Mijn vrouw heeft sinds haar geboorte een deposito rekening gehad bij de ABN AMRO. Deze is door haar leven een aantal keren verlengt (weer opnieuw vastgezet). Omdat we sinds een maand een huis hebben gekocht en het bedrag weer vrij zou komen hebben we besloten deze rekening leeg te halen en op onze spaarrekening te zetten bij de ING (op mijn naam).
Afgelopen maart hebben we dit laten uitvoeren bij een filiaal waar we een bewijsje van hebben meegekregen met mijn rekeningnummer en dat het in augustus zou worden overgemaakt en ze hebben daar een kopie van mijn ID kaart en bankpas gemaakt.
Deze maand hebben we nog steeds niets ontvangen. ABN kan alleen bevestigen dat 31-08 het geld is overgemaakt, en bij ING kunnen ze alleen bevestigen dat ze geen betaling binnen hebben gekregen. Dit ruikt dus naar valutering.
Het geld zal wel op een tussenrekening staan maar we zijn inmiddels 14 dagen verder.
Ik vroeg me af wat ik hier nog verder wat aan kan doen? Is er een instantie die hier achteraan kan gaan?
Alvast bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld overschrijven ABN--> ING
Re: Geld overschrijven ABN--> ING
De opdrachtgever is je vrouw. Zij dient ABN AMRO te verzoeken dit uit te zoeken. Begunstigde bent u, zijn ook de juiste NAW gegevens doorgegeven? Heeft je vrouw een afschrift ontvangen van de boeking? Hier staan alleen begunstigde gegevens op.
Het kan inderdaad zijn dat het op een tussenrekening is terecht gekomen. In de meeste gevallen wordt het met de juiste valutadatum doorgeboekt. Dit kan soms even duren. Dit ruikt in het geheel niet naar valutering, maar naar interne onduidelijkheden c.q. problemen.
Dus klacht indienen bij ABN AMRO om dit te onderzoeken.
Het kan inderdaad zijn dat het op een tussenrekening is terecht gekomen. In de meeste gevallen wordt het met de juiste valutadatum doorgeboekt. Dit kan soms even duren. Dit ruikt in het geheel niet naar valutering, maar naar interne onduidelijkheden c.q. problemen.
Dus klacht indienen bij ABN AMRO om dit te onderzoeken.
-
verkeersleider
Re: Geld overschrijven ABN--> ING
Is het geld al terecht? Even een vraagje tussendoor dan. Heeft u het deposito tussentijds opgeheven? Wel zonde van de kosten dan, maar ik zou toch even bij de ABNAMRO dan een navraag indienen dan het geld niet is aangekomen.