LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eerste hypotheek.
Eerste hypotheek.
Graag zou ik een mening willen horen over het volgende:
We zijn bij vier verschillende banken geweest om ons voor te laten lichten en om een berekening te laten maken voor de kosten van onze eerte hyotheek, voor de aankoop van ons eerste huis.
Twee vallen er af waar we niet een lekker gevoel bij hadden.
Nu blijven er over de rabo en de fortis.
Wij zouden graag de voor-en eventule nadelen van deze twee banken willen weten.
Heeft er iemand ervaring mee?
We zijn bij vier verschillende banken geweest om ons voor te laten lichten en om een berekening te laten maken voor de kosten van onze eerte hyotheek, voor de aankoop van ons eerste huis.
Twee vallen er af waar we niet een lekker gevoel bij hadden.
Nu blijven er over de rabo en de fortis.
Wij zouden graag de voor-en eventule nadelen van deze twee banken willen weten.
Heeft er iemand ervaring mee?
Re: Eerste hypotheek.
Waarom denk je dat de Rabo bank de grootste hypotheek verstrekker in Nederland is ?. RABO is de beste.
Dat is zo, maar de fortis geeft ons wel een lagere rente als de rabo.
Het wel is waar maar 0.1%, maar over 30 jr is dat toch wel wat.
Wat is er dan mis met de fortis?
Het wel is waar maar 0.1%, maar over 30 jr is dat toch wel wat.
Wat is er dan mis met de fortis?
Ik ken Fortis niet, staat bij Feijenoord op de voetbal shirts .
En dat alleen is al een reden om het af te wijzen
Ik zou ook met de Rabo gaan, de rente kan altijd nog veranderen en een lage rente zegt ook niet alles meer.
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
elk renteaanbod is onderhandelbaar . succes.
-
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de Rabo.
Ben er ook geweest voor een hypotheek advies maar van de dingen die daar gezegd werden zakte mijn broek af. Gewoon foutelijk en onjuist advies. Heb er dus geen prettige ervaringen mee maar ach, het betreft maar 1 adviseur van 1 vestiging dus wil het helemaal niets zeggen over de andere Rabo vestigingen in het land
Ben er ook geweest voor een hypotheek advies maar van de dingen die daar gezegd werden zakte mijn broek af. Gewoon foutelijk en onjuist advies. Heb er dus geen prettige ervaringen mee maar ach, het betreft maar 1 adviseur van 1 vestiging dus wil het helemaal niets zeggen over de andere Rabo vestigingen in het land
Is het niet vreemd dat je broek spontaan af zakt bij een adviseur ?.
Als je verkeerde info krijgt kun je toch naar de manager van die adviseur gaan met jouw feitenkennis.![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
Als je verkeerde info krijgt kun je toch naar de manager van die adviseur gaan met jouw feitenkennis.
![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
-
ja dat zou kunnen. Maar wat ik zelf heel erg belangrijk vind in dit soort zaken is vertrouwen. En wanneer mij advies wordt gegeven dat niet klopt is op dat moment mijn vertrouwen in die persoon weg. En op dat moment ook in de organisatie waar hij of zij voor werkt.
Vertrouwen vinden wij een belangrijk iets.
En volgens ons hebben we geen onjuist advies gekregen bij deze twee banken het voelt eigenlijk allerbei wel oke.
Maar de beslissing nemen vinden we het moeilijks.
Hoe ga je daar mee om en wat weeg je met elkaar af, waar let je op?
Bij de fortis zijn we al jaren klant en nooit problemen gehad, netjes te woord gestaan ect.
De rabo daar in tegen is voor ons nieuw en totaal geen ervaring mee.
Wat is vertandig en wijs om te doen, overstappen naar de rabo of lekker klant blijven bij de fortis?
En volgens ons hebben we geen onjuist advies gekregen bij deze twee banken het voelt eigenlijk allerbei wel oke.
Maar de beslissing nemen vinden we het moeilijks.
Hoe ga je daar mee om en wat weeg je met elkaar af, waar let je op?
Bij de fortis zijn we al jaren klant en nooit problemen gehad, netjes te woord gestaan ect.
De rabo daar in tegen is voor ons nieuw en totaal geen ervaring mee.
Wat is vertandig en wijs om te doen, overstappen naar de rabo of lekker klant blijven bij de fortis?
En dat fortis op de shirtjes van feyenoord staan is alleen oke, ben er klant en feyenoord is mn cluppie!
Tadine,
Hoe lang is de eerste rentevast periode?
Wat is het rentepercentage?
Met of zonder NHG?
Wat voor soort(en) hypotheek?
Hoe lang is de eerste rentevast periode?
Wat is het rentepercentage?
Met of zonder NHG?
Wat voor soort(en) hypotheek?
Waar staat dat in de topic geschreven???????Lau10
Waarom denk je dat de Rabo bank de grootste hypotheek verstrekker in Nederland is ?.
*Hoe lang is de eerste rentevast periode?
20jr vast
*Wat is het rentepercentage?
Spaargedeelte:
Fortis:4.7% effectief 4.9%
Rabo:4.8% effectief 5.0%
Aflossingsvrij:
Fortis:4.5% effectief 4.7%
*Met of zonder NHG?
het is met nhg
*Wat voor soort(en) hypotheek?
het gaat om een spaarzekerhypotheek met een gedeelte aflossingsvrij gedeelte erin.
Bij de fortis zit er een bouwdepot in van 10.000 en bij de rabo 16.000 euro.
Maar toch komt de rabo uit op een lagere maandlasten, het is maar 4 euro pm maand netto.
20jr vast
*Wat is het rentepercentage?
Spaargedeelte:
Fortis:4.7% effectief 4.9%
Aflossingsvrij:
Fortis:4.5% effectief 4.7%
*Met of zonder NHG?
het is met nhg
*Wat voor soort(en) hypotheek?
het gaat om een spaarzekerhypotheek met een gedeelte aflossingsvrij gedeelte erin.
Bij de fortis zit er een bouwdepot in van 10.000 en bij de rabo 16.000 euro.
Maar toch komt de rabo uit op een lagere maandlasten, het is maar 4 euro pm maand netto.
Ze moeten zowieso een bruto maandlast voorrekenen en niet netto. De Rabo zal niet iets anders terugrekenen naar netto. De lagere rente van de Fortis wil zeggen dat je minder rente bbetaald, maar dus ook minder rente over je spaarpolis krijgt. Dus moet er meer premie betaald worden om hetzelfde kapitaal te halen. Dit zou het verschil kunnen zijn in die 4 euro netto verschil.
Mijn gevoel zal uitgaan naar de Fortis. Verder maakt het niet uit. Alle banken zijn tegewoordig gezond en als de hypotheek uiteindelijk loopt betaal je uiteindelijk alleen maar de rente aan de bank en verder heb je er niets met ze en that's it. De voorwaarden van de spaarpolis is het belangrijkste in deze situatie. succes!
Mijn gevoel zal uitgaan naar de Fortis. Verder maakt het niet uit. Alle banken zijn tegewoordig gezond en als de hypotheek uiteindelijk loopt betaal je uiteindelijk alleen maar de rente aan de bank en verder heb je er niets met ze en that's it. De voorwaarden van de spaarpolis is het belangrijkste in deze situatie. succes!
Goedkoopste rente bij Europelife is 4,6% voor 20 jaar vast.
Deze bank kent geen extra aanvangskorting omdat je nieuwe klant bent. Zij biedt eenzelfde rente voor bestaande én nieuwe klanten. Deze bank "lokt" de klant niet eerst met een aanbiedingsrente die je na 20 jaar verliest.
De rente voor 30 jaar vast is bij Europelife: 4,8%.
Het rentepercentage is voor alle leningvormen hetzelfde. Wel kent Europelife voor de spaarpolis een zeer concurrende premie.
Verder heb je nog de volgende geldverstrekker:
UCB Hypotheken 20 jaar vast : 4,55% (=Hybride variant)
Wel een verplichting tot het afsluiten van een aanvullende koopsom voor een arbeidsonegschiktheidsverzekering
Zet je emailadres op de Forum en ik wil je wel de info toezenden.
Deze bank kent geen extra aanvangskorting omdat je nieuwe klant bent. Zij biedt eenzelfde rente voor bestaande én nieuwe klanten. Deze bank "lokt" de klant niet eerst met een aanbiedingsrente die je na 20 jaar verliest.
De rente voor 30 jaar vast is bij Europelife: 4,8%.
Het rentepercentage is voor alle leningvormen hetzelfde. Wel kent Europelife voor de spaarpolis een zeer concurrende premie.
Verder heb je nog de volgende geldverstrekker:
UCB Hypotheken 20 jaar vast : 4,55% (=Hybride variant)
Wel een verplichting tot het afsluiten van een aanvullende koopsom voor een arbeidsonegschiktheidsverzekering
Zet je emailadres op de Forum en ik wil je wel de info toezenden.
Heel erg bedankt voor degene die een serieuze reaktie hebben gegeven.
We hebben de knoop doorgehakt en gaan naar de Rabo-bank.
Wij hebben er een goed gevoel bij en zijn daar goeg behandeld.
ik denk dat je overal weleens een keer, het niet eens bent met de gang van zaken, bij welke instelling dan ook.
En de Rabo staat bekend als een goei en betrouwbare hypotheek vertrekker.
Fotis is ook een goeie bank maar de rabo kwam voor onze situatie het gunstige uit.
We hebben de knoop doorgehakt en gaan naar de Rabo-bank.
Wij hebben er een goed gevoel bij en zijn daar goeg behandeld.
ik denk dat je overal weleens een keer, het niet eens bent met de gang van zaken, bij welke instelling dan ook.
En de Rabo staat bekend als een goei en betrouwbare hypotheek vertrekker.
Fotis is ook een goeie bank maar de rabo kwam voor onze situatie het gunstige uit.