LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld overmaken naar buitenland!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Helaas, wij wareb geflitst in Duitsland. Boete € 10

Naast de boete was er ook nog een bedrag van € 11 afgeschreven

TRANSACTIE XXXXXX
POSTBANK NV BUITENL BET VERK
PROV EUR 5,00
CORR EUR 6,00 0,00 -11,00

Dit vind ik nou echt belachelijk. Als het nu om een vreemde valuta ging ok, maar een ander europees land!!!!

Ik betaal maar liefst 110% kosten!!!!

En dat kan zomaar .....

MPO
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:24

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door MPO »

Vaak zijn dit kosten van de buitenlandse bank waar jouw eigen bank weinig aan kan doen. Als je naar DLD geld overmaakt met behulp van alle gegevens zou je "nagenoeg gratis" geld moeten overmaken.

Wellicht de moeite waard om te vragen of dit inderdaad kosten van de buitenlandse bank zijn of van je eigen bank???

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Wiens kosten dat zijn weet ik niet, maar bij de overmaking wordt er gevraagd, kosten ontvanger, kosten zelf of gedeeld.

Aangezien het om de duitse justitie gaat, ben je genoodzaakt kosten zelf te kiezen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door gravedigger »

En die fout moet je dus noooit meer maken. Bij betalingen in Euro ALTIJD "gedeeld" !!!

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Nope, krijg je later een brief dat je de overige kosten alsnog moet betalen. De duitse justitie gaat geen kosten maken, omdat ik een overtreding heb begaan.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Pas geleden geld overgemaakt naar Frankrijk.

Kosten delen gekozen.

Bij mij werd niks aan kosten gerekend maar de ontvanger kreeg € 3.50 minder uitbetaald dan ik had overgemaakt.

Aangezien het een aanbetaling was voor huur vakantiehuisje betaal ik deze kosten indirect alsnog zelf omdat het openstaand bedrag van de huur € 3.50 hoger is.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Bij mij werd niks aan kosten gerekend maar de ontvanger kreeg € 3.50 minder uitbetaald dan ik had overgemaakt.
Dat bedoel ik dus en dus krijg je een herinnering en met een beetje pech ook nog een toeslag omdat je het volledige bedrag niet voor een bepaalde datum voldaan hebt.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door roro25 »

indien je de opdracht kosteloos wil verrichten is het volgens de volgende standaard binnen de EU (waartoe DLD ook behoort) tot 50/m;
- BIC/swift code
- IBAN
- optie shared costs gebruiken anders betaal je meer kosten.

Dit is de officiele EU-richtlijn nr.97/5/EG (web: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 60:NL:HTML)

Banken mogen geen extra kosten rekenen; alleen indien je bvenstaande gegevens foutief aanleverd en zij deze dienen te verbeteren.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik had al die gegevens ingevuld maar toch zijn kosten berekend.
Welke bank ze heeft gerekend weet ik niet, waarschijnlijk de Franse bank.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Ik heb ook die nummers ingevuld, stond ook extra groot vermeld op de brief die ik van de Landrat Kleve kreeg.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld overmaken naar buitenland!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik kan jullie vertellen dat (bij gebruik van EUR, BIC/IBAN en shared) de Franse bank van de Frans camping danwel de Duitse bank van de Duitse justitie haar deel van de kosten doorberekend aan hen. De stelregel is dat de kosten gelijk moeten zijn aan de kosten voor het binnenlands verkeer.

Jij als particuliere Nederlander betaalt met "Shared" niets (want jij betaalt ook geen tarief voor een binnenlandse overboeking aan jouw bank) maar de Duitse justitie/Franse camping wel...omdat zij bij regulier binnenlands verkeer ook betalen. Maar goed .... een zakelijke klant moet in Nederland volgens mij ook betalen aan haar bank.

Dan nog even dit:
- De bank van de begunstigde (in dit geval de Duitse resp. Franse bank) moet aan haar klanten duidelijk specifieren het bedrag wat jij als Nederlandse particulier hebt overgemaakt en apart welke kosten zij in rekening heeft gebracht.
- Als vervolgens deze Franse camping resp. Duitse justitie weer de kosten gaat doorberekenen aan jou dan is dit hetzelfde als dat je bijv. 10 cent bij een winkelier moet betalen voor PIN betaling (omdat die winkelier niet wil opdraaien voor de kosten).

Gesloten