LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Bankiers zijn boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen.

De Banken maken veel reclame waarin ze aangeven dat ze er eigenlijk uitsluitend voor ons zijn ,en dat ze het beste met de klanten voor hebben.
Vertrouwen is het sleutelwoord. Heb vertrouwen in een solide bank en in je accountmanager. Nou, am-hoela

Enfin wat te doen.

Als je ervan uitgaan dat het allemaal boeven zijn is er best zaken mee te doen,
maar doe dat met een gezonde portie wantrouwen. Geloof ze niet op hun woord, maar alleen op papier.

Lees de kleine lettertjes en vraag aanpassingen waar je vind dat dit nodig is.

Stel de rentes die ze aanbieden altijd ter discussie en ga er standaard vanuit dat spaarrente minimaal 1% te laag en de hypotheekrente minimaal 1% te hoog is.

Denk niet dat ze het altijd beter weten en dat ze immer verstand van zaken hebben. Verdiep je in de materie zodat je het minstens zo goed weet.

Vraag uitleg van alle termen die je accountmanager gebruikt en die je niet kent.
Bedenk dat de wereld er over 10 jaar anders uitziet, en dat rendementen in de verre toekomst vrijwel altijd onzeker zijn.

Ga ervanuit dat het product wat de bank als eerste aanbied, de bank het meeste op verdiend. Vraag altijd naar alternatieve producten, ook al vind jouw accountmanager dat die duidelijk minder goed zijn.

Als je ervan uit gaat dat het boeven zijn, zorg dan dat je ruim de tijd krijgt om contracten thuis goed door te lezen, en bedenk, er zijn zat andere boeven-banken die zaken met jou willen doen. Het is nergens voor nodig om gelijk te tekenen.

Bedenk dat de bank met een uniek aanbod bedoelt, dat het voor hun uniek is omdat ze het waarschijnelijk bij anderen niet verkocht krijgen

Enfin, als dit je instelling is , ben je veel minder kwetsbaar voor hun tactieken en trucs.
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 26 dec 2009 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

kopermolen
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:01

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door kopermolen »

Goed geschreven complimenten.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door bachanaal »

de ASN bank en de Tr.iodos bank zijn wel te vertrouwen

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door Noble »

kijk, met DEZE mensen kan je veldslag tegen de banken aangaan...

met de rest kan je geen moer... die zijn zo blind als een mol.




@ bachanaal
Murphy's law -4:
Als je denkt dat alles GOED is ...
kijk dan nóg eens goed.. je ziet wat over het hoofd.. :lol:

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Sea going racer slaat de spijker op de kop! Wellicht heeft hij ook nog tips hoe met keukenverkopers om te gaan?

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door Eev »

Tja, zonder jouw toestemming geven ze (ABN AMRO) je geld weg aan derden (internet-transactie niet bevestigd, wel geld overgemaakt) en terugboeken gaat niet. Shady business.

Misschien kap ik wel gewoon met internetbankieren en ga ik ze voor elke overschrijving lastigvallen aan de balie. Zijn ze vast blij mee.

******.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Er niets mis met Triodos of ASN. Geen bonuscultuur (tenminste daar heb nog niets over vernomen) en de enige banken waar is mijn geld nog het meest aan toe vertrouw.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door CB »

@seagoing racer2,
Als ik jouw verhaal zo lees zou ik bijna denken, dat je zelf accountmanager bij een bank bent.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste CB,

Waarom? Ik heb vanuit mijn professie wel een hoop zaken met banken gedaan en ben dus wel enigzins door de wol geverfd. Echter ik werk absoluut niet bij een bank

Je moet mijn bijdrage wel op de juiste wijze interpreteren. de basis boodschap is dat je een gezonde dosis wantrouwen moet hebben als je met de bank in gesprek gaat. Je hebt de bank echter wel nodig om je leven of je bedrijf op de juiste wijze in te richten

Enfin, doe je voordeel ermee.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door CB »

Waarom?
Zoals ik zeg: "Als ik jouw verhaal zo lees." Met andere woorden vanwege de inhoud van jouw verhaal. :wink:

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door witte angora »

Bankiers zijn boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen
Supermarkten zijn boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen
Ambtenaren zijn boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen
Autohandelaren zijn boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen
Energiebedrijven zijn boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen
Telecombedrijven zijn boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen

Iedereen die iets van je hebben wilt, het zijn allemaal: boeven, en in basis er alleen maar op uit om voor zichzelf en hun chef de zaakjes veilig te stellen

Je hebt gelijk hoor, seegoing. :wink:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door testcase »

En we zijn weer op het niveau van
Het zijn allemaal zakkenvullers
Zo makkelijk en zo fatalistisch en depresssief.

Zucht...

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door witte angora »

testcase schreef:En we zijn weer op het niveau van
Het zijn allemaal zakkenvullers
Zo makkelijk en zo fatalistisch en depresssief.

Zucht...
Ik gaf ook niet voor niks die: :wink:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Als je mijn bijdrage echt leest zie je dat die zeker niet depressief, noch fatalistisch is.
Als je ervan uitgaan dat het allemaal boeven zijn is er best zaken mee te doen,
maar doe dat met een gezonde portie wantrouwen. Geloof ze niet op hun woord, maar alleen op papier.
Enfin, als dit je instelling is , ben je veel minder kwetsbaar voor hun tactieken en trucs.
en ja, het is redelijk zwart-wit geschreven, maar dat maakt het duidelijker.
(en zolang er nog geen woekergroente bestaat valt het met de supermarkten wel mee)

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door witte angora »

(en zolang er nog geen woekergroente bestaat valt het met de supermarkten wel mee)
Eeeuh... woekergroente.... Je brengt me op een idee Seegoing, bedankt! :mrgreen:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door Noble »

@ seagoing racer2

Zoals ik aan aangaf, zullen niet veel mensen de strekking van je betoog snappen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

das jammer... :mrgreen:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door ron1 »

Seagoing, ik snap de strekking van je verhaal voor de volle 100 %.bedankt voor de tips.Stuur ze ook door naar de AFM, naar Bos, en zeker naar hr.de Jager.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Alle kapitalistische instellingen zijn er om geld te verdienen, daar is niks mis mee gebruik je gezondverstand in je handel met anderen :wink: en informeer je goed. Das het advies van Seagoing en gelijk heeft ie

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen enkele Bank (ABN-RABO-Fortis-SNS-ING) is te vertrouwen

Ongelezen bericht door kweenie »

Witte Angora, helemaal met je eens. Het hele verhaal kun je voor bijna alle sectoren ophouden en dan zeker voor de dienstverlenende sectoren.

(Trouwens, wanneer spreek je over woekergroenten? Als de groenteman je niet vertelt wat zijn marge of 'provisie' is? Als hij de producten twee keer zo duur verkoopt als inkoopt?)

Gesloten