LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld gestort wat nu ! !

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
raymon83
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2006 10:35

Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door raymon83 »

Mijn vriendin heeft een tijdje via een malafide uitzendbureau gewerkt.

Weken op haar geld gewacht.

Na eindelijk 3 maanden was het gestort.

Nou blijkt wat zij niet wist is dat het dubbel is gestort maar das ook drie maanden geleden.

En nu belden ze op dat ze het geld terug wilden nou heb ik het terug gerekent en het klopt het is dubbel overgemaakt.

Maar het geld is op het gaat om kleine 700 euro.

Wat is nu mogelijk want dat geld heb ik niet maar heb geen zin om opgepakt te worden voor een stel van die klootzakken.

Wat kan ik verwachten en wat kan ik er aan doen.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Hier kun je niks aan veranderen. Je hebt het geld onterecht ontvangen en je zult het z.s.m. terug moeten betalen.
Dat het nu op is, is niet echt slim en heeft het uitzendbureau ook niks mee te maken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Net zoals ikmirjam zegt, je zult toch echt moeten betalen. Dat jij het geld opgemaakt hebt is niet te verwijten aan het uitzendbureau. Je hebt het geld ten onrechte ontvangen en zult het dus gewoon terug moeten betalen.

raymon83
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2006 10:35

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door raymon83 »

Kan je dan wel een regeling treffen zodat je het in termijnen terug betaalt want ik heb het gewoon niet en over me vriendin maar te zwijgen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door Walter van V »

termijnbetaling kunnen ze niet nee tegen zeggen (bv 150,= per maand, wel een redelijk bedrag nemen natuurlijk) want ze waren zelf ook laat met betalen toch? Wettelijk gezien moeten zij bij te late betaling ook een vergoeding betalen. Anderszijds kunnen ze wel rente rekenen over de periode dat jullie laat zijn met terugbetalen...

Dus gewoon even bellen en afspraak maken, en deze afspraak uiteraard even schriftelijk bevestigen!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door santygo »

termijnbetaling kunnen ze niet nee tegen zeggen (bv 150,= per maand,
Het salaris werd toch ook niet in termijnen uitbetaald???

Stel je salaris werd ook in termijnen van 150,= per maand uitbetaald, had je daar dan ook niet nee tegen kunnen zeggen?

Wat een stompzinnige en ik-gerichte opmerking.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste topicstarter,

Een zeer tendentieus bericht.
Je hebt het over een malafide uitzendburo en over klootzakken.

Echter het enige wat je meldt is dat ze weken op haar geld heeft moeten wachten.
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 24 dec 2006 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door Walter van V »

Wat een stompzinnige en ik-gerichte opmerking.
wat een stompzinnige opmerking zonder goed de kern ervan begrepen te hebben...

Waar het in de kern om gaat is dat betreffende mensen aangeven (bijna) geen mogelijkheden te hebben om in 1 keer betreffende schuld in te lossen. Als schuldeiser is het dan slimmer (en dat bedoel ik met : kunnen ze geen nee tegen zeggen..) om akkoord te gaan met termijnbetalingen dan om te proberen alles in 1 keer te krijgen (wat niet gaat lukken dus...)

en erg jammer dat je dit stukje uit zijn verband haalt..

Als je het niet begrijpt wat ik bedoel, vraag dat dan gewoon ipv gelijk iemand die er anders over denkt dan jij af te z&*ken, ok?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste raymon83.

Dit verhaal riekt enigzins naar: "De pot verwijt de ketel".
Een malafide uitzendbureau, loon wat reeds betaald bleek te zijn.
Krom allemaal.
Ik persoonlijk heb zoiets van: "Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten"
Ik heb geen medelijden met u dan wel uw vriendin al klnkt dit wat grof.
Wel vraag ik mij af wat de beste remedie in deze is.
Gewoon terug betalen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door NAK »

Weken op haar geld gewacht.
Na eindelijk 3 maanden was het gestort.
Nou blijkt wat zij niet wist is dat het dubbel is gestort maar das ook drie maanden geleden.
Je vriendin heeft weken op haar geld gewacht, dus ook weken achter elkaar gezien dat er niets overgemaakt was.
Dan wordt het geld na 3 maanden plotseling overgemaakt, in dit geval dubbel, en dat ziet ze niet? Vreemd
Wat is nu mogelijk want dat geld heb ik niet maar heb geen zin om opgepakt te worden voor een stel van die klootzakken.

Jij hoeft het geld toch niet te hebben, het is toch aan je vriendin uitbetaald?

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door santygo »

af te z&*ken
Ik z&*ken niemand af, en ik denk de kern wel degelijk begrepen te hebben.
Iemand ontvangt onterecht dubbel salaris (dat gebeurt niet ongemerkt) en denkt "de buit is binnen". Die tweede betaling wordt in een keer betaald en niet in termijnen. Vervolgens wordt dat geld gewoon opgemaakt en als er dan een verzoek tot terugbetaling komt vindt jij het normaal dat er een regeling getroffen moet worden om in termijnen terugte betalen??
Ik zou die tweede betaling op een renterekening parkeren en voorlopig afwachten. Komt er geen verzoek tot terugbetaling dan heb je geluk gehad, komt dat verzoek wel dan kun je tenminste in een keer aan je verplichtingen voldoen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door NAK »

santygo heeft 100% gelijk.
In mijn vorige posting gaf ik ook al aan dat het vreemd is dat men eerst weken lang op het geld zit te wachten en als het dan eindelijk binnenkomt, zelfs dubbel, wordt het snel opgemaakt.

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: Geld gestort wat nu ! !

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Raymond83
Jouw verhaal roept meer vragen op dan antwoorden.
Wat is malafide in dit verhaal vraag ik me af.
Ik kan nergens terugvinden waaruit dat blijkt.
Hebben ze bijvoorbeeld problemen met de Belastingdienst dat ze hun sociale premies niet afdragen of zo?
Wie is dat dan?
Bovendien is je financiele huishouding op z'n zachtst gezegd een zooitje. Kijk jij je afschriften niet na of pin je net zolang door totdat de flappentap ermee kapt?
En jawel, slecht nieuws voor je: terugbetalen voor wat je vriendin teveel heeft ontvangen. Dit heet onterecht betaald worden voor niet geleverde diensten. Laat het maar voorkomen bij de rechter en je bent dubbel de klos!
Betaal jij 2 keer voor iets wat je maar 1x gekocht hebt? :lol:

Gesloten