LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Neo101
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2009 00:42

Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Neo101 »

Ik heb gisteren een brief ontvangen van de SNS bank over "eigentijds bankieren", hun nieuwe formule en de toekomst voor de sns klanten. Voor de meest normale zaken ben je in de nabije toekomst een flinke smak geld kwijt. Grote bedragen opnemen bijvoorbeeld gaat € 12,- kosten, is nu nog gratis. Ik werd er gewoon ziek van toen ik dit allemaal las.

Ik heb al een klacht gestuurd naar de bank, maar ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die hier erg ontevreden over zijn ????

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Noble »

Hallo Neo101

helaas, wén er maar alvast aan.

2 dagen geleden stond hier in een topic dat één van de 2 GRATIS banken (te weten Argenta)
zich liever gaat toeleggen op SPAAR produkten omdat daarmee op dit moment in de crisis veel geld mee binnen te halen is.

Ik schreef toen dat dit géén goed zal doen voor de huidige GROOTbank klanten.

En dit zou dus best wel eens één van de éérste akties kunnen zijn.


Op dit moment kan je dus nog maar bij één GRATIS bank terecht om je onvrede te tonen, en dat is de DSB bank.
Lees even of de bijbehorende diensten ook bij jou aansluiten.

LET WEL!! ik heb het over de GRATIS internet bankieren/pasjes van hun,
en NIET over hun aanverwante aanbiedingen, daar is téveel sorus mee.

Hun GRATIS betaalrekening komt nooit in het nieuws door slechte of onduidelijke voorwaarden.
Ikzelf gebruik deze nu geruime tijd en bevalt prima.


sterkte met je beslissing

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

rondshoppen dus, een verhoging van sns als reactie op argenta???
Kom, nu even serieus, argenta is met zn 200.000 leden niet echt interessant en als een bank hier echt op in wilt springen dan verlagen ze nu juist de tarieven (1e jaar gratis/half geld oid).

Kijk dan vooral verder dan je neus lang is, 1 van de 2 gratis banken houdt dus op te bestaan.... Zou iets kunnen zeggen over de betrouwbaarheid/houdbaarheid van gratis banken....

De voor en nadelen van de verschillende banken zijn al meerdere malen aan de orde geweest. zoek maar op de verschillende bankennamen. En vorm vooral zelf je oordeel, want er zitten hier nogal wat dsb fans...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Noble »

@ rvkeuken
als een bank hier echt op in wilt springen dan verlagen ze nu juist de tarieven (1e jaar gratis/half geld oid).
Je hebt mijn punt gemist...

het gaat de GROOTbanken NIET om de Argenta klanten binnen te halen...
sterker nog.. die wíllen ze volgens mij niet eens.

Dit zijn nl klanten die het NIET eens zijn met het pluk beleid van de de GROOTbanken.

Mijn punt is:
de GROOTbanken zijn 1 van de 2 luizen in de pels kwijt,
en krijgen nu eigenlijk vrij-spel om vérder te gaan met hun pluk-beleid.


En dit zou wel eens een éérste aktie kunnen zijn... want zeg nu...
wat kán je hier aan doen?? en als andere grootbanken volgen..
wat doe je dan?? als klant van die GROOTbank??

Er waren hier namelijk MEERDERE mensen die het opnemen van GROTERE bedragen als tégen argument gebruikte....
om NIET over te stappen naar een GRATIS bank, zij zullen dit nu gaan bekopen met wéér hogere kosten.

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

maaruh, het gaat hier neem ik aan over hogere KAS opnames?

Geldautomaat opnames zijn neem ik aan nog steeds gratis? Graag een verduidelijking wanneer bovenstaand verhaal precies van toepassing is. Nu lijkt het als je geld op wilt nemen je moet betalen. Lijkt me een beetje sterk, dus graag de precieze voorwaarden even vermelden voordat iedereen gaat schreeuwen (zoals noble zonder te weten waar het nu precies om gaat)

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door henk51 »

Noble schrijft:
LET WEL!! ik heb het over de GRATIS internet bankieren/pasjes van hun,
en NIET over hun aanverwante aanbiedingen, daar is téveel sorus mee.


Dit is alleen als beginnende klant.zie voorwaarden

Wat zijn de kosten voor een vervangende of nieuwe bankpas?

Een nieuwe of vervangende bankpas kost € 7,50.



Wat zijn de kosten voor een vervangende of tweede Digi-p?

Een nieuwe, extra, of vervangende Digi-P kost € 12,50.


Echt weer een DSB lokkertje lijkt gratis maar later betalen.


gr Henk

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Noble »

@henk51

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt henk,

de passen (2 bij een gemeenschappelijke rekening) zijn wel degelijk GRATIS:
* Gratis en gemakkelijk internetbankieren
* Standaard roodstandfaciliteit*
* Gratis bankpas en géén periodieke kosten
* Een creditrente van maar liefst 1,5%!*
* Gratis overstapservice
alleen bij VERVANGING of ZOEKRAKEN etc... moet je betalen.
bij Argenta was dit óók gratis.. maar helaas...

Ik doe nu al langere tijd intensief met mijn DSB passen,
en met beide nog geen problemen gehad...

@ Maverick
Nu lijkt het als je geld op wilt nemen je moet betalen. Lijkt me een beetje sterk, dus graag de precieze voorwaarden even vermelden voordat iedereen gaat schreeuwen (zoals noble zonder te weten waar het nu precies om gaat)

wel Maverick, ik heb dus GEEN rekening bij een GROOTbank
en heb ook NIET de brief ontvangen waar dit bericht instaat.
ik beweer ook N I E T dat geld ophalen, nu GELD kost.. waar zeg ik dat??

Ik ga af op de informatie die hier geplaatst wordt door de topic starter.
Als topic starter het terugdringen van deze service en GEMIS vindt...
wie ben ík dan om te zeggen, dat hij ongelijk heeft met zijn gevoel.

Mijn punt dat BLIJFT staan is:
Of het nu om KAS opnames (en daar ga ik dus vanuit..) is of niet.....
dit punt is/was steeds aangedragen door diverse mensen hier,
dat het zo'n fijne service is(was??)....


@ Neo101

Hallo Neo,

Zou je hier de bewuste brief kunnen plakken??
zodat we álle wijzigingen kunnen lezen??

hartelijk dank...

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

zoals gewoonlijk wordt er weer heerlijk naar jezelf toegeredeneerd.
De grotere banken zijn 1 van de 2 luizen in de pels kwijt (gister of eergister bekend geworden) en ze willen die mensen niet terughalen (daarvoor zijn ze te onbelangrijk of zo), maar ze grijpen het wel aan om de tarieven te verhogen (daarvoor was argenta dan wel weer belangrijk genoeg)..

O ja, we praten hier over de sns bank, die al een tijd bezig is de kantoren te transformeren naar servicepunten, inclusief hogere kosten voor service lijkt het.

Sterker nog, de KLEINE GRATIS BANKEN bevestigen het beeld wat het gros van de NEDERLANDERS van hen heeft: een beeld van ONBETROUWBAARHEID, het niet geven om de klant maar om WINST en als die WINST niet gehaald wordt dan de KLANT die dus GEEN koning is in de KOU te laten staan door simpelweg de betaalrekening, het HART van de financien van de KLANT, binnen 4 maanden OPTEHEFFEN.

LEKKER DIE KLEINE BANKEN, LANG LEVE DSB EN ARGENTA

Neo101
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2009 00:42

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Neo101 »

Ik heb geen idee van de kosten van andere banken. Ik heb vorig jaar een korte tijd een rekening gehad bij de ING. Daar was alles nog gewoon gratis. Bij de SNS kost bijna alles geld.

Hieronder een opsomming van de kosten van het "eigentijds bankieren" :

Kosten voor het hebben van een rekening : € 1,95 of € 2,45
Boekje met 20 overschrijvingen : € 6,50
Contant geld storten : € 12,-
Geldopname buiten Europa : € 2,45 per opname
Vreemde valuta bestellen : € 3,40 of 2,5 % van het bedrag
Contant een groter bedrag opnemen : Gaat helemaal niet meer.

Ik lees dat bij kleine banken deze diensten gewoon gratis zijn. Maar ik ben benieuwd hoeveel andere banken rekenen voor deze diensten. Zijn er ook lezers die mij daar mee kunnen helpen ?

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Voor de duidelijkheid: je zegt geld storten kost geld. Ik neem aan dat je dan aan de balie bedoeld en dat dit via de multifunctionele geldautomaten gratis is.

Hogere bedragen opnemen: ik neem aan dat je het hier hebt over een lokale kleine vestiging en dat je nog wel via de gea gewoon bedragen kan opnemen?

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Zoals ik dit hier lees gaat het hier om geld storten en opnemen aan de balie. De rest van de kosten (Vreemde Valuta bestellen, geldopname buiten Europa, boekje met overschrijvingen, kosten rekening) is bij mij bekend.

Ik doe niets aan een balie of met overschrijfboekjes, net zogoed dat je mij nooit in een bankkantoor/servicepunt zult vinden, wat moet ik daar doen? Kan in geval van nood dus nog Vreemde valuta bestellen.

SNS moet het alleen niet wagen om de kosten van een betaalrekening te verhogen dan overweeg ik toch echt de overstap naar een grotere bank die minimaal iDEAL moet hebben. Alleen de andere grootbanken bieden mij tot nu toe nog geen grotere meerwaarde. Zit dus nog te wachten op een kleine duurzame bank (Triodos, ASN) met iDEAL...zou deze kunnen opstaan.

Neo101
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2009 00:42

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Neo101 »

De sns bank heeft geen multifunctionele geldautomaten en die gaan er ook niet komen. En straks zijn er ook geen regiokantoren meer, dus ook geen balie. Die worden allemaal opgedoekt. Alle transacties gaan dan via een TNT servicepunt. Die verzorgen het geldverkeer, opnemen en storten. En daar ga je aan betalen.

Ja, pinnen uit de muur en bij een winkel kan nog wel gratis. En je kunt ook het pinbedrag tijdelijk verhogen. Maar soms is het ook wenselijk dat je een groot bedrag contant hebt. Het komt er in dit geval op neer dat je geld betaald om aan je eigen geld te komen.

Ik heb geen overschijfboekjes nodig, doe alles met internet bankieren. Maar er zal altijd een groep mensen zijn die dat wel nodig heeft. En die zijn de klos.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Tot welk max. bedrag kun je je pinbedrag verhogen om geld uit de muur te trekken of met pin te betalen?

Tot welk groot bedrag moet jij contant hebben?

Neo101
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2009 00:42

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Neo101 »

Het pinbedrag kan opgetrokken worden tot € 25.000,- . En als echt iedere winkelier al zo'n ding had, dan heb ik geen contant geld meer nodig. Maar de zaken waar ik kom zijn lang niet allemaal voorzien van zo'n ding. En dan kontant geld storten. Ik heb zelf ook geen pinautomaat, en krijg wel eens wat grotere bedragen in handen.

Nee, la maar. Ooit was de SNS een klantvriendelijke bank, maar dat is niet meer. Ik heb al 2 knip-en-plak antwoorden terug op mijn ingestuurde klacht. Ik ga mijn energie de volgende keer in iets anders steken.

gem
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2009 15:08

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door gem »

Hoi,

Ik ben ook bij de sns en heb zelfs geen schriftelijk bericht gehad van alle wijzigingen.
Ben al vanaf donderdag 4 juni aan het proberen iemand aan de lijn te krijgen die me met bepaalde vragen kan helpen.
Maar dat kunnen ze niet.
Je kunt alleen nog je pinbedrag verhogen via internet maar dat zo maasr tot 5000 euro gaan.
Grotere bedragen moet je aanvragen en worden dan thuis afgeleverd.
Kost je een vrije dag want een tijd kunnen ze niet zeggen en ze bregnegen kosten in rekening.
Kost dus alles bij alles veel geld. Zeiden dat je het dan maar via internet moet overschrijven maar dat duurt meestal enkele werkdagen en dat kan niet altijd.
Op internetsite staat dat ze nog afstortautomaten hebben maar die blijken er niet te zijn
Als ze nog niet in staat zijn om hun site fatsoenlijk up to date te houden hoe moet dat dan met de rest.

Neo101
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2009 00:42

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Neo101 »

Gezien het aantal reacties op mijn onderwerp denk ik dat de meeste sns klanten nog niet eens weten wat er staat te gebeuren.

Beste Gem, ik denk dat je wel bericht hebt gehad, maar de informatie zag er uit als een reclamefolder. Ik keil die meestal meteen weg als ze binnenkomen. Sns doet alsof "eigentijds bankieren" in het voordeel van de klant is. Maar het betalingsverkeer wordt er meteen ontzettend duur door. En terwijl er bespaard wordt op de service, kan de klant kan voor de kosten opdraaien. WAARDELOOS, wat een asociale instelling !!!!

gem
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2009 15:08

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door gem »

hoi,

Ik heb geen folder gehad alleen mensen die wel eens het afgelopen jaar aan de balie zijn geweest worden op de hoogte gesteld.
Rest moet er maar naar rden.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door flappie »

Beste meneer xxx ,

Bedankt voor uw e-mail van 03 juni 2009, waarin u vraagt of alle geldstort automaten gaan verdwijnen.

Het is inderdaad zo dat alle geldautomaten waar u geld kan storten verdwijnen. De automaten waar u geld van kan opnemen blijven wel staan.

Ik heb voor u uitgezocht wat de mogelijkheden zijn zodat u nog steeds geld op uw rekening kan storten.
Via de onderstaande link kunt u lezen wat deze mogelijkheden zijn.

http://www.snsbank.nl/web/particulier/k ... ce/eb.html
Mocht u deze link niet kunnen openen, dan dient u deze te kopiëren naar de adresbalk van uw internetbrowser.

Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze e-mail beantwoorden of ons bellen.

Met vriendelijke groet,

****************

Medewerker SNS Klantenservice
Telefoon: 0900 - 18 50
E-mail: [email protected]



------------------------------------------------

Dus voor storten ben je altijd 10 euro kwijt.

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

ok, dat gaat dus wel vrij ver. banken als abn amro hebben tenminste nog stortingsautomaten...........

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door flappie »

de sns is alleen straks nog een internet bank.

Gesloten