door de rente op de betaalrekening die is over het algemeen niet al te hoog. Langlopende deposito's leveren ook niet zoveel op momenteel. Klimrente van SNS kan aardig zijn, max 5 jaar vast, rente loopt per jaar op naarmate het geld langer staat en geen kosten bij voortijdig beëindigen.
is die SNS ook niet van aegon, of vergis ik mij?

student538

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door student538 »

Nee, dat is van Reaal. SNS: Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken. ASN: Algemene Spaarbank Nederland.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door kweenie »

student538 schreef:Vanavond werd er bij Kassa ook even aandacht geschonken aan de Knab bank. Kort gezegd: Het is een dure bank. ASN (Algemene Spaar Bank Nederland) kwam met 12 euro per jaar als goedkoopste uit de bus.
En nog 1% rente over je saldo ook bij ASN. Bij Knab is dat tot 2000 euro maar ½%.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Niet dat ik me er iets bij voor kan stellen, maar het lijkt mij dat er toch een bepaalde groep is die met heel andere bedragen op de betaalrekening werkt dan het gros van de mensen. Stel dat iemand zo'n 20.000 per maand binnenkrijgt, dan zit je gemiddeld al op 10.000, als het saldo in de loop van de maand op 0 uitkomt.
Als je zoveel binnenkrijgt laat je dat niet op een betaalrekening staan (veel te gevaarlijk i.v.m. skimming e.d.).

sebas78
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2012 11:10

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door sebas78 »

Mensen let op voor je overstapt naar Knab, ze bieden namelijk geen IDEAL aan!
Lekker handig aangezien bijna alle online betalingen tegenwoordig via IDEAL werken. Bovendien is het nog een dure bank ook....

Knab
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Duurste bank: Knab

Ongelezen bericht door Knab »

Goedemiddag,

Graag wil ik vanuit Knab een reactie geven op deze discussie. Knab introduceert een compleet nieuwe manier van bankieren, dit is voor veel mensen even wennen. De maandelijkse fee betaalt u niet voor alleen een betaalrekening, maar voor een compleet pakket aan services & producten. 'Financiële Planning' en 'service in het belang van de klant' maken hier integraal onderdeel van uit. Iedere rekeninghouder kan bovendien zonder aanvullende kosten zoveel rekeningen aanhouden als hij wil.

Knab wil geen rente-stunter zijn. Wij streven een stabiel prijsbeleid na, waarbij we eerlijke tarieven bieden. Via bijgevoegde link: https://www.knab.nl/live/blog/2012/sept ... -live/?c=1 gaat u naar de blog van René Frijters over de toegevoegde waarde van Knab en de revolutie die we teweeg willen brengen.

Vanaf november kunt u als klant van Knab met Ideal betalen.

Vriendelijke groet,

Michelle (Knab)

Gesloten