LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door snoepie84 »

ooit dacht ik dat je alleen je pincode prive moest houden , en dat mensen met alleen een bank rekeningnummer niks konden doen.................
verkeerd gedacht . :?
ik had nooit van een rembours incasso gehoord :?: tot dat ik zag dat er allemaal bedragen van mijn rekening verdwenen met remboursincasso s ..... door bedrijven waar ik niks had besteld en of helemaal niet kende. :?:

na vraag bij de bank gedaan , het bleek te gaan om eenmalige machtigingen die iemand met had gegeven online met mijn bankrekeningnr.
hier voor ben je alleen een bankrekeningnr nodig .... dit vond ik vreemd ,
maar het vreemdste is dat een rembours incasso door de bank nie terug gehaald kan worden ...(je hebt immers ''zelf''machtiging aan die bedrijven gegeven)

zelf de bedrijven op gebeld ,en info gevraagt en uitgelegt dat niet ik maar iemand anders die machtigingen , had afgegegeven.
en op deze manier kreeg ik dan ook mijn geld terug .
dit is meerdere keren voor gekomen , en elke keer aangiftes gedaan ......... er wordt niets /weinig aan gedaan .zelfs niet na dat ik namen en knt nmrs had gekregen.
vandaag maar weer aangifte doen.in de hoop van.

nu komt het , je zult denken hef die rekeningnr op .......probleem opgelost.

bij de sns moet je * schriftelijk je internet bankieren op zeggen via post
* schriftelijk je rekening op zeggen.
*en positief saldo hebben.
dit neemt in geval van fraude te veel tijd in beslag , dat elke keer tijdens deze 4 a 5 dagen , al lang weer nieuwe bedragen afgeschreven zijn. waardoor je weer geen possitief saldo hebt .

vraag me niet hoe t kan dat de bedragen in negatief afschreven worden , dit geld voor automatische incasso s en rembours incasso s zei de sns bank.
zelf heb ik namelijk geen krediet op deze rekening :S en nooit toestemming gegeven onder de € 0 af te schrijven .

wie kent dit ?
en voor iedereen een TIP van de dag , ook je bankrekening nr is PRIVE :!:

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Dank voor de waarschuwing.
Ik denk echt dat dit iets is voor een Radar uitzending.

Ook vreemd dat de SNS niet echt wil meewerken.
ZE zouden toch de rekening kunnen BLOKKEREN.
In geval van een overlijden is dat wel mogelijk, dus waarom niet in jouw aantoonbare fraudegeval?

Rood staan
Ook belachelijk dat je in het rood kunt komen te staan TERWIJL je met je bank hebt afgesproken niet rood te kunnen staan.
De Rabobank heeft daar ook een handje van. Ook ik heb de afspraak absoluut niet rood te willen staan, en toch konden er bedragen van mijn rekening worden afgetrokken terwijl ik dus geen geld meer op die rekening had staan.
Afschrijvingen zouden bij te weinig saldo geweigerd moeten worden!!!

't zijn gewoon K** banken.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Inmiddels met google 'ervaringen eenmalige machtigingen' het een en ander voor je gevonden.
Quote:Hoe handig de eenmalige machtiging online ook is, hij is niet rechtsgeldig. Toch voeren banken zo'n eenmalige incassomachtiging probleemloos uit. Ze gaan pas iets controleren als een gedupeerde klant zich meldt
Als Tros-Radar of TROS-OPgelicht niets voor je kan doen, probeer het eens bij KASSA van de VARA. Ik zou er snel werk van maken: combinatie gevaar van eenmalige machtigingen + dat de SNS zo 'traag' van begrip is want dit is toch wel een uitzonderlijke situatie waar je nu in zit. (en dan zeg ik het vriendelijk)



http://www.skodaforum.eu/topic/252-eenm ... ngevraagd/

Je bent niet de enige ....


http://tweakers.net/nieuws/70889/consum ... nkels.html
Laatst gewijzigd door UrbanSolitude op 14 apr 2011 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Verhip het is echt zomaar mogelijk.
Als het bankrekeningnummer bestaat wordt het er gewoon vanaf getrokken.

Code: Selecteer alles

Geachte mevrouw [b]Noniem[/b], 
Graag willen wij u hartelijk danken voor de machtiging die u zojuist via onze website hebt afgegeven. 

Fantastisch dat u #goede doel# heeft gemachtigd om 0,99 euro eenmalig van het rekeningnummer ********* af te schrijven. Het bedrag zullen wij omstreeks de 25e van de maand incasseren. 


A. Noniem
wegweggisweg 99
1000 AA
Amsterdam

ALLES FICTIEF ingevuld!
Alleen het bankrekeningnummer bestaat.

EMAIL adres @hotmail.com

In die EMAIL GEEN link waar je op moet klikken om de eenmalige machtiging in werking te stellen. Die loopt al.

In dit geval hebben ze mijn IP adres.
Maar als ik echt iemand iets wil flikken dan kan ik gewoon ergens bij een internetwinkel gaan zitten internetten. Ik heb alleen een Bankrekeningnummer nodig om iemand flink dwars te kunnen zitten!

Aangezien ze pas rond de 25ste van de maand de machtigingen verwerken hoop ik dat zij een controle doen op echtheid van de gegevens.

Zo gemakkelijk is het.
TROS RADAR of OPGELICHT maak hier een item van.
En laat men die eenmalige machtigingen* per direct stoppen!
Niet pas in 2014



* het gaat hier dus niet om doorlopende machtigingen zoals je bijvoorbeeld het waterleidingbedrijf of energiebedrijf laat doen.



Kassa heeft er in 2010 al aandacht aangegeven. 'ts echter nu de eerste keer dat ik het nu hoor.

http://twinklemagazine.nl/nieuws/2010/0 ... alige-mac/

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/


In ruim één jaar tijd dus GEEN R**T veranderd! :evil:


Tip van de bankman "naar de bank gaan en Melding Onterechte Incasso dan moet je geld per direct teruggehaald worden"

http://www.incassomachtigen.nl/

Hier kun je een brochure bestellen = downloaden http://www.incassomachtigen.nl/Download ... ochure.pdf

SUCCES en laat het ons hier ook nog even weten.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door aaten »

Ook een eenmalige machtiging kan je terughalen, dit kan inderdaad niet met een storno (storno is alleen voor bedragen met een doorlopende machtiging) maar je kan wel via je bank een MOI aanmaken (melding onterecht incasso).
Op basis van de MOI zal een onderzoek gestart worden waarbij de incassant zal moeten aantonen dat deze inderdaad een machtiging heeft om het bedrag eenmalig van je rekening af te schrijven. Kan de incassant het niet aantonen krijg je het bedrag terug.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door masterslave »

aaten schreef:Ook een eenmalige machtiging kan je terughalen, dit kan inderdaad niet met een storno (storno is alleen voor bedragen met een doorlopende machtiging) maar je kan wel via je bank een MOI aanmaken (melding onterecht incasso).
Op basis van de MOI zal een onderzoek gestart worden waarbij de incassant zal moeten aantonen dat deze inderdaad een machtiging heeft om het bedrag eenmalig van je rekening af te schrijven. Kan de incassant het niet aantonen krijg je het bedrag terug.
Wat is het verschil, tegenover wat UrbanSolitude heeft geschreven? :?:

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Vraag is ook hoe komt die ander aan je Bankrekeningnummer?

Waarschijnlijk bij een aankoop van jouw via Marktplaats of zo'n soort site?!
Ik ben ervoor om die eenmalige machtigingen per direct te verbieden.
Of bedrijven moeten zo wijs zijn om hier mee direct te stoppen.
Er zijn genoeg andere betaalmethoden; i-Deal is er zo een.

OF de banken moeten net zoals bij creditcard-aankopen een extra code op de pas laten zetten. Heee ... in principe is die code er al, namelijk je pasnummer?!
Zou het niet mogelijk zijn dat bedrijven die met eenmalige machtigingen ook naar het PAS nummer vragen?

Een marktplaats(oplichter)verkoper kan immers niet zien met welk pasnummer een bedrag op zijn rekening is overgemaakt toch?

Zomaar een idee.


Code: Selecteer alles

14-04-2011
[size=85]Boekdatum : 14-04-2011  Verwerkingsdatum : 14-04-2011 	bg 
	9999.99.999 	M. Maartensdijk 	bij	 €100,00 dvd[/size] 
Ik heb even een paar gegevens voor de veiligheid vervangen.
Uit deze overboeking aan mij weet ik dus nu Rekeningnummer + echte naam van de rekeninghouder.

Op zich heb ik dus nu genoeg gegevens om ROTTIGHEID uit te gaan halen!
Het bankrekeningnummer van een ander.
En voor eventuele voormalig postbanknummers ook de echte exacte naam.

GEEN bankpasnummer wordt hierbij weergegeven!
Die gegevens heb ik dus niet van die ander.

Als men nu bij een eenmalige machtiging DIRECT zou beginnen met het tevens vragen van een BANKPASNUMMER kun je de eenmalige machtiging ietswat veiligermaken, wel moet de bank dan genegen zijn om OOK het pasnummer te controleren. Dat zullen we wel niet willen doen.
Maar de klant van de bank zou ietswat sterker staan tov de 'verkoper' die tevens is opgelicht = hij moet het geld terugboeken + hij is zijn produkt kwijt.


### In dit geval van de T.S. komt ook nog eens bij dat deze de bankrekening in kwestie wil sluiten, dit echter niet op korte termijn kan omdat de SNS bank DWARS ligt.
Waarom is het in dit geval mogelijk om ROOD te kunnen komen te staan terwijl je met je bank een afspraak hebt dat dit niet mag / kan?
Dan zou je je bankrekening op NUL kunnen zetten om je zo te beschermen tegen die bankrekeningnummer-jatters toch?
En zou je het leed kunnen beperken.

Is het mogelijk om die bankrekening te BLOKKEREN?
Zoals het ook gebeurt bij een overlijden?

stofzuigertje

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt als je nog nooit van deze firma hoorde wel het via je eigen bank terug halen.

Zij kunnen ook de tegenrekening blokkeren zodat ze geen 2e keer geld afschrijven.
Bij meerdere klachten over eenmalige machtigingen raken ze die vergunning kwijt.

Verder is het bedrijf verplicht aan te tonen dat U toestemming gaf en die ontbreekt of is fout.
Bij eenmalige willen de banken U graag naar het bedrijf sturen, hoeven zij niets te doen, maar hoe vind je een onbekend bedrijf???
Ik had op afschrift alleen naam, plaats en rekeningnummer en via Google was er niets te vinden.
Vaak is er op de website een andere naam dan op afschrijving.
Voor mij was 1 telefoontje genoeg en deze onbekende firma loopt nu het risico hun vergunning kwijt te raken.
Als je het zelf regelde gebeurde er niets dus altijd via eigen bank terug halen en niet zelf bedrijf vragen!

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door aaten »

masterslave schreef:
aaten schreef:Ook een eenmalige machtiging kan je terughalen, dit kan inderdaad niet met een storno (storno is alleen voor bedragen met een doorlopende machtiging) maar je kan wel via je bank een MOI aanmaken (melding onterecht incasso).
Op basis van de MOI zal een onderzoek gestart worden waarbij de incassant zal moeten aantonen dat deze inderdaad een machtiging heeft om het bedrag eenmalig van je rekening af te schrijven. Kan de incassant het niet aantonen krijg je het bedrag terug.
Wat is het verschil, tegenover wat UrbanSolitude heeft geschreven? :?:
Het verschil is dat ik blijkbaar nog niet wakker was en er volledig overheen gelezen heb :). My bad... Oeps..

snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door snoepie84 »

:?: hoi hoi
ten eerste t wordt steeds vreemder en vreemder.?

daar was ik dan weer , zo als ik in mn 1e berichtje had verteld dat ik aan gifte moest doen . in de hoop van , dat de politie iets er aan kon doen .voor de zoveelste keer.nou mijn hoop is weg ........ :?:

nou komt t dat ik niet aan kan tonen dat het een strafbaarfeit is , fraude is niet te bewijzen. door dat ik niet aan kan tonen dat de gene die het doet het ook daadwerkelijk heeft gedaan ,:S er ontbreken handtekeningen zei de politie .
(nooit een pen door t beeld scherm zien vliegen )

het komt er op neer dat het niet eens illigaal is ,omdat strafbaar feit niet bewezen kan worden. justitie neemt niks in behandeling hierdoor.

als ze mijn bankrekeningnr kunnen gebruiken ,kan ''pietje'' ook jantjes naam in vullen bij de eenmalige machtiging.
en daar het adres van de overbuurvrouw ,als afleveradres invullen ,combineren met mijn bankrekeningnr . en weg geld.
zo legde politie het uit .

wel waren ze met me eens dat de sns bank in gebreke bleef daarover zo ff meer.
en dat het in mijn geval duidelijk was wie er achter zit (ten)maar dat ze deze personen niet op kunnen halen ,met deze feiten .

ik heb zelfs een naam gecombineerd met klntnrs en adressen, zelfs het feit dat er baby spullen zijn gekocht op mijn banknr, klopt met het feit dat die ''naam'' net een baby heeft gekregen. politie zegt hierop dat dit geen feiten zijn dat ik hard kan maken.

hierop antwoorde ik , dus ik kan als ik wil mijn geld terug halen op de zelfde manier , zelfs onder mijn eigen naam en adres ,zonder dat iemand mij daarop kan pakken ? dat klopt was de agent zijn antwd.
de gene heeft immers ''zelf'' machtiging gegeven. :roll:

de sns bank :
daar ben ik uiteraard weer naar toe gegaan , nadat die man me weer doodleuk vertelde dat ik alleen rekening kan blokkeren na aanzuivering ,ben ik weg gegaan.
met het idee dat ik via civiel recht de bank wou gaan dwingen mijn rekening t blokeren .

gelijk ff naar mijn huidige bank gegaan , wou wel eens weten wat voor risico s iemand loopt bij een bank ,
ook bij deze bank zijn eenmalige machtigingen een grijs gebied , vertelde een medewerker. :!:
alleen wordt bij deze bank wel
de naam die bij rekeningnr staat gecontroleerd.
bij de overige banken alleen L-code of dat de rekeningnr bestaat.
ook deze bank zegt dat de sns bank makkelijk kan blokeren,

waarschijnlijk door mijn aandringen ,of stom toeval , maar tijdens mijn gesprek bij mijn bank , belde de medewerker van de sns met de mededeling dat eindelijke mijn rekening zal worden geblokeert voor incasso s.
zo genaamde algemene incasso blokade.
nu moet ik w8ten tot mijn geld weer terug is , dan eventueel aanvullen ,en opheffen...................... wat n soap serrie.

even op de vragen terug te komen :

1 : ip adres wordt door politie pas opgevraagd nadat er n strafbaarfeit is aangetroffen.politie is toestemming OM nodig voor navraag IP.

2: moi laten doen of te wel navraag , bij sns bank briefje printen invullen weet nie hoeveel weken w8ten. :!: zelf bellen na t bedrijf gaat sneller (telnr ff googlen)

3 : hoe komt die persoon aan mijn rekeningnr: niet via markplaats of online iets.
mijn EX strooit mijn rekening rond. (dat blijkt nu achteraf gezien ik eindelijk namen en adressen heb)

maar let op :!: , winkelbonnetje , verkeerd geadreseerd post, stortingsbewijzen, betalingsbewijs ns treinkaartje,...... overal staat je rekening op en je gooit letterlijk je rekeningnr op straat . (dus raar raar hoe komen mensen aan rekeningnrs)

4 : het klopt bij overlijden wordt rekeningnr beblokt, dit heb ik zelf gisteren ook bij sns gezegt , zij zeggen dat kan nu niet , nee zei ik , ik leef nog duhhhh , kan wel ff een overlijdingsakte uit printen .......niks werkte.

soap serrie wordt vervolgt......

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Ik betaal al jaren met een automatische overschrijving, dus geen automatische incasso, aan Brabant Water. Het bedrag zit in mijn bankprogramma en wordt elke maand overgeschreven. In januari is Brabant Water plotseling, zonder mijn toestemming, de bedragen ook gaan incasseren. Ik heb dat pas na 4 maanden ontdekt. Heel slim van Brabant Water want het gaat om kleine bedragen die je inderdaad verschuldigd bent, dan valt het niet direct op als het dubbel wordt afgeschreven. Op internet zie je maar enkele overschrijvingen op een pagina tegelijk en papieren afschriften krijg je tegenwoordig maar zelden. Ik heb twee maanden kunnen storneren, ING vertikt het om de andere bedragen ook terug te storten, want dat is te lang geleden. Direct na stornering kreeg ik van Brabant Water twee aanmaningen voor die bedragen, dat is pas echt brutaal. Ik heb er nu een blokkade op laten zetten en betaal voorlopig niet meer, ben benieuwd wanneer ze de kraan gaan dicht draaien, want die macht heeft dit bedrijf. Ik kan niet naar een ander, ze kunnen dus doen wat ze willen.

Bedrijven met een incassocontract hebben veel te veel macht, ze kunnen van elke rekening afschrijven wat ze maar willen en als je het te laat ontdekt krijg je het niet meer terug. Het is handjeklap van de banken met de bedrijven, je kunt wel klant zijn bij een bank, maar banken denken alleen aan hun bonussen en aan bedrijven verdienen ze nu eenmaal meer. Zeker op deze manier.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

snoepie84 schreef:

de sns bank :
daar ben ik uiteraard weer naar toe gegaan , nadat die man me weer doodleuk vertelde dat ik alleen rekening kan blokkeren na aanzuivering ,ben ik weg gegaan.
met het idee dat ik via civiel recht de bank wou gaan dwingen mijn rekening t blokkeren .

gelijk ff naar mijn huidige bank gegaan , wou wel eens weten wat voor risico s iemand loopt bij een bank ,
ook bij deze bank zijn eenmalige machtigingen een grijs gebied , vertelde een medewerker. :!:
alleen wordt bij deze bank wel
de naam die bij rekeningnr staat gecontroleerd.
bij de overige banken alleen L-code of dat de rekeningnr bestaat.
ook deze bank zegt dat de sns bank makkelijk kan blokkeren,

waarschijnlijk door mijn aandringen ,of stom toeval , maar tijdens mijn gesprek bij mijn bank , belde de medewerker van de sns met de mededeling dat eindelijke mijn rekening zal worden geblokkeerd voor incasso s.
zo genaamde algemene incasso blokkade.

nu moet ik w8ten tot mijn geld weer terug is , dan eventueel aanvullen ,en opheffen...................... wat n soap serie.
Inderdaad ik denk dat de aanhouder wint ... je moet ze echt in de nek bijten en niet meer loslaten.

Jammer dat de contactpersonen waarmee je maken krijgt ONVOLDOENDE KENNIS bezitten. Die algemene incasso blokkade had natuurlijk per direct al kunnen gebeuren.

Ik wist ook niet van het bestaan af van een algemene incasso blokkade, maar een BANKMEDEWERKER zou dit WEL moeten weten.
Kennelijk ontbreekt het de kennis en is dus de opleiding die de bank haar medewerkers geeft onvoldoende te noemen.

Misschien moet je bij je huidige bank ook een algemene incasso blokkade laten doen? (maar dan kun je dus ook niet meer je GWL automatisch laten uitvoeren)
Heb ik het goed als ik denk dat jouw ex je hier loopt te 'fucken' ?
En je rekeningnummer dus te onpas heeft gebruikt bij diverse webwinkels?
Je ex komt natuurlijk vrij gemakkelijk aan je rekeningnummer, ivm eventuele alimentatie is natuurlijk een rekeningnummer bij je ex bekend. Het is een gemakkelijke manier om mensen dus een hak te zetten! )-
Jammer dat die mogelijkheid pas in 2014 wordt opgeheven!

even op de vragen terug te komen :

1 : ip adres wordt door politie pas opgevraagd nadat er n strafbaarfeit is aangetroffen.politie is toestemming OM nodig voor navraag IP.
De winkelier beschikt wel over een ip-adres vanwaar de bestelling is gedaan toch?
Dit hoeft natuurlijk niet het huisadres van de oplichter te zijn want deze kan ook een bestelling doen vanuit een internetcafe.

2: mooi laten doen of te wel navraag , bij sns bank briefje printen invullen weet nie hoeveel weken wachten. :!: zelf bellen na t bedrijf gaat sneller (telnr ff googlen)
Waarom ondernemen die ondernemers geen actie???
Die moeten nu het geld terug op jouw rekening overboeken maar zijn hun goederen wel kwijt. Die zouden toch in alle gevallen achter de oplichters aan moeten gaan? Er is immers een adres waar ze de goederen hebben laten leveren. Oke, dat kan een katvanger zijn .. dus niet de eigenlijke oplichter maar iemand die aan het geheel meewerkt ..... die kun je toch ook het leven ZUUR maken? Zeker door middel van een aangifte van FRAUDE.
FRAUDE zou echt hard aangepakt moeten worden, ook al staat er geen handmatige handtekening onder.


Echt ik ben zwaar teleurgesteld als ik je verhaal zo lees over de politie.
Die zijn dus in mijn ogen TE LUI om even een aangifte te behandelen, de meesten typen nog steeds met twee vingers :roll:
Of het interesseert ze geen reet omdat ze zich onderbetaald voelen of weet ik veel wat. In mijn opinie holt de politie snel achteruit in kwaliteit & klantvriendelijkheid.
Online aangifte doen heeft m.i. helemaal geen zin, hoe gemakkelijker het voor zo'n bureau-agent wordt om hem van tafel te vegen! Hubsakee in het ronde archief in.

3 : hoe komt die persoon aan mijn rekeningnr: niet via marktplaats of online iets.
mijn EX strooit mijn rekening rond. (dat blijkt nu achteraf gezien ik eindelijk namen en adressen heb)
Je hebt zelf dus beter werk geleverd dan de politie? ;)
Ja, een knipoog ... maar eigenlijk is het buitengewoon betreurenswaardig dat je zelf het onderzoekwerk moet doen. En de politie er geen reet mee zal doen )-

Heeft hij je nieuwe bankrekeningnummer ook?
Want dan kan hij op dezelfde manier doorgaan ...
maar let op :!: , winkelbonnetje , verkeerd geadreseerde post, stortingsbewijzen, betalingsbewijs ns treinkaartje,...... overal staat je rekening op en je gooit letterlijk je rekeningnr op straat . (dus raar raar hoe komen mensen aan rekeningnrs)
Tja, en met zo'n rekeningnummer van een wildvreemde kan een ander dus ook aan de haal gaan.

En op winkelbonnetjes etc hoeft natuurlijk niet het gehele nummer te staan.
Zoals bij de Rabobank nu ook niet meer je hele nummer op je geldautomaat-transactie-bon staat (voor een paar jaren nog wel). Gewoon een paar sterretjes over het nummer en de laatste 4 cijfers zichtbaar laten staan of zo.
Dat kan bij supermarkten en andere winkels ook!
Je gehele bankrekeningnummer staat dan in de kassa voor intern gebruik, maar de bon kan het rekeningnummer niet getoond worden! Of slechts een gedeelte ervan. Technisch (computertechnisch) is dat denk ik slechts een kleine ingreep!

De klanten WIJ moeten dat echter gaan eisen!


4 : het klopt bij overlijden wordt rekeningnr beblokt, dit heb ik zelf gisteren ook bij sns gezegt , zij zeggen dat kan nu niet , nee zei ik , ik leef nog duhhhh , kan wel ff een overlijdingsakte uit printen .......niks werkte.
Eigenlijk belachelijk. Je kunt wel je pinpas laten blokkeren, waarom dan je eigen rekening niet???
In geval van (mogelijke) fraude zou dat per direct moeten kunnen.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

12 maart 2008 ... klopt dit rekening nummer 3023**** volgens miij moet dit 302**** zijn ... Ik heb een rekeningnummer op me afschrift staan, maar kan de naam ..

Zelfs op het internet kun je 'verse' bankrekeningnummers vinden ;)
Heb ze maar even met een Sterretje doorgestreept.
vanaf 5 juni 2010 een nieuw rekeningnummer, 56.99.**.***, vermeld. Wij verzoeken u in het vervolg dit nieuwe .


Indien het een 'oud' postbanknummer betreft (giro) kun je achter de werkelijke naam van iemand komen .. door ...
Ja, van internet & google wordt je echt wereldwijs :)

Code: Selecteer alles

Als je gebruikt maakt van internetbankieren van de Postbank kan je dit truukje gebruiken:

1) Nieuwe overschrijving
2) Vul het rekeningnummer
3) Vul als naam adasdada in (bijvoorbeeld)
4) Vul een bedrag in (0,01 euro).

Verzend de overschrijving. Je zult nu een melding krijgen dat de naam adasdada niet bestaat maar dat de rekening wel op naam staat van "meneer O. Plichter".

Code: Selecteer alles

Mwah gewoon ff 0,01 cent overmaken naar dat rekeningnummer met daarbij een willekeurige naam + plaats. Worden in je rekeningoverzicht automatisch de goeie naam + plaats ingevuld en tada. Zo werkt het iig bij ABN
Ik denk dat de banken maar eens bij elkaar aan de Ronde Tafel moeten gaan aanzitten om dit probleem van FRAUDE / Mogelijke Fraude eens en voor altijd op te lossen!!!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De bank is verplicht op uw verzoek te storneren daar het uw recht is om, ongeacht de reden, binnen dertig dagen na afschrijving de betaling ongedaan te maken. U kunt afschrijving van uw rekening voor zelf bepaalde personen/bedrijven blokkeren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster schreef:De bank is verplicht op uw verzoek te storneren daar het uw recht is om, ongeacht de reden, binnen dertig dagen na afschrijving de betaling ongedaan te maken. U kunt afschrijving van uw rekening voor zelf bepaalde personen/bedrijven blokkeren.
chanmaster, lees je wel eens wat er geschreven wordt, haarlemmerolie is slimmer dan jouw persoontje

snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door snoepie84 »

idd, ik denk dat banken ,beter mee moeten werken / op de hoogte moeten zijn van fraude mogelijkheden ,en klanten hierbij te helpen dit te voorkomen.
het gaat in mijn geval idd om mijn Ex partner , hij heeft ooit eens paar dingen laten afschrijven van mijn rekening,tijdens relatie.
hij is nooit gemachtigd geweest en t is ook geen'' en/of rekening ''geweest.
na beeindiging relatie wat zacht uitgedrukt moeizaam ging, heeft hij uiteraard zijn persoonlijke papieren mee genomen, daar stond dus MIJN rekeningnr op.

deze heeft hij laten slingeren , op zijn tijdelijke adressen.
dit omdat er ook onder die namen ,bedragen worden afgeschreven.(familieleden van mijn EX.)GELUKKIG is mijn huidige banknr prive. :!:

ip adres : idd winkels hebben een ip adres van de pc waar bestelling is gedaan ,winkels mogen hier niks mee, alleen via OM , die nie mee werkt zonder strafbaarfeit.

terug gebeld:ik ben gisteren middag nog terug gebeld door de politie agent , die zou achterhalen hoe het er voor staat met mijn eerdere aangiftes (ik hoor er immers nix van weer)
conclusie hij kon ze niet vinden , moest contact op nemen met OM ...???
vreemd ,maar toch maar ff gedaan.
was gelukkig niet de enige die t vreemd vond , mevr aan de lijn ook .
zij gaf me een nummer van OM ,afdeling aangiftes , die moet ik maandag ff weer bellen voor info ,over mijn aangiftes . wordt vervolgd.

:?: nog meer verbazing:
omdat ik wens 2 rekeningnrs te hebben , en mijn sns opgehefen gaat worden , heb ik bij mijn huidige bank ,een extra betaal rekening aangevraagt.
al snel ,had ik mijn nieuwe rekeningnr , en vanmorgen volgde bankpas , en in een ander envelop contract van de bankrekeningnr. die moet ik even terug sturen.
tot mijn verbazing zitten er 2 contracten in , dus ff lezen ,en nog eens lezen ................ DIE IS NIET VOOR MIJ :!: :shock:
conclusie contract voor iemand uit tilburg ,die een extra rekening opent (net als ik) alleen ligt zijn contract nu bij mij thuis. :? :?: :?: :?:
al zijn gegevens staan er op
naam.adres , geb datum, tel nr, sofi nr, bestaande reknr , nieuwe reknr.
persoon geprobeerd t bellen , maar neemt nie op . maandag maar ff langs de bank ......................... privacy beleid uhmmmmmmmmmmm .....

wordt vervolgd.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Eigen ervaring van circa twee jaar terug, het was allemaal weer op de achtergrond geraakt en het schoot me gisteravond weer te binnen.
Het ging destijds ook om kleine bedragen.



Zelf heb ik zo'n twee jaar geleden met dit fenomeen te maken gehad.
Toen een autodealer op een of ander wijze aan mijn bankrekeningnummer is gekomen. Hoe weet ik echt niet*.
Nooit zaken gedaan met die persoon.

Hij zette zijn advertenties op marktplaats en ik kreeg iedere keer te maken dat er 6 euro van mijn bankrekening werd afgetrokken. De bank deed niets.

Marktplaats gelukkig wel. En zo heb ik mijn geld terug gehad en heb ik het rekeningnummer van dat bedrijf laten blokkeren dat kon de rabo wel doen, maar niet direct!!! ==>> Pas nadat Marktplaats mij op die mogelijkheid had gewezen, kon ik dit dus bij de Rabobank regelen
De rabobank-medewerker kwam niet uit zichzelf met die mogelijkheid, en ja ik ben aan de BALIE geweest / dus niet telefonisch.
WAAROM NIET dat is nu mijn vraag!

Ga maar eens kijken op de site van verschillende banken en probeer eens iets te vinden over deze mogelijke oplichtings-praktijken, goede duidelijke informatie is eigenlijk niet vindbaar. En aan de balie bij de bank krijg je het kennelijk nog steeds dus niet!

* Er zitten op marktplaats oplichters (en mogelijk ook andere sites) tussen die wellicht bankrekeningnummers doorgeven(verkopen)?
Geen idee, hoe dat autobedrijf aan mijn rekeningnummer heeft kunnen komen.

Ooit een GSM gekocht die nooit verstuurd is. Ik zoek het dus in die hoek!
Via de site internetoplichting of zoiets kan me niet meer precies herinneren mijn geld van die oplichter teruggehad .. onder DWANG van de site internetoplichting. Die mevrouw is toen naar een bankfilliaal gegaan en heeft daar een cash-opdracht aldaar gedaan om mijn geld terug naar mij toe te storten! Daarmee voorkwam ze dus haar eigen identiteit weer te geven.

Tja .. je moet zo goed opletten tegenwoordig.
AH en de HEMA zetten overigens niet meer je complete rekeningnummer op de kassabon. AH pas sinds kort niet meer.
Nou ik eraan denk, enige tijd terug stond er bij de ALDI een jongen (trainingsbroek sprak haast geen woord NL) van ongeveer 14 jaar die om kassabonnen vroeg. Ik weet niet nu hoe het bij de Aldi is, want ik betaal daar meestal cash. Met welk doel zou hij die bonnen hebben verzameld vraag ik me nu af. Ik heb mijn kassabon niet afgegeven overigens.

Bij de PLUS hangt overigens een grote spiegel boven de KASSA's zodat de kassabediende m/v ;) kan zien of jij nog iets onbetaald's in je winkelwagentje hebt liggen. ECHTER andere mensen kunnen op die manier dus PINTRANSACTIES meekijken!!!


Wat betreft die sterretjes om een deel van het bankrekeningnummer op de kassabon niet te laten zien. Ik denk dat doen die bedrijven alleen maar onder druk van hun klanten als je het mij vraagt. Of onder druk van de bankenwereld ... en dan zie je dat dit soort oplichting door middel van gestolen nummers toch aardig vaak moet voorkomen.

Ik ga er de komende weken eens extra op letten!

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

snoepie84 schreef: ip adres : idd winkels hebben een ip adres van de pc waar bestelling is gedaan ,winkels mogen hier niks mee, alleen via OM , die niet mee werkt zonder strafbaarfeit.
Hoe kan het OM nu van mening dat er niets strafbaars zou zijn gebeurt.
Iemand misbruikt jouw informatie (rekeningnummer / naam) om zonder jouw medeweten goederen aan te schaffen.
Hoe kan dat nou niet strafbaar zijn?

Op het moment dat ik me uitgeef voor iemand anders en dat doe ik toch op het moment dat ik willens en wetens een ander zijn naam + bankrekeningnummer gebruikt is er toch sprake van Fraude? En da's toch strafbaar?
terug gebeld:ik ben gisteren middag nog terug gebeld door de politie agent , die zou achterhalen hoe het er voor staat met mijn eerdere aangiftes (ik hoor er immers nix van weer)
conclusie hij kon ze niet vinden , moest contact op nemen met OM ...???
vreemd ,maar toch maar ff gedaan.
was gelukkig niet de enige die t vreemd vond , mevr aan de lijn ook .
zij gaf me een nummer van OM ,afdeling aangiftes , die moet ik maandag ff weer bellen voor info ,over mijn aangiftes . wordt vervolgd.
Hou ons op de hoogte.
Ik wens je succes. Maar het lijkt erop alsof er toch nog iets gebeurt ... ;)

:?: nog meer verbazing:
omdat ik wens 2 rekeningnrs te hebben , en mijn sns opgeheven gaat worden , heb ik bij mijn huidige bank ,een extra betaal rekening aangevraagd.
al snel ,had ik mijn nieuwe rekeningnr , en vanmorgen volgde bankpas , en in een ander envelop contract van de bankrekeningnr. die moet ik even terug sturen.

tot mijn verbazing zitten er 2 contracten in , dus ff lezen ,en nog eens lezen ................ DIE IS NIET VOOR MIJ :!: :shock:
conclusie contract voor iemand uit tilburg ,die een extra rekening opent (net als ik) alleen ligt zijn contract nu bij mij thuis. :? :?: :?: :?:
al zijn gegevens staan er op
naam.adres , geb datum, tel nr, sofi nr, bestaande reknr , nieuwe reknr.
persoon geprobeerd t bellen , maar neemt niet op . maandag maar ff langs de bank ......................... privacy beleid uhmmmmmmmmmmm .....

wordt vervolgd.
ai ai ai ...dat had niet mogen gebeuren.

snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door snoepie84 »

hoi hoi

idd je zou denken dat het OM hier wel iets mee kan ...............

want t is idd fraude als je een valse naam gebruikt of je eigen ,in combinatie met n rekeningnr van een ander. in dit geval mijn rekeningnr ten minste voor gewone normale mensen gezien is t fraude,

nu komt t probleem , wat ik , nog het OM nooit zal kunnen bewijzen .

dat JIJ , ook de gene bent , die JOU naam ,in combinatie met mijn rekening nr in heeft gevuld , op die online machtiging.

de wet loopt achter .want zonder handtekening , kan je wetterlijk niet bewijzen ,dat het fraude is .

een RODE pen schrijft ook het woord BLAUW : dus ik kan ook de naam van de buurvrouw schrijven , en jouw rekeningnr gebruiken...... kunnen ze de buurvrouw niet voor op gaan pakken ....op deze manier is er dus geen strafbaarfeit t bewijzen ,
nu komt t dat je er niet naast zit als iemand je rekeningnr invuld voor fraude en kan je t nooit bewijzen. zelfs niet als iemand je BSN nr in vuld. wie zegt dat die gene hem ook heeft ingevuld.? en niet een andere persoon. :?:

in ieder geval vind ik dat banken een water dicht oplossing hiervoor moet verzinnen. naam rekening toetsen= niet water dicht , mijn ex heeft ook mijn naam :wink:
denk eerder dat combinatie rekeningnr , bankpasnr gebruikt moet gaan worden. pasje heb je zelf daar staat pasnr op, wie je rekeningnr dan ook heeft ,kan er nix mee. bij verlies bankpas blok je t pasje ,via een telefoontje geregeld. einde eenmalige fraude incasso s.

voor nu , iedereen maar n fijne zondag :)

Gesloten