Vandaag heb ik een hele flinke fout moeten ontdekken bij Mijn ING.
Ik heb per ongeluk 1 verkeerd cijfer ingevuld en toen is er een bedrag van 1144 euro bij de verkeerde persoon terecht gekomen.
De naam en het rekeningnummer kwamen niet overeen en toch is het bedrag overgemaakt naar de verkeerde persoon!
Normaal krijg je altijd een foutmelding als het niet overeenkomt maar nu dus niet.
Volgens de klantenservice kan dit niet dus heb ik nog een paar keer getest en er kwam steeds weer GEEN foutmelding maar werd het gelijk doorgestuurd.
De klantenservice bied als oplossing dat ik zelf weer 1 cent moet overmaken naar het verkeerde rekeningnummer en dat ik als melding erbij moet zetten dat ze het bedrag weer terug moeten storten.
Maar ik kon maar een beperkt aantal karakters invullen dus ik kon er geen uitleg bij vermelden.
Als het niet word teruggestort gaat de ING het nog een keer vragen en als het dan nog niet word teruggestort dan moeten wij zelf juridische stappen ondernemen!!
Idioot toch!!! Het gaat niet om bedrag van 10 euro!
Ik zal het weer melden als ik meer weet.
Saskia
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout in systeem Mijn ING!!!
Re: Fout in systeem Mijn ING!!!
Je krijgt alleen foutmeldingen als je naar ander ING nummers een foute ingave geeft.
Toch is het je eigen verantwoordelijkheid.
Je kan toch een opmerking in vullen en als je niet genoeg ruimte hebt dan doe je toch 2 of 3 , 1 cent overmaken?
Toch is het je eigen verantwoordelijkheid.
Je kan toch een opmerking in vullen en als je niet genoeg ruimte hebt dan doe je toch 2 of 3 , 1 cent overmaken?
Sorry, maar je hebt zelf de fout gemaakt hoor. Waarom zou ING er voor op moeten draaien? Dat die controle wel of niet werkt, doet er niet toe. Overigens, een evt. foutmelding werkt alleen als de begunstigde ook een ING rek heeft. Anders niet.
Je kunt de ING echt niet verantwoordelijk houden voor je eigen stommiteit, als je zo'n groot bedrag overmaakt dan controleer je toch heel goed of je alles juist hebt ingevuld?
Hoezo fout in Mijn ING?
Mijn ING, is er om inzicht en informatie te verkrijgen in jou rekening, maar heeft toch niets met jou overboeking te doen!
Mijn ING, is er om inzicht en informatie te verkrijgen in jou rekening, maar heeft toch niets met jou overboeking te doen!
Dit heeft niets met Mijn ING te maken. Als je vroeger op een overschrijvingskaart een verkeerd nummer schreef ging het ook fout.
ING zou dit alleen tegen kunnen gaan als ze toegang zouden hebben tot ALLE nummer en naamgegevens van alle andere banken, bij voorkeur nog internationaal ook. En eerlijk gezegd ben ik blij dat ze de informatie niet hebben.
ING zou dit alleen tegen kunnen gaan als ze toegang zouden hebben tot ALLE nummer en naamgegevens van alle andere banken, bij voorkeur nog internationaal ook. En eerlijk gezegd ben ik blij dat ze de informatie niet hebben.
-
verzendingen
Dit hebben wij ook weleens gehad. In de wet staat dat degene je het geld weer terug moet betalen. Onverschuldigde betaling.
Probleem wil wel als degene je geld heeft opgemaakt, dat je dan kunt fluiten naar je geld. De zogenaamde kale kip, laatst werd hier aandacht aan besteed in de uitzending das je goed recht en Max Meldpunt.Onverschuldigde betaling
6:203 e.v. BW – De wet spreekt over onverschuldigde betaling als zonder rechtsgrond een goed aan een ander is gegeven. Is daar van sprake dan kan dat goed, als onverschuldig betaald, worden teruggevorderd. Een simpel voorbeeld geeft de bekende kanskaart van Monopoly: een vergissing van de bank in uw voordeel. Als de bank een vergissing maakt dan zal de bank geneigd zijn om die vergissing zonder dat je dat merkt, terug te draaien, juridisch gezien mag dat niet. In juridische zin heeft de bank een vordering uit onverschuldigde betaling. Het voldoen aan een natuurlijke verbintenis is geen onverschuldigde betaling, en kan dus niet worden teruggevorderd. Zie het arrest Goudse bouwmeester.
-
cindyanne76
Het is natuurlijk je eigen fout, maar de bank zelf kan toch ook een onderzoek opstarten?
Mijn oma heeft namelijk ook wel eens een verkeerd rek. ingevuld op een overschrijvingskaart, en toen heeft de bank contact opgenomen met de andere bank en zo is er vanuit die bank weer contact opgenomen met de desbetreffende klant die het geld had gekregen. Mijn oma zit wel bij een andere bank, maar misschien de moeite waard om het aan ING te vragen?
succes iig!
Mijn oma heeft namelijk ook wel eens een verkeerd rek. ingevuld op een overschrijvingskaart, en toen heeft de bank contact opgenomen met de andere bank en zo is er vanuit die bank weer contact opgenomen met de desbetreffende klant die het geld had gekregen. Mijn oma zit wel bij een andere bank, maar misschien de moeite waard om het aan ING te vragen?
succes iig!