LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geld overmaken van rabo rekening moeilijk en lastig!
geld overmaken van rabo rekening moeilijk en lastig!
Ondanks voldoende saldo op mijn rekening, beslist de Rabo bank kennelijk wat er niet betaald mag worden en wat wel. Soms wordt er wel een betaling goed gekeurd en dan weer niet, ik zit er als een havik boven op en dan doe ik het dan maar handmatig.
Soms gaat het goed, maar vaker niet en het schijnt dat bedrijven die je even belt, ja ik maak het geld wel over, maar de rabo haalt het terug om een duistere reden, dat het hun bekend is!
De ruimte voor de naam om naar wie het geld over te maken is, is te klein en vervolgens krijg je de melding, naam en nummer komen niet overeen.
De overstap service van de rabobank, ik vind het een doffe ellende!
Wat een flut bank, sorry dat ik het zeg.
Soms gaat het goed, maar vaker niet en het schijnt dat bedrijven die je even belt, ja ik maak het geld wel over, maar de rabo haalt het terug om een duistere reden, dat het hun bekend is!
De ruimte voor de naam om naar wie het geld over te maken is, is te klein en vervolgens krijg je de melding, naam en nummer komen niet overeen.
De overstap service van de rabobank, ik vind het een doffe ellende!
Wat een flut bank, sorry dat ik het zeg.
Re: geld overmaken van rabo rekening moeilijk en lastig!

Ik zou toch eens contact opnemen met de rabobank als ik u was watvoor reden zij aanvoeren om niks af te schrijven of terug te boeken.
Kaarsje, denk dat je zelf iets verkeerds doet ofzo.
Ik doe al jaren aan internetbankieren bij de rabobank en heb
nergens geen last van.
Ik doe al jaren aan internetbankieren bij de rabobank en heb
nergens geen last van.
Langere namen passen niet altijd in vakje van bepaalde banken.
Verder is het mogelijk een milieu vriendelijker bank te zoeken.
Triodos is nu verhoogd naar € 15,- per jaar, inclusief wereldwijde bankpas.
Ideal hebben ze nog niet maar zou voor 2011 geregeld worden.
ASN is goede 2e, kost meer met € 18,- maar je kreeg 1% rente (als DSB) over het tegoed en dus verdien je de meerprijs terug.
Heeft al Ideal betalen en is helaas Dochter van SNS bank die bij Wouter Bos moest lenen, wel volledig zelfstandig maar ze werken wel erg veel samen.
Beide banken zijn dus milieu vriendelijk, en de ASN is door meerdere Milieu organisaties als net iets beter als Triodos beoordeerd.
Maar de verschillen zijn klein en ze doen beide niets in wapen industrie en/of Chemie bedrijven met twijfelachtig handelen.
Dus kijk eens online naar een voordeliger en milieu vriendelijker alternatief.
Ook zijn ze zoveel kleiner dat te telefoon eerder word opgenomen.
Ook per E mail kreeg ik voor ik en mijn vrouw klant werden keurig en snel een goed antwoord op lastige strikvragen.
Dus ook gratis via E mail goede antwoorden in 1 keer en dat is bij vele grote banken helaas anders, zie klachten elders op dit forum over de 5 Grote banken.
Verder is het mogelijk een milieu vriendelijker bank te zoeken.
Triodos is nu verhoogd naar € 15,- per jaar, inclusief wereldwijde bankpas.
Ideal hebben ze nog niet maar zou voor 2011 geregeld worden.
ASN is goede 2e, kost meer met € 18,- maar je kreeg 1% rente (als DSB) over het tegoed en dus verdien je de meerprijs terug.
Heeft al Ideal betalen en is helaas Dochter van SNS bank die bij Wouter Bos moest lenen, wel volledig zelfstandig maar ze werken wel erg veel samen.
Beide banken zijn dus milieu vriendelijk, en de ASN is door meerdere Milieu organisaties als net iets beter als Triodos beoordeerd.
Maar de verschillen zijn klein en ze doen beide niets in wapen industrie en/of Chemie bedrijven met twijfelachtig handelen.
Dus kijk eens online naar een voordeliger en milieu vriendelijker alternatief.
Ook zijn ze zoveel kleiner dat te telefoon eerder word opgenomen.
Ook per E mail kreeg ik voor ik en mijn vrouw klant werden keurig en snel een goed antwoord op lastige strikvragen.
Dus ook gratis via E mail goede antwoorden in 1 keer en dat is bij vele grote banken helaas anders, zie klachten elders op dit forum over de 5 Grote banken.
Kaarsje: Als ik je verhaal goed begrijp heb je gewoon niet voldoende saldo en haalt de bank (terecht) zijn geld terug....
Ik heb ook nooit problemen met rabo bankieren gehad, denk inderdaad dat je iets fout doet
Ik zou trouwens nooit naar zon andere vage bank gaan rabobank is tot nu toe in de crisis de enige stabiele bank gebleven....
Ik zou trouwens nooit naar zon andere vage bank gaan rabobank is tot nu toe in de crisis de enige stabiele bank gebleven....
-
Hoi Kaarsje, In een ander topic heb je een soortgelijke klacht geuit, je weet denk ik wel waar het over gaat.Soms gaat het goed, maar vaker niet en het schijnt dat bedrijven die je even belt, ja ik maak het geld wel over, maar de rabo haalt het terug om een duistere reden, dat het hun bekend is!
Het zou best kunnen dat jij niet de enige bent die aanvankelijk moeite heeft met internetbankieren, maar de meesten vinden vroeg of laat hun weg daarin wel.
Loop eens binnen bij het filiaal, waar je je rekening hebt, om even het hele overboekproces door te lopen? Mischien dat zij kunnen zien waar de pijn zit, zogezegd, zij zijn heus niet te beroerd om je te laten zien hoe je de formulieren het beste in kunt vullen.
Succes ermee.
Ik bankier al jaren via internet, wel via de SNS dan, als ik zeg, mijn saldo is voldoende is dat ook zo.
Wellicht zal ik dan wel iets verkeerds doen, maar ook de automatische incasso's worden deels terug gehaald.
De ene keer mag het wel en de andere keer weer niet, terwijl het saldo er staat.
Ik heb twee weken geleden contact gehad met de Rabo hier over, ze hadden, ja, we hebben moeite met fluctuerende bedragen.
Als ik het handmatig overmaak, lukt het de ene keer wel en de andere keer niet!
Ik maak nu maar een deel van het inkomen over naar de sns, lekker gemakkelijk, vandaar uit, kan ik gewoon wel mijn rekeningen betalen!
Is een raar verhaal, ik weet, maar toch is het zo!
Zou het ook liever anders zien!
Wellicht zal ik dan wel iets verkeerds doen, maar ook de automatische incasso's worden deels terug gehaald.
De ene keer mag het wel en de andere keer weer niet, terwijl het saldo er staat.
Ik heb twee weken geleden contact gehad met de Rabo hier over, ze hadden, ja, we hebben moeite met fluctuerende bedragen.
Als ik het handmatig overmaak, lukt het de ene keer wel en de andere keer niet!
Ik maak nu maar een deel van het inkomen over naar de sns, lekker gemakkelijk, vandaar uit, kan ik gewoon wel mijn rekeningen betalen!
Is een raar verhaal, ik weet, maar toch is het zo!
Zou het ook liever anders zien!
Het probleem is mij totaal onbekend. Geen enkel probleem om via de Rabo te betalen. U doet vast iets verkeerd.