LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutje al mijn bankgegevens op "straat"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
marcelloiets

Foutje al mijn bankgegevens op "straat"

Ongelezen bericht door marcelloiets »

Door een fout van de plaatselijke bank heeft een andere zakelijke bankrekeninghouder toegang gekregen tot mijn bankgegevens. Een bankmedewerkster heeft een verkeerd rekening nummer gekoppeld aan een nieuw internetbankier account (ik heb zelf nog steeds een inbel pakket).
Twee ondernemers hebben dus een zakelijke rekening, (ik al 15 jaar) bij dezelfde bank in dezelfde plaats.

De bank heeft excuses gemaakt voor deze grove fout maar ik heb erg veel moeite met het feit dat alle gegevens van jaren incl. saldo's, historie, stortingen, lonen hypotheken enz. op straat zijn komen te liggen bovendien zijn deze mensen ook klant bij mij wat deze zaak nog gevoeliger maakt, en de bank komt er met excuses vanaf.....

De fout is uiteraard rechtgezet maar het kwaad is al geschied.
Ik weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet.
Het gaat niet om geld, maar excuses zijn voor mij niet genoeg, er is nu zoveel persoonlijke informatie voor anderen beschikbaar gekomen dat het functioneren van mijn bedrijf wel eens in gevaar kan komen.
Daarnaast voel ik mij persoonlijk ernstig in in diskrediet gebracht, ik ben een kleine middenstander in een dorp waar iedereen elkaar kent, de zakelijke rekeningen worden ook voor privé doeleinden gebruikt.
Met geen geld is dit dus te vergoeden, het ligt vooral op het persoonlijk vlak erg gevoelig. Misschien zijn er mensen die ideeën hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken.

WB

Re: Foutje al mijn bankgegevens op "straat"

Ongelezen bericht door WB »

Welke bank maakte de fout?

Piet81

Ongelezen bericht door Piet81 »

Ik zou sowieso een pittige klachtenbrief schrijven. Dit soort fouten zijn idd ontoelaatbaar.

Blond en slim

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:o Heel formeel........ stel ze in ieder geval vast schriftelijk aansprakelijk voor alle (in)directe (gevolg) schade. Als je dat niet doet ben je over een jaar te laat voor de schade die al geleden is.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

aj dat is inderdaad erg pijnlijk. De medewerker van de bank heeft dus blijkbaar niet goed gekeken! Het lijkt mij dat je ten alle tijden de naam, adres en het klantnummer checkt. Erg slordig als ze zomaar een bankrekening hebben toegevoegd aan die van jullie.

1 tip: continu dus checken via internet of het wel jouw rekeningnummers zijn! Zo niet, acuut bellen met de bank en het betreffende rekening laten verwijderen.

M

marcelloiets

Ongelezen bericht door marcelloiets »

Niets bereikt met de bank, vinden mij inmiddels een lastige klant.

p.s. het was de Rabobank (Bergen Egmond Schoorl)

Bedankt voor de reacties..........

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja ze mogen je best een lastige klant vinden, daar moet je je niet door laten afschrikken denk ik. Jij hebt schade geleden en je hebt recht op een reele vergoeding daarvan. Zeker in een klein dorp waar iedereen elkaar kent is het rampzalig als al dat soort gegevens op straat liggen.

Is er geen instantie of hoofdkantoor waar je terecht kunt? Informeer eventueel bij een advocaat of zo.

Gesloten