LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed geholpen dsb klanten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Wat verbaast mij gisteren: de mensen met een dsb bankrekening kunnen de komende 2 dagen nog 250 euro/dag pinnen, in totaal, sinds het onder curatele brengen van dsb dus 750 euro. Zonder hiermee te oordelen over de nederlandse bank en het handelen in deze zaak van de verschillende partijen denk ik dat hiermee bewezen wordt in hoe een goed georganiseerd land we leven.

Ik vind dit netjes en adequaat.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door Noble »

ben ik met je eens rvkeuken, de mensen die de laatste centjes HARD nodig hebben
kunnen zo toch een buffertje potten voor de komende onzekere tijd.

Diegene die er méér op hadden staan dan: (2 passen á 250,= x 3dagen=1.500)
kunnen best even wachten lijkt mij.

het is alleen jammer van de rompslomp

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door four-eyes »

Moet ik blij zijn omdat ik 3 x 250 euro kan pinnen?
Morgen is mijn pas waardeloos geworden en kan ik helemaal niet meer bij mijn betaalrekening. Nogmaals, moet ik daar blij mee zijn?
Hoe lang gaat dit duren eigenlijk? Hoe moet ik mijn boodschappen betalen? Vandaag lukte dat al niet in de supermarkt. Mijn pas was ongeldig.
Ik vind dit eigenlijk ongehoord.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door S. »

Ben wel geen klant bij DSB, maar vraag me af hoe het met de automatische incasso-opdrachten gaat. Dan denk ik aan de hypotheek/huur, gas en licht, veel zaken die bij ons automatisch op min of meer een vaste datum afgeschreven worden.

Gaat dit wél nog gewoon door?
Laatst gewijzigd door S. op 13 okt 2009 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door __oi__ »

four-eyes schreef:Moet ik blij zijn omdat ik 3 x 250 euro kan pinnen?
.
Ja, u heeft namelijk RECHT op 0,-
Pas as de boel is afgewikkeld zou u normaliter, in een land waar het minder goed is geregeld, (een del van) uw geld krijgen.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door __oi__ »

S. schreef:Ben wel geen klant bij DSB, maar vraag me af hoe het met de automatische incasso-opdrachten gaat. Dan denk ik aan de hypotheek/huur, gas en licht, veel zaken die bij ons automatisch op min of meer een vaste datum afgeschreven worden.

Gaat dit wél nog gewoon door?
Nee

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door S. »

Nou, dat wordt een chaos op zo'n manier.

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door striker009 »

Gewoon meteen een rekening openen bij een andere bank. En daar het loon laten storten en de rekeningen van betalen.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door four-eyes »

@- oi-

Recht op nul? Bent u wel goed bij uw hoofd?
Het geld op de betaalrekening en de spaarrekening is van MIJ. Dus heb ik daar recht op.
Ik ben zo netjes geweest alles op de rekeningen te laten staan. Ik ben niet in het holst van de nacht mijn rekening leeg gaan halen, waardoor de val van de bank veroorzaakt werd. Het resultaat is dat ik geen betalingen meer kan verrichten. Dat hele gedoe is mijn schuld niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door kweenie »

U heeft bij een failisement van dsb op dit moment strikt genomen in principe recht op 0. Het garantiestelsel keert vervolgens binnen 3 maanden het geld tot een ton wel uit, wat dus zou betekenen dat u in principe 3 maanden zonder uw geld zou kunnen zitten.

Dat DNB ervoor zorgt dat iedereen nog wel een paar honderd euro kan opnemen om de komende tijd door te komen is dus erg netjes, omdat ze hiertoe niet verplicht zijn. Dat is in mijn ogen onverwacht sympathiek bedacht.

Overigens zullen waarschijnlijk de betaalrekeningen bij de afwikkeling van de DSB-zaken waarschijnlijk als eerste weer vrij komen, juist omdat daar op korte termijn veel betalingen vanaf moeten gaan en mensen niet zonder kunnen. Er is dus grote kans dat die ofwel voorlopig in een aparte BV onder DNB weer toegankelijk worden, of dat een andere bank ze overneemt.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door S. »

Ik denk niet dat het zozeer onverwacht sympathiek bedacht is door de DNB dat klanten van dsb nog enkele honderden euro's op kunnen nemen. Dit is meer een noodsprong omdat anders de economie teveel ontwricht raakt. Mensen verliezen anders het vertrouwen in banken in het algemeen.

Snel een andere betaalrekening openen bij een andere bank zal ook problemen geven aangezien ik bijvoorbeeld mijn salaris rond de 24e van de maand krijg, dus zou ik een voorschot moeten vragen. De hypotheek bijvoorbeeld wordt vlak daarna afgeschreven, dus daar ga je een aanmaning voor krijgen of je moet zeer snel de hypotheekverstrekker op de hoogte brengen van je problemen.
Ik geef het die gedupeerden te doen die rekeningen hebben lopen bij de dsb-bank.

Wat een puinhoop. Dit verwacht je toch niet van een bank die het breed laat hangen of in ieder geval die indruk wekt.....

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door rvkeuken »

sympathiek of noodzaak, het maakt mij eigenlijk niet uit, ook verlies ik mijn vertrouwen niet in het financiele systeem als dsb klanten geen geld krijgen, daarvoor is het merk dsb te besmet geraakt.

Feit is dat als je nu bij dsb een betaalrekening hebt, je in principe 3 maanden recht op 0 euro hebt. In eerste instantie kan je dus nu nog 750 euro pinnen. Vervolgens is het zaak je salaris zo snel mogelijk contant/op een andere rekening te krijgen.

Het is natuurlijk een heel gedoe, zonder meer, en de noodzaak van het failliet gaan wil ik ook niet bespreken, net zo min als de moeilijkheden om incasso's etc. om te zetten.

Mijn enige punt is dat je blij moet zijn dat je in nederland zo'n systeem hebt. (Moet je voor de grap eens kijken naar de amerikaanse kleinere banken die omvallen).

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door __oi__ »

four-eyes schreef:@- oi-

Recht op nul? Bent u wel goed bij uw hoofd?
Het geld op de betaalrekening en de spaarrekening is van MIJ. Dus heb ik daar recht op.
Ik ben zo netjes geweest alles op de rekeningen te laten staan. Ik ben niet in het holst van de nacht mijn rekening leeg gaan halen, waardoor de val van de bank veroorzaakt werd. Het resultaat is dat ik geen betalingen meer kan verrichten. Dat hele gedoe is mijn schuld niet.
Dank voor uw interesse in mijn geestelijk welzijn maar ik ben prima bij mijn hoofd. Ik begrijp ook wel dat dit uw schuld niet is, en zelfs heel vervelend is, maar zo gaan die dingen bij een (naderend) faillisement. Desalniettemin wordt er nu door de DNB zeer correct opgetreden. En zijn de regelingen die we hier nederland hebben prima! ( dat was het onderwerp van deze topic). Uiteindelijk schiet u er namelijk niets bij in,

Mocht u denken dat dit gebruikelijk is bij ELK faillisement dan hoor ik graag van u waar ik terecht kon toen de winkel waar ik mijn houten vloer had besteld 14 jaar geleden failliet ging. Helaas was er niemand die mijn aanbetaling van 4500,-- gulden heeft terugbetaald. Terwijl mijn gevoel zei dat het toch mijn zuur verdiende centjes waren.Ook was er geen houten-planken-garantiefonds en tevens werd er ook geen tijdelijk vloertje voor 3 dagen gelegd. Ook verneem ik graag van u in hoeverre het MIJN schuld was dat de winkel failliet ging.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En hoe werkt het, als je een lening hebt bij de DSB?

Mag dat wel gewoon nog geincasseerd worden?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door S. »

rvkeuken schreef:Mijn enige punt is dat je blij moet zijn dat je in nederland zo'n systeem hebt. (Moet je voor de grap eens kijken naar de amerikaanse kleinere banken die omvallen.
DNB loopt niet voor zijn fouten weg (wanneer dat zou gebeuren verliezen ze het vertrouwen van het volk) en dat is wel weer positief.

Zonnige groet van zwartkijker S. :wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door ronald g »

Leningen e.d. zullen gewoon doorlopen, betaalrekeningen en/of spaarrekeningen gaan geheel op slot. Voor de betaalrekening zal snel een oplossing moeten komen, welke weet nog niemand. De dsb bank is door de media ( vervroegd ) kapot gemaakt die gaven ruimte aan lieden die denken voor de consument op te komen maar hebben de gevolgen op het tweede plan gezet. Dit debacle kent enkel maar verliezers, vooral de kleine man wordt de dupe. Enig lichtpuntje is wel dat die irritante spotjes van de buis verdwenen zijn.

stofzuigertje

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zal geen belastingen meer betalen want DNB zorgde door niet op Amerikaanse doorstart maar deze stekker er uit voor deze ellende....

Ik zal dus alle belastingen zo traag mogelijk betalen.....
Daar vragen ze toch om?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door rvkeuken »

De grote amerikaanse banken zijn gered, net als fortis/abn, ing, en sns.

Er zijn velen kleinere banken al omgevallen en er zullen er nog veel omvallen. Schade is groot bij deze banken en ze worden zeker niet gered.

Maar goed, dat dsb nu failliet is, is niet de schuld van dnb, daar zijn een hele rij schuldigen voor aan te wijzen, beginnend bij scheringa en co. Ietswat kleinzielig door nu te wijzen naar belastingen.

Joootje85
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2009 11:53

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door Joootje85 »

onthoud wel hee goed dat Bos aangaf dat de faillisement niets met de krediet crisis te maken had. Maar met slecht beleid.
Ik had nooit vertrouwen in die bank, had een jaar geleden al mensen in mijn omgeving afgeraden om daar iets te openen.
Soms zegt instinct toch het meest..

Groetjes

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Goed geholpen dsb klanten

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jootje,

mee eens met slecht beleid.
Alleen , het is niet alleen de DSB / Scheringa die in de fout zit.
Dat maakt alles zo krom als ene hoepel.

Andere banken doen het ook - Dexia bijvoorbeeld, en die is er nog steeds - en waarom is, als het toch al bekend was, niet veel eerder door politiek of DNB of AFM ingegrepen?

Gesloten