| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geld overboeken van ABN-AMROspaarrekening naar postbank
geld overboeken van ABN-AMROspaarrekening naar postbank
Gisteren wilde ik een flink bedrag van mijn ABN-AMRO spaarrekening over laten maken naar mijn postbankrekening.
Er werd mij meegedeeld dat dit niet mogelijk is. Ik kon het geld alleen cash opnemen. Nadat ik bleef aandringen over de klantonvriendelijkheid en er een rijtje wachtenden achter mij ontstond, kwam er schoorvoetend toch een speciaal formulier tevoorschijn waarmee het toch mogelijk was; het zou wel een vijftal werkdagen gaan duren, werd mij medegedeeld omdat er speciale toestemming van de chef nodig was.
Hetzelfdse heb ik ook al eens bij andere rteguliere banken meegemaakt.
Ik vind dit zeer klantonvriendelijk; je wordt zo bijna gedwongen om een betaalrekening te nemen bij die bank om bovenstaande te voorkomen.
Maar............. ook dat gaat niet zonder ook je inkomen op die rekening te laten binnenkomen. Zijn er nog meer mensen met deze slechte ervaring.
Er werd mij meegedeeld dat dit niet mogelijk is. Ik kon het geld alleen cash opnemen. Nadat ik bleef aandringen over de klantonvriendelijkheid en er een rijtje wachtenden achter mij ontstond, kwam er schoorvoetend toch een speciaal formulier tevoorschijn waarmee het toch mogelijk was; het zou wel een vijftal werkdagen gaan duren, werd mij medegedeeld omdat er speciale toestemming van de chef nodig was.
Hetzelfdse heb ik ook al eens bij andere rteguliere banken meegemaakt.
Ik vind dit zeer klantonvriendelijk; je wordt zo bijna gedwongen om een betaalrekening te nemen bij die bank om bovenstaande te voorkomen.
Maar............. ook dat gaat niet zonder ook je inkomen op die rekening te laten binnenkomen. Zijn er nog meer mensen met deze slechte ervaring.
Re: geld overboeken van ABN-AMROspaarrekening naar postbank
dit heeft te maken met het feit dat het geld niet rechtsstreeks van een spaarekening naar een rekening bij een andere bank kan. De bank zal dan via een eigen rekening het geld moeten overboeken. Dat kost tijd en geld voor de bank. Vandaar dat ze dit niet gelijk zullen aanbieden. Dit heeft onder andere te maken met hoe het betalingsverkeer in NL is geregeld.
Dus vraag dit soort dingen altijd bij het openen van een rekening.
Dus vraag dit soort dingen altijd bij het openen van een rekening.
Dat had de bank mij ook kunnen melden bij het openen van de spaarrekening. Bovendien, bij de ING kreeg ik gewoon een setje overschrijvingsformulieren bij een spaarrekening.
Bij veel banken moet/kun je een of twee tegenrekeningen opgeven, waarnaartoe je geld wilt kunnen overmaken. Ik heb nog niet meegemaakt dat dit ook een rekening van de zelfde bank moet zijn.
Bij het overmaken naar andere rekeningen doen ze meestal wel wat moeilijker. Maar dat komt ook omdat ze niet willen dat je de spaarrekening als een verkapte betaalrekening gebruikt.
Bij het overmaken naar andere rekeningen doen ze meestal wel wat moeilijker. Maar dat komt ook omdat ze niet willen dat je de spaarrekening als een verkapte betaalrekening gebruikt.