LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extern verwijzingsregister

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Peter-2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2015 19:58

Extern verwijzingsregister

Ongelezen bericht door Peter-2000 »

Hallo,

Afgelopen vrijdag ben ik geconfronteerd met de melding dat Defam mij heeft toegevoegd aan het extern verwijzingsregister voor financiële instellingen. De reden was vermoeden van fraude bij het aanvragen van een lening.

Betekent dit automatisch dat mijn bankrekening geblokkeerd gaat worden en ik uiteindelijk geen verzekeringen meer kan aanvragen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

P.

Betekent dit

eneri1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2012 18:31

Re: Extern verwijzingsregister

Ongelezen bericht door eneri1971 »

Helaas wel, een opname in het extern verwijzingsregister brengt je als je niet oplet vet in de problemen. Je wordt de komende 8 jaar nergens meer geaccepteerd helaas. een protocol over het register is te vinden op internet en als je pech hebt moet je ook nog een rekening laten openen door een hulpverlener. Je staat gelijk geboekt als de grootste crimineel.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Extern verwijzingsregister

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

eneri1971 schreef:Je staat gelijk geboekt als de grootste crimineel.
Wat bedoel je hiermee te zeggen? Iemand die fraudeert is eigenlijk heel netjes?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Extern verwijzingsregister

Ongelezen bericht door sjohie »

Peter-2000 schreef:Hallo,

Afgelopen vrijdag ben ik geconfronteerd met de melding dat Defam mij heeft toegevoegd aan het extern verwijzingsregister voor financiële instellingen. De reden was vermoeden van fraude bij het aanvragen van een lening.

Betekent dit automatisch dat mijn bankrekening geblokkeerd gaat worden en ik uiteindelijk geen verzekeringen meer kan aanvragen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

P.

Betekent dit
Gezien de verstrekkende gevolgen van vermelding in dit register, zijn er al diverse rechtszaken geweest, en heeft een rechter ook geoordeeld dat opname bij enkel het vermoeden van fraude niet terecht was, omdat als een bank of kredietverstrekker dat wil, zij dit ook moeten kunnen onderbouwen.

Als deze vermelding onterecht is, zou je de vermelding via die route (vooropgegaan door een rechtsbijstandverzekering) ongedaan kunnen laten maken.

eneri1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2012 18:31

Re: Extern verwijzingsregister

Ongelezen bericht door eneri1971 »

Ik zeg niet dat het netjes is Ad maar er zijn wel degelijk gradaties en soms hebben mensen het niet eens in de gaten en is het ook niet zo bedoeld.

Gesloten