LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
RB1801
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2013 12:30

Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door RB1801 »

deel 1
Beste mensen,

Omdat ik al een tijdje rondloop met deze gedachte om is er achter te komen hoe eenvoudig het is om een krediet of een lening te krijgen zonder dat de verstrekker daadwerkelijk informatie opzoekt of het wel klopt en of het wel kan. Tenslotte waarom kan een particulier geen onderzoek doen na bijv banken en mogen banken wel onderzoek doen na particulieren.

Het eerste verhaal gaat over de CVB bank wat nu is samen gegaan met de Regiobank.

Doorlopend krediet toen der tijd genomen en netjes af gelost en opgezegd.
Bij deze rekening was GEEN pas, kon alleen ik persoonlijk na een regiokantoor om geld op te nemen waarvan de opnamebewijzen in tweevoud werden gegeven en getekend door mij en de kantoorhouder.

Relatie gaat voor bij en een week of vier later werd ik gebeld door de CVB bank hoe het zat met de betalingen want ik liep achter. Dus mijn reactie was dat er waarschijnlijk een fout is gemaakt want die is afgelost en opgezegd. Nou blijkt dus van niet volgens de cvb bank. Ik geef aan dat ik dan per direct de opname bewijzen wil zien waar daar staat de datum en tijdstip van opname op. Gaat een tijdje over heen want ik vermoed dat er paniek is ontstaan bij de bank en werd ik gevraagd om een kopie id kaart te sturen. Ik stuur me kopie en kreeg als reactie er op dat het klopte en dat ik toch maar moest betalen. Nou ben ik hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan want ik wilde de opname bewijzen zien vanaf de datum dat alles was aangezuiverd tot de datum dat alles weer opgenomen was..
Ze gingen het uitzoeken wat er aan de hand was. Dat is niet zo heel moeilijk te begrijpen dat er iemand is geweest die geld heeft opgenomen persoonlijk onder mijn naam zonder machtiging.. Dat kan er maar 1 geweest zijn. Me toenmalige vriendin en een zeer ernstige fout van de kantoorhouder om geld mee te geven.

Gaat 2 jaar over heen komt er ineens een deurwaarder met het verzoek om het openstaande bedrag te betalen.. ik weiger natuurlijk. Gaat er weer een jaar of drie over heen weer een andere deurwaarder.. ik weiger weer.. Zijn er tien jaar voorbij cvb bank is samen gegaan met de regiobank.. komt er weer een deurwaarder.. ik weiger weer en leg hem het verhaal uit. Krijg ik een brief van de deurwaarder dat ik na overleg was akkoord gegaan met een betalingsregeling.. Nou dacht het dus niet, du opbellen na de deurwaarder en gevraagd wanneer ik akkoord ga dan beken ik schuld en de schuld ligt bij de bank. Kreeg ik weer een brief van de deurwaarder dat dit me laatste kans was anders zou het voor het gerecht worden gebracht.. Eindelijk waar ik al jaren op zat te wachten gaat gebeuren.. ik ga akkoord en zeg duidelijk ik hoop dat hun client alles nog heeft en heeft bij gehouden want ik wil dat dit voor het gerecht komt..

Brief komt terug en na contact te hebben gehad en overleg ziet client(regiobank) af van deze zaak en wordt bijdeze de zaak gesloten.. Ik bel de regiobank want ik wil natuurlijk ook van deze bkr af en wel per direct. geen gehoor ik moest maar na de sns bellen.. sns gemaild.. kreeg te horen dat ik weer bij de regiobank moest zijn. Na diverse mails geen contact totdat ik een mail stuurde waarin ik eiste dat ik binnen een gestelde periode antwoord wilde hebben anders zoek ik het hogerop. Volgende dag bericht wat ongelooflijk is. Uitgelegd dat ik per direct van BKR notering af wilde.. Volgende dag was het al geregeld..

opname bedrag 19.000 euro.. 10 jaar rente er over heen en kosten was het bedrag ondertussen opgelopen na 37.000 euro. Tien jaar bij de bkr als wanbetaler te boek gestaan voor een fout van de bank zelf waar ze nooit enige moeite voor hebben gedaan om het op te lossen en op het eind kon er nog geen excuus af voor deze wan vertoning omdat hun eigen regiomedewerker zwaar de fout is ingegaan bij het afgeven van geld van een rekening wat al was opgezegd.

mvg

RB

RB1801
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2013 12:30

Re: Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door RB1801 »

deel 2

kredietverstrekkers,

Dit is bewust gedaan om te kijken hoe eenvoudig het kan zijn om een krediet of een lening te krijgen met valse informatie. Want banken en krediet verstrekkers daar heb ik al jaren geen vertrouwen meer in.

Op dit moment loopt er een onderzoek en word er beslist over mijn actie :)
Eigen bank is de Rabobank die dit nu in onderzoek heeft ben er net geweest op een gesprek die dit toch wel als zeer ernstig zien.. terwijl hun eigen medewerkers startkapitalen aan bekende zzp'ers af geven wat totaal niet kan.. dat noemen ze dan geen frauderen want alles wat een bank doet dat mag natuurlijk.

Het gaat om 4 verstrekkers zal de namen nog even niet noemen hier.

Let wel dat er nooit de bedoeling is geweest om daadwerkelijk een lening of een krediet af te sluiten..
Dit is ook zeer nadrukkelijk op de offerte als een bijlage bijgevoegd. Dat er bij goedkeuring EERST contact opgenomen dient te worden met de aanvrager voordat er geld wordt over gemaakt.

Verstrekker 1,2,3 en 4 ; offerte gekregen waar in alles stond wat er aan geleverd moest worden.. alles is aangeleverd ALLEEN kloppen de bankafschriften niet de loonstroken niet wat ook gewoon duidelijk te zien is dat ze zijn vervalst om het maar zo even te zeggen.

aangeleverde stukken zijn per kredietverstrekker verschillend.. sommigen zijn zo goed als niet aangepast anderen weer wel, gewoon om te kijken of deze opgeleide mensen die moeten beoordelen dit zullen zien of dat ze denken, gewoon overmaken wat kan ons het schelen.

Van maandag tot woensdag werd ik helemaal plat gebeld en gemaild of ik nog interesse er in de offertes heb.. Netjes gezegt dat ik nog even wil kijken na de kleine lettertjes en dat ze dat zelf ook even moesten doen.. Steek onder water wat ze overduidelijk niet snapte..

Donderdag telefoon weer, verstrekker x aan de lijn dat er iets niet klopte met me loonstroken en afschriften.. Ik zeg ja dat hoef je mijn niet te vertellen dat weet ik zelf ook wel maar je bent de eerste die me belt en dit zegt terwijl ik al 4 dagen er op zit te wachten op deze vraag.

Nou deze mevrouw ging het doorgeven aan de rabobank en ik werd aangemeld bij het incidenten register.. Er ging een onderzoek volgen, zeg dat ik het zelf ook doe momenteel. Zegt ze ook nog dat terwijl ze weten dat het niet klopt ze wel het geld al hadden overgemaakt.. Erg vreemd om dat te doen en ook nog is omdat ik duidelijk erbij had gezet " Bij goedkeuring eerst contact opnemen met de aanvrager voordat er geld word overgemaakt" Als deze medewerkers nog niet eens kunnen lezen en hun ogen zo slecht zijn dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen iets wat er op geplakt is en iets er op staat dan ben je dus echt ongeschikt voor je werk en om te beoordelen.

Mijn vertrouwen in banken en verstrekkers was al weg maar is nu helemaal weg.. Erg vreemd dat als een bank de schuld heeft in een fraudezaak ze niet thuis geven maar je toch proberen de schuld opte leggen maar als een particulier iets doet dan is het hek van de dam :) Helft van de rabobankmedewerkers verstrekt kredieten aan bekenden wat toaal niet kan onder het motto startkapitaal.. cvb bank die niet thuis is als er overduidelijk een fout is gemaakt door een regiomederwerker.. kredietverstrekkers die zo blind zijn dat ze niet eens het verschil kunnen zien tussen een gemaakte en een echte afschrift. Maar wel geld overmaken.

Rekening is geblokkeerd momenteel tja je mag als particulier natuurlijk niet vaststellen dat het heel simpel is om te frauderen want dat doen de banken het liefst natuurlijk zelf met het geld van de particulieren :)

Ik wacht wel af en ga even contact op nemen met een advocaat om dit te bespreken wat hij ervan vind :)

Wens jullie allemaal een fijne dag en hoop dat jullie rekening nooit word leeg geplunderd want je kan mekaar wel voor het hoofd kijken in een relatie maar niet in hoofd.. onthoud dat ten alle tijden.

mvg

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

RB1801 schreef:Tenslotte waarom kan een particulier geen onderzoek doen na bijv banken en mogen banken wel onderzoek doen na particulieren.
Ik begrijp deze zin niet. Wat moet een particulier onderzoeken nadat een bank wat heeft onderzocht en wat mag een bank doen nadat een particulier wat heeft onderzocht?

Ron_070
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2013 11:46

Re: Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door Ron_070 »

Volgens mij heeft de TS iets teveel vrije tijd door dit soort onzinnige actie's uit te voeren.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door sjohie »

Ben je een gesjeesde leraar die bij gebrek aan luisterende leerlingen, besloten heeft om callcenter medewerkers op te gaan voedden ofzo?

Wat een flauwekul en onnodige tijdsverspilling dring je die banken op.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door Lisare »

Zal u vast vertellen wat uw advocaat gaat zeggen;

U bent erg dom geweest door bewust te frauderen met aanvraaggegevens. Helaas kan ik niets voor u doen want iedere gek kan achteraf wel zeggen dat het gedaan is om te kijken of het opgemerkt zal worden.

Verder zal waarschijnlijk uw rekening bij de Rabobank worden opgezegd en zult u elders geen nieuwe rekening kunnen openen gezien de vermeldingen in de diverse registers.

Knappe actie......

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door CB »

Heel leuk verhaal. Je hebt een hele levendige fantasie. Ga zo door. :lol: :lol: :lol:

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Fraude en Banken/Kredietverstrekkers

Ongelezen bericht door Mallet »

Wat een kansloze actie is dit! Ongelofelijk dat iemand hier de tijd voor heeft. Ga alsjeblieft wat nuttigs doen in plaats van instellingen op te zitten lichten met frauduleuze aanvragen. Reken maar dat je een registratie in het EVA-register kan verwachten. Wens je veel succes met je verdere financiële toekomst.

Gesloten