LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ELQ hypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
asdek
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:31

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door asdek »

Ik heb het hele forum over ELQ aandachtig gelezen omdat wij op het punt staan met hen óf met hypotrust in zee te gaan.
Niet vanwege een negatieve BKR, maar vanwege het feit dat mijn vriend gedeeltelijk in de ww en gedeeltelijk in de wao zit.
ELQ en Hypotrust schijnen de enige banken te zijn, die onder deze omstandigheden een hypotheek verstrekken.
Nu ben ik echter wel bang geworden.
Maar wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit alle stukjes is het volgende:
de meeste klagen over het feit dat zij zoveel meer zijn gaan betalen in zo'n korte tijd door de rentestijgingen.
Maar begrijp ik dan goed dat u praat over afsluiten met variabele rente?
Het is toch ook mogelijk om drie jaar vast af te sluiten en dan heb je toch niet dat je binnen een paar maanden een paar 100 euro meer betaalt? Of zie ik dit verkeerd?

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Jack747 »

@asdek,

Als je een 3 jarige rentevastperiode neemt heb je niet te maken met tussentijds stijgende rente. Na 3 jaar gaat bij Elq en ook bij de variant via Hypotrust je rente automatisch omgezet worden naar variabel. Daarin heb je geen keuze.
Wel kun je na 3 jaar de hypotheek bij dezelfde hypotheekverstrekker oversluiten naar een nieuwe vaste renteperiode. Je moet dan wel weer de 'normale' kosten maken zoals afsluitprovisie, taxatie en notaris.

De vraag is wat zijn je mogelijkheden. Niet alleen nu, maar ook over drie jaar. Als je nu nergens anders een hypotheek kunt krijgen dan bij Elq of Hypotrust, hoe zal dan de situatie over drie jaar zijn? En bedenk wel dat je, als je dan niet oversluit, wel op een variabele rente terechtkomt, met alle mogelijke nadelen van dien.

Als je dat niet wilt is het beter af te zien van de hypotheek.

Wat is de reden dat je daar een hypotheek wilt, aankoop of oversluiten?

Succes!

Jack

asdek
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:31

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door asdek »

de reden is aankoop van een ontzettend leuk huisje.
"normale" hypotheekverstrekkers geven geen hypotheek op basis van WAO en WW....

asdek
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:31

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door asdek »

maar is dat niet bij elke hypotheekverstrekker dat je na je rentevastpreiode opnieuw moet oversluiten dan?

Lekker dan
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:41

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Lekker dan »

Gefeliciteerd !

asdek
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:31

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door asdek »

waarmee? voorlopig lijkt het er op dat het niet door kan gaan, omdat de deadline al twee keer uitgesteld is, doordat het met ELQ en Hypotrust nog steeds niet rond is. We zitten nu in de gevarenzone, mogelijkheid tot kosteloos ontbinden is voorbij. Als ELQ en Hpotrust alsnog met niks komen, moeten we 7500 euro betalen!!

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Jack747 »

@asdek,

Na afloop van de rentevastperiode kun je de hypotheek verlengen bij dezelfde hypotheek verstrekker. Bij de meesten kun je opnieuw kiezen welke rentevastperiode je wilt. Bij Elq en Hypotrust kan dat niet. Kijk maar eens op blz 10 van de algemene voorwaarden, artikel 3.2.1 via deze link http://www.elqhypotheken.nl/media/m246.pdf.

Bij hen kan je alleen weer een rentevastperiode van bijvoorbeeld 3 jaar krijgen als je de hypotheek weer oversluit, dus moet je genoemde kosten weer opnieuw maken.
Als je dan toch bij hen moet afsluiten, doe het dan voor een langere periode.
Heb je het ook al bij je eigen bank geprobeerd? ABN-Amro of de Rabo willen ook nog weleens iet bieden, mits je een goede verklaring kunt geven voor de situatie.

Let er in ieder geval op dat jje geen extrs verzekeringen hoeft af te sluiten, zoals arbeidsongeschiktheid of aflossingsverzkeringen.

Hoe komt het dat de koop niet is ontbonden voor afloop van de voorwaarden koopakte?

Succes!

Jack

Mar070
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 18:09

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Mar070 »

Ik heb niet alle berichten gelezen hier in 't forum maar ik kan iedereen adviseren die ook maar even twijfeld aan een hypotheek bij ELQ het NIET te doen.
Ik zeg dit uit ervaring en ik weet dat er genoeg mensen zijn die deze ervaring met mij delen. Ik begon met een hypotheek van 1200 euro op een lening van 209.000 euro. Dit is na een jaar al 1600 euro geworden! Dat is dus binnen een jaar een verhoging van 400 euro! Ik ben zelf door slechte voorlichting in zee gegaan met ELQ maar dit gebeurd ook bewust omdat ze weten dat er mensen zijn die heel graag een huis willen kopen maar een BKR registratie hebben. Ze zijn er niet om zielige mensen uit nood te helpen maar om er zelf goed geld aan te verdienen, en dat over jouw rug!!
Zie het artikel in De Pers van 5 mei jl.

Ik kom zelf wel graag in contact met mensen die hetzelfde is overkomen en wat zij er mee hebben gedaan.

raymond64
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2007 10:47

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door raymond64 »

Hallo,
Ik heb me aangemeld bij de advocaat om de geleden schade te verhalen bij tussenpersoon. Je hoort weinig meer op het forum over ELQ, ik hoopte er juist meer van te horen. Ik hoop dat meer mensen zich aanmelden en we er wat tegen kunnen doen. Want nu met een rente van 9,3 % is dit te gek voor woorden. En als je vraagt aan ELQ hoe kom je aan dit rentepercentage geven ze niet thuis. Als meer mensen zich aanmelden en een zaak beginnen niet alleen tussenpersoon maar ook ELQ dan sta je met meerdere sterker, dit zou betekenen dat meerdere mensen die ELQ hebben er misschien wat financieeler beter van worden want nu zijn er mensen die gedwongen hun huis moeten verkopen of aan de afgrond staan en net hun hoofd boven water kunnen houden. Ik hoop graag reacties.Grt Raymond

Mar070
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 18:09

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Mar070 »

Ik ben blij te lezen dat er nog iemand reageerd! Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij de advocaat en hoop dat er meer volgen!
Ik geloof zeker, dat als je samen een vuist maakt, er iets goeds uit kan komen.

jimblo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2007 11:56

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door jimblo »

hallo graag zou ik in contact willen komen met andere mensen met problemen met elq ,ik ben al verwikkeld al een paar maanden met de elq en advocaat er komt binnenkort weer een kort geding en ik wil kijken of we gezamelijk een bodemprocedure kunnen opstarten ,ze zijn hier nogal wat huiverig voor.dat is bewezen tijdens de eerste kort geding.
hoee meer mensen zich aanmelden des te sterker staan we.
alle verhalen zijn hetzelde ,er worden bewust structruelen fouten gemaakt dat er geen weg terug is.
hier moet een halt worden toegeroepen,door wie dan ook.
stuurt u een mail naar [email protected] en ik zal u zeker terugmailen.
ook is er een klacht ingediendt bij de afm autoriteit financieele markten
ik adviseer dan ook om masaal brieven te sturen desnoods via een advocaat,er zal echt wel iets gedaan worden ermee.

jeanin.bouwman
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2008 08:25

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door jeanin.bouwman »

Ik zie dat veel mensen problemen hebben met ELQ en met de wijze waarop ze door ELQ en door de tussenpersoon zijn voorgelicht.

Een bodemprocedure is vaak een langdurig en kostbaar traject. U kunt ook overwegen om een klacht in te dienen bij het Klachteninstituut Financiele Dientsverlening (www.kifid.nl). Ook ELQ en veel van haar tussenpersonen zijn hierbij aangeslotne. Op deze site kunt u zien hoe u schadevergoeding moet vorderen. Het is echter wel aan te bevelen om deskundige rechtsbijstand in te schakelen.

Dit traject is aanzienlijk minder kostbaar dan een bodemprocedure, het griffierecht is aanzienlijk lager en het Kifid is juist in het leven geroepen voor consumenten als u die een risicovol product hebben afgesloten en die momenteel hierdoor in ernstige problemen zijn gekomen.

Het is echter cruciaal dat aangetoond kan worden bij deze instantie dat de geldverstrekker of de tussenpersoon hun zorgplicht hebben geschonden en u dus onvolledig of zelfs onjuist bent voorgelicht. In dat kader is het weer van belang dat veel zaken niet alleen mondeling zijn gegaan maar ook schriftelijk, bv. met behulp van emailverkeer tussen u en de tussenpersoon.

Alvorens een schadevergoeding bij Kifid ingediend kan worden dient u eerst een schriftelijke en gemotiveerde klacht bij ELQ, t.a.v. de directie in te dienen.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Jeanin Bouwman ([email protected])

raymond64
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2007 10:47

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door raymond64 »

Hoi Jack,
Je hebt het over 3 jaar door laten lopen of oversluiten naar weer opnieuw 3 jaar. Dit kan niet omdat je aan een variabele rente vastzit( je kan niet voor een vaste rente kiezen) en wie nu afsluit bij ELQ zit aan de 3-maands euribor vast en dan zit aan nog hogere kosten.Dus het beste is na 3 jaar oversluiten naar een reguliere bank maar dat wordt voor veel mensen moeilijk met de BKR-notering of zelfstandige met te weinig inkomen die wel een huis hebben gekocht via ELQ.Door deze extra hoge kosten zijn veel mensen in de problemen gekomen en daardoor ontstaan weer noteringen.

We zijn inmiddels bezig met advocaat die ik via de rechtsbijstandsverzekering vergoed krijgen dus al er mensen zijn die een rechtsbijstandsverzekering hebben sluit je aan bij BTW-advocaten Jeanine Bouwman-Treffers.

Heb jij voor mensen suggesties voor een eventuele oversluiting bij een andere bank, we ze betalen wel al 3 jaar hypotheek, met eventueel een overwaarde. Hoe kijken andere banken daar tegen aan? Je ziet dat ING daarmee aan het adverteren is om zelfstandige een hypotheek aan te bieden.Ik denk dat je er veel verstand van hebt en mensen een suggestie kan doen om verder te kijken. Zodra er schot in de zaak gaat komen zal ik op de forum het een en ander weergeven.Grt Raymond

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Raymond,
Je hebt het over 3 jaar door laten lopen of oversluiten naar weer opnieuw 3 jaar. Dit kan niet omdat je aan een variabele rente vastzit( je kan niet voor een vaste rente kiezen) en wie nu afsluit bij ELQ zit aan de 3-maands euribor vast en dan zit aan nog hogere kosten.
Wat je zegt klopt niet helemaal. Kijk maar eens op de site van http://www.sterck.nu/ daar kun je bij "actuele rentes" een totaaloverzicht downloaden. Daar staan de ELQ rentes ook in. Je ziet dat de zogenoemde Quick Hypotheek naast de variabele rente, vijf rentevastperiodes kent. De variabele rente zo staat daar is op basis van de 1 maands Euribor.
Dit is de variant voor bijvoorbeeld zelfstandigen.

De variant voor BKR incidenten is de WELQOM Hypotheek. Deze kent naast de variabele rente, die ook vermeld wordt op basis van de 1 maands Euribor 2 rentevastperiodes.

Als je nu een variabele rente hebt, en je wilt oversluiten bij ELQ dan zal dat waarschijnlijk niet mogelijk zijn. De acceptatievoorwaarden zijn fors aangescherpt en de rentes zijn buitenproportioneel verhoogd. Hogere rente leidt tot een lagere maximale hypotheek.
Veel mensen met zo'n hypotheek worden met zeer forse lastenverhogingen geconfronteerd, kunnen geen kant op. ELQ heeft ze in de tang.
Overigens is men de enige die nog wel hypotheken verstrekt, Sparck is daar helemaal mee gestopt.
Heb jij voor mensen suggesties voor een eventuele oversluiting bij een andere bank
Alle banken zijn een stuk voorzichtiger geworden door de kredietcrisis. Ik weet dat ABN-Amro voor BKR-incidenten nog wel eens iets doet. Ook is hier Obvion genoemd. Rabo zou ook kunnen
In algemene zin zou ik altijd proberen met de eigen bank, waar je bankiert in overleg te treden en de zaak klip en klaar voor te leggen. Of een goede hypotheekadviseur inschakelen. In dat geval zou ik kiezen voor een plaatselijk werkende in de eigen gemeenschap staande adviseur, met de nodige keurmerken.
Waarom? De kans dat deze je bewust teveel en te dure produkten verkoopt is veel kleiner dan wanneer je naar de onpersoonlijke ketens gaat, die omzet moeten scoren, immers de kosten moeten wel betaald worden.
De plaatselijke adviseur wil ook graag een biertje kunnen drinken in de voetbalkantine van zijn zoons club. Dus die kijkt wel uit z'n klanten te belazeren, anders smaakt dat biertje ook niet echt meer, lijkt me...

Succes!

Jack

marielle76
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2008 22:33

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door marielle76 »

nou lekker dan heb dit forum net zitten lezen en wilde dat ik zo slim was geweest dit in de vorig gedaan te hebben!!!!ook wij hebben problemen al is dit niet zo zeer met elq zelf als wel met tussenpersoon uit hoofdorp want mag denk geen namen noemen hier?!wij hadden vanavond een deurwaarder aan de deur die ons liet weten dat de tussenpersoon beslag heeft laten leggen op onze woning :twisted:

zal bij het begin beginnen ook wij zijn aangewezen op een hypotheek bij elq of beter gezegt waren want wij hebben inmiddels onze woning te koop gezet.wij zijn al vanaf dec bezig de hypotheek rond te krijgen en tot op heden is er nix rond en drm hebben wij in juni besloten t huis te verkopen,maar wat wil nu dat de tussenpersoon ineens interum justitia op ons dak stuurd of we even 5000 euro willen betalen omdat wij ons niet aan de offerte hebben gehouden en hem niet de juiste documenten hebben verstrekt en daardoor de hypotheek niet is rondgekomen.....om gek van te worden want hier liepen wij vanaf t begin meteen al tegenaan en dan had ie ze wel en dan weer niet en vervolgens was t rond en toen toch weer niet blabla,maar even om t kort te houden wij hebben hem tot 2x toe alle documenten verstrekt in een envelop van hem zelf :!: :?:

hadden inmiddels ook eergister al advies gevraagt in wetswinkel en die adviseerde ons om alles op papier te zetten en in beklacht te gaan bij incasso en klachtencommissie en hier waren wij mee bezig totdat de beslaglegging om de hoek kwam vandaag.wij weten niet meer wat we met deze meneer aan moeten en nu wij de documenten van de rechter zien staan daar dus heel veel onwaarheden in die wij ook kunnen weerleggen bv een offerte aanvraag ongetekend op dd van 16 april jl. terwijl wij begin januari getekend hebben en nog wel meer.wij hebben overigens ook contact gehad met elq en die zeggen dat de offerte niet door is gegaan,omdat meneer zelf niet tijdig de juiste documenten heeft geleverd bij elq,ook een gegeven dat ik hier al regelmatig heb gelezen!tegen wie vechten wij nu de tussenpersoon of stiekem toch elq?????hoop dat er mss iemand is die ons kan adviseren,want zo langzamerhand zien wij geen andere uitweg meer!

ps.de tussenpersoon die wij in t hele begin hadden bleek niet de persoon die regelrecht zaken deed bij elq en doet inmiddels ook geen zaken meer met de meneer uit hoofddorp die wij overigens nooit ontmoet hebben en ons de laatste week maar steeds afscheept puhh ja tuurlijk hij inmiddels al verzoek op belaglegging gedaan de lafbek!!!


groetjes René en Marielle

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hi Marielle,

Dat is een bijzonder vervelende situatie, om het zwak uit te drukken. Volgens mij kun je hier best de bedrijfsnaam van de tussenpersoon(tp) vermelden. Dat gebeurt regelmatig zo kun je zien.

Als ik het goed begrijp heb je een tp benaderd om een hypotheek aan te vragen op je eigen woning, waar je toen al woonde.
Deze heeft een aanvraag gedaan bij Elq. Dat betekent dus dat je of een negatieve bkr-codering hebt, of een onrgelmatig inkomen. Kun je dat aangeven?
Die aanvraag is door Elq uiteindelijk afgewezen.
De tp heeft nu beslag laten leggen op je woning. Normaliter is een tp geen directe partij in een transactie. Hij bemiddelt tussen bank (Elq) en klant (jij). Als die bemiddeling tot een hypotheek leidt dan ontvangt hij provisie van de bank. Zo niet, dan ontvangt hij niets.
Beslaglegging kan alleen als de tp een(vermeende) vordering op jou heeft. Wat is dan die vordering? Is er een afspraak gemaakt dat de tp hoe dan ook een nota in rekening kan brengen? Zo ja, heb je daarvoor getekend? En heb je alle documenten daarvan nog?

Dan de beslaglegging. Er zijn twee soorten beslag. Executoir beslag, het woord zegt in feite al wat dat inhoud, executie, oftewel uitvoeren. Hiervoor is een zogenaamde executoire titel nodig, dat is een vonnis van de rechtbank waarin je veroordeeld bent tot het betalen van de afgesproken nota van de tp. Als er zo'n vonnis is, en de beroepstermijnen zijn verstreken dan kan de eiser uitvoering afdwingen, in dit geval overgaan tot verkoop van de woning. Of hij daarmee ook zijn geld krijgt is maar zeer de vraag. Dat ligt eraan of er van de opbrengst van de woning minus de hypotheekschuld en kosten nog iets overblijft. Is dat niet het geval, dan krijgt hij dus niets. In dat geval zal er naar alle waarschijnlijkheid niet tot executie worden overgegaan, het is dan een zinloze en buitenproportionele maatregel.

Het andere beslag is conservatoir beslag. Ook daarbij kun je uit de benaming opmaken wat het betekent; conservatoir, conserveren is bewaren, zeker stellen in dit geval van de (vermeende) vordering. De tp meent een vordering te hebben. Misschien heeft hij gezien dat je het huis te koop hebt gezet. Hij meent dat de woning een waarde heeft waaruit zijn vordering betaald kan worden. Door conservatoir beslag te leggen stelt hij zijn vordering voorlopig zeker. Als je de woning verkoopt moet voordat de verkoopakte bij de notaris passeert het beslag eraf zijn. Met dat beslag kun je dus niet verkopen.
Kan dat zomaar? Het is vrij makkelijk, veel te makkelijk naar mijn mening. Wat gebeurt er?
De tp gaat naar een advocaat en zegt ik wil beslag leggen op de woning van Marielle want ik heb een vordering. De advocaat dient een verzoekschrift in bij de rechter. Die kijkt niet inhoudelijk naar de zaak, maar kijkt alleen of uit de door de tp aangeleverde stukken de vordering blijkt en of het bedrag van de gevraagde beslaglegging enigszins overeenkomt met die vordering. Als dat zo is wordt het beslag uitgesproken en het vonnis betekent (uitgereikt aan jou) door de deurwaarder.
Er is overigens wel een voorwaarde aan verbonden, binnen 8 dagen na de beslaglegging moet er een bodemprocedure bij de rechtbank aanhangig worden gemaakt. Oftewel de tp moet de rechter vragen vonnis te wijzen en jou te veroordelen tot het betalen van de vordering.
Daarvoor krijg je dan binnenkort een dagvaarding uitgereikt door de deurwaarder, daarin staat wanneer de eerste zitting van de rechtbank is en wordt de eis van de tp uitgebreid verwoordt en onderbouwd.
Dat kan een langdurige kwestie worden en flink wat advocaatkosten met zich brengen, want blijf je weg bij zo'n rechtzaak, dan wordt je veroordeeld, ook al klopt de vordering an-sich niet.

Wat kun je doen? Heb je een rechtsbijstandsverzekering met eigen woning? Schakel die dan in, en anders kun je misschien gebruik maken van de sociale rechtsbijstand (rechtswinkel) mogelijk ben je lid van een vakbond waar je hulp kunt krijgen.

Volg in ieder geval het advies van de rechtswinkel op. Zet alles zo volledig mogelijk op papier en zorg voor alle ondersteunende documenten.

Nog een vraag, ik neem aan dat je nu ook een hypotheek hebt. Wat was dan de reden dat je een nieuwe hypotheek hebt aangevraagd?

Het is dus niet zo dat je binnen een paar weken uit je huis gezet kunt worden. Raak dus niet in paniek, maar ga zo snel mogelijk aan de slag om je de verdedigen.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Succes!

Jack

marielle76
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2008 22:33

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door marielle76 »

hoi jack,

bedankt voor je snelle reactie,het gaat dus om een beslaglegging zoals je als 2e hebt uitgelegd.
wij moesten onze hypotheek herzien en zo in contact gekomen met een tp die overigens niet de man is die ons nu zo in de problemen werkt.mijn partner is zzp-er en heeft een lening die ook in de hypotheek moet worden meegenomen maar daardoor word t hypotheek bedrag te hoog vind onze huidige verstrekker dus vandaar die overstap.wij hebben nu ook contact weer gehad met elq en die heeft na laatste contact in maart niets meer van Dhr schouten van schouten advies en finciele dienstverlening meer gehoord dus na onze mening is die dus in gebreken gebleven en niet wij.

we zitten nu te wachten op een telefoontje van een advocaat die ons is geadviseerd door het juridisch loket.

owja je vroeg ook of wij iets getekend hadden ja dat hebben we maar dat was zodat we niet konden shoppen met de offerte.wat zouden wij er trouwens voor belang erbij hebben om de laatste kans op een hypotheek te gaan tegenwerken,maar dat is wat meneer ons nu in de schoenen schuift door te zeggen dat wij bepaalde documenten niet verstuurd hebben.

wij zijn blij om te horen dat niet zomaar t huis onder ons vandaan verkocht kan worden en hopen dat er snel een koper zich aanmeld zodat we alles achter ons kunnen laten.


mvg René en Mariëlle

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Rene en Marielle,

Ik heb eens even op de website van Schouten gekeken. Er zijn twee websites; http://www.schoutendirect.nl/hypotheek_ ... m?page=002 en http://www.deofferteconcurrent.nl/index.html

Wat opvalt is dat er geen dienstenwijzer is. Heb je die ook gekregen van de tp?
Ook is men geen Erkend Hypotheek Adviseur. Zie http://www.netbytes.nl/seh/register_search.phpt
Dat zegt niet alles, maar wel iets over de kwaliteit van het kantoor.

Je zei:
owja je vroeg ook of wij iets getekend hadden ja dat hebben we maar dat was zodat we niet konden shoppen met de offerte.wat
Staat er in dat document wat je hebt getekend dan ook dat je iets moet betalen als de hypotheek niet doorgaat?

Mocht je nog wel willen kijken naar een ander hypotheek dan kun je eens kijken op:
http://www.zwitserleven.nl/hypotheekoff ... 1QodTCzakg
of http://www.huisgarant.nl/hypotheek/zzp-hypotheek/
ING-bank en Nationale Nedrlanden bieden vaak ook wel mogelijkheden voor ZZP ers.

Is het niet mogelijk het krediet over te sluiten en de hypotheek gewoon te laten lopen?

groet,

Jack

luna777
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2008 21:22

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door luna777 »

ik zie dat jullie behoorlijk wat verstand hebben van ELQ hypotheken.

Ik heb een vraagje


Wij hebben een bkr notering (door een foutje van neckermann met de som van 275 euro) en daardoor een variabele rente. Die is binnen anderhalf jaar opgelopen van 960 naar 1350 euro. Gelukkig kunnen we het nog wel,betalen.

Onze elq hypotheek is geloof ik onderdeel van Eagon.

Kan het zijn dat we een woekerpolis hebben, of is elq eagon betrouwbaar?

Over anderhalf jaar loopt de bkr notering af en onze periode van variabele rente zou drie jaar duren, daarna mogen we een andere hypotheek nemen

Wat kunnen wij het beste doen??

Ergens anders een hypotheek zoeken of bij elq blijven met een andere rentevaste periode??

Ook andere ideen zijn welkom

Groetjes Luna

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: ELQ hypotheek

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Elq is een onderdeel is van Lehman Brothers welke op wip zitten

Gesloten