LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
keesjankoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2006 21:07

Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door keesjankoster »

Beste mensen,

Januari 2006 kreeg ik een brief van een deurwaarder dat ik een schuld bij Transfair BV had van ruim €1300, omdat ik werkelijk van niets wist gelijk met de deurwaarder gebeld. Het bleek om een abonnement bij T-mobile te gaan dat niet was betaald. Omdat ik nog nooit een mobiel abonnement heb gehad en zeker niet bij T-mobile heb ik gelijk bezwaar aangetekend. Ook heb ik nooit een rekening of aanmaning van T-mobile gekregen, en dan wel ineens een deurwaarder. Er ging bij mij een lampje branden, ongeveer driekwart jaar eerder is mijn portomonnee met diverse papieren en pasjes gestolen, blijkbaar heeft een of andere vandaal een abonnement op mijn naam kunnen aanvragen. Na meerdere brieven aan de deurwaarder kreeg ik eind juli 2006 een brief dat mijn dossier was gesloten. Ik ging ervan uit dat het nu opgelost was.

Helaas had ik te vroeg gejuicht, afgelopen week probeerden mijn vrouw en ik een hypotheek af te sluiten voor een huis dat wij hebben gekocht, maar dat ging mooi niet door, want ik bleek een notering bij het BKR te hebben, de mevrouw van de bank wist mij na aandringen te vertellen dat het ging om een niet betaald abonnement bij T-mobile. Gelijk gebeld met de deurwaarder, die kon niets voor mij doen en verwees me door naar Transfair (een incasso bureau), ook zij konden in eerste instantie niets voor mij doen, ik moest bij T-mobile zijn. Daar wilden ze tot 5 keer toe eerst mijn mobiele nummer weten (wat ik niet heb) tot ik iemand aan de telefoon kreeg. Deze mevrouw was zeer vriendelijk en ik kreeg van haar een email adres van T-mobile waar ik alles aan moest uitleggen, en dan zou het snel opgelost worden. Maar ik kreeg doodleuk een mail terug dat ik ze me niet konden helpen en dat ik bij Transfair moet zijn. Ondertussen zijn er aangetekend brieven verzonden naar Transfair en T-mobile met een kopie van het proces verbaal van de diefstal en een verklaring dat ik nooit heb gewoont op het adres waarop het mobiele abonnement was afgesloten. Maar tot nu toe geen enkele reactie. Officieel hebben ze nog een paar dagen maar voor mij begint de tijd te dringen. Als we binnenkort geen hypotheek kunnen krijgen gaat straks het huis aan ons voorbij. Een dure hypotheek bij een dubieuze geldverstrekker (door BKR registratie) zien wij niet zitten. Weet iemand een manier om T-mobile te bewegen deze onterechte notering snel ongedaan te maken?

Hopelijk kan iemand ons helpen.

brood
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:22

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door brood »

Heb je al kontakt opgenomen met het BKR zelf? Geldgevers zijn wettelijk verplicht je vooraf te melden dat je geregistreerd gaat worden bij het BKR. Dit moeten ze doen door je een aanmaning en een waarschuwing te sturen. Is dat niet gebeurd, dan kun je bezwaar maken bij de Geschillencommissie van het BKR.
Als je kunt aantonen dat deze waarschuwing naar een adres is gestuurd waar jij niet woonde (evt. aan de hand van aangifte) maak je volgens mij een gerede kans.

Sterkte en succes!

keesjankoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2006 21:07

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door keesjankoster »

Ik heb nog geen contact gehad met het BKR zelf, want ik moet dan aantonen dat het bezwaarschrift is afgewezen door T-mobile. Het klopt echter wel dat ik nooit enige waarschuwing heb gekregen, tot de deurwaarder van zich liet horen. Maar die heeft het dossier gesloten en wil/kan er verder niets meer mee doen.

Ik heb nu nog twee maanden (met daarin de kerst periode) om de hypotheek rond te krijgen. Dat is vrij weinig tijd om de notering opgeheven te krijgen en dan nog een hypotheek te regelen. Heeft iemand nog andere tips of iedeeen?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door ?? »

Wanneer is de brief naar T-Mobile verzonden?

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door wiltin »

Het is misschien ook wel verstandig om bij je eventuele hypotheek verstrekker een verklaring voor je BKR notereing af te geven, incl bewijzen dat het een onterrechte notering is. Mijn ervaring is dat banken als er een redelijke verklaring voor de notatie is over het algemeen wel gewoon een hypotheek verstrekken.

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door scully1 »

Wat voor codering is het precies?. Bij alleen een A-codering zijn er zeker nog wel banken die zaken willen. Dit zijn over het algemeen de grote banken. Is het een A1 of 2 etc. codering, dan wordt het erg moeilijk.

keesjankoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2006 21:07

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door keesjankoster »

De brief naar T-mobile is vorige week verzonden, ze hebben hem nu precies een week, naar de gestelde termijn in de brief hebben ze nog een week om te reageren. Maar Transfair het incassobureau heeft al ruim twee en een halve week een brief en heeft nog niet gereageerd, ook al wordt me aan de telefoon steeds verzekerd dat ze het zo snel mogelijk afhandelen.

Mijn hypotheekadviseur is er ook mee bezig en we laten de hypotheek verstrekker ook gelijk weten wat er aan de hand is en geven alle bewijzen en bezwaarschriften ook mee.

Eerlijk gezegd weet ik nog niet precies welke notering ik heb, ik denk dat het om een A2 gaat, omdat dit alles begonnen is met de deurwaarder.

Het moet in ieder geval mogelijk zijn om een hypotheek te krijgen, zou toch jammer zijn als het huis aan ons voorbij gaat als ik hierdoor geen hypotheek zou kunnen krijgen. Maar het zou toch ook wel erg vervelend zijn als onze maandlasten erg omhoog zouden gaan door deze BKR notering. Weet iemand toevallig of het iemand gelukt is schadevergoeding te eisen door zulke onterechte BKR noteringen, mocht uiteindelijk blijken dat ik geen of een erge dure hypotheek zou kunnen krijgen?

Alvast bedankt weer!

keesjankoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2006 21:07

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door keesjankoster »

Even een update:

Vandaag heb ik een overzicht gekregen van de noteringen op mijn naam, maar een ander adres bij het BKR:

A2, A3, A4

Verder is bekend bij het BKR dat ik een credit card heb en rood mag staan op mijn betaalrekening, daar is niets mis mee, en staat ook gewoon op mijn eigen adres.

Er is dus iemand goed bezig geweest, en dat op mijn naam!
Dat maakt de kan op een hypotheek een stuk 'groter', maar niet heus.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik zou in ieder geval gelijk bij de politie aangifte doen van fraude op uw naam! Is weer een bewijsstuk extra. En opvragen (schriftelijk te overleggen door BKR) waar die noteren mee ""verdiend"" zijn.

Betekent een beetje detective spelen, maar ja verwacht van de politie niet dat zij dit werk gaan doen voor je, zeker niet wanneer er haast mee is...

Als je alleen maar kan aantonen (ook vanwege het verkeerde adres bv) dat dit iemand anders is geweest die misbruik heeft gemaakt van jou papieren .

En een lesje voor ons allen: ook bij tijdelijk missende papieren, toch gewoon aangifte doen van verlies, en nieuwe aanvragen... (en de gevonden oude gewoon zelf weggooien eventueel...)

Haijes
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2006 19:42

Re: Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile

Ongelezen bericht door Haijes »

Hallo, we hebben net je berichten gelezen en wij zitten in hetzelfde schuitje ook met T-Mobile. Het enige verschil is dat wij wel een abonnement hadden bij ze alleen waren we het met een rekening niet eens. Het zou door T-Mobile worden uitgezocht en wij zouden wachten met de betaling was overeengekomen. Mooi niet dus, zonder enig bericht vooraf hebben ze een A2 codering geplaatst bij de BKR. Ook wij waren bezig met een hypotheek oversluiting in dit geval. We konden een stuk goedkoper uit komen. Door die codering is het al een keer afgewezen, alleen is er nu een bank die waarschijnlijk ons wel een hypotheek wil verschaffen, we hebben helemaal uitgelegd hoe de codering is ontstaan. Die bank is alleen wel erg lang bezig met het beoordelen ervan. Een deel is inmiddels wel goedgekeurd en dat is het deel van een extra bedrag erbij voor verbouwing.
Wat jij misschien kan doen, ook gezien het feit dat je recht zou kunnen hebben op een schadevergoeding, is dat je het via een rechter ongedaan kan laten maken die codering.Je kan eerst inlichtingen in winnen bij een rechtsbijstandwinkel of een advocaat raadplegen. Het is absoluut niet de snelste manier, maar wat de schadevergoeding betreft wel de beste manier. Daarnaast is de rechter de enoge doe een codering ongedaan kan maken.

Succes ermee en ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Gesloten