Roy
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Precies daarom moet je deposito's opknippen. Bv de helft zet je voor jouw doel "een paar jaar" vast en de andere helft voor 10 jaar.kweenie schreef:En hopen dat de rente niet te veel gaat stijgen. Het voordeel van een vaste rente is namelijk een nadeel op het moment dat de rente hoger wordt. Als je 3,3% voor een termijn van 10 jaar hebt en over een paar jaar zou je tegen 4% kunnen wegzetten, dan is vastzetten op dit moment onvoordelig.
Heb je het dan over een vrij opneembare spaarrekening bij de ABN amro zonder verdere (beperkende) voorwaarden? Ik zie heb hier niet op terug:SJZ schreef:KNAB geeft 1,75% op vrij opneembare spaarrekening.
ABN-Amro geeft 1,6%.
Ja, KNAB geeft meer, maar het verschil is geen 1%.
Die fiscaal voordelige spaarrekeningen zitten allemaal vol volgens mij, las ik laatst een artikel over. De goedgekeurde spaar/beleggingsproducten zijn zo schaars door de strenge regels, dat er veel meer animo is dan ruimte in die producten.kweenie schreef:Hm, dus je krijgt 0,05% meer rente als je voor 5 euro per maand een betaalpakket afneemt. Dat scheelt in een jaar 5 euro rente per 10.000 euro.
Wat ik zou doen is in elk geval één van de 'gewone' spaarrekeningen openen die wat meer rente geven. Daarnaast overwegen of je nog andere producten zou willen. Bijvoorbeeld een jaar wegzetten tegen 2% of 10 jaar tegen 3,2%. Maar als je vermogen boven de grens voor de vermogensrendementsheffingligt, kun je ook een groene spaarrekening overwegen. Geeft je aan fiscaal voordeel 1,9% per jaar en daar komt de (lage) rentevergoeding nog bij. Het fiscaal voordeel alleen is dus al hoger dan de rente op een gewone spaarrekening. En je kunt het gewoon opnemen, al moet het vaak het eerste jaar wel blijven staan.
Waarschijnlijk kun je voor een dergelijke vraag beter hier terecht: http://www.spaarinformatie.nl/Roy1138 schreef:de titel zegt het voor het grootste deel voor met mijn huidige bank (ABN) ben ik ontevreden met de huidige rente over hun vrij opneembare spaar rekeningen, verder niet al te veel op aan te merken... maar ik zag die reclames van de "Knab" en die was een bijna 1% hoger, hun hadden een basis spaarrekening zonder kosten (tot een bepaald bedrag, maar mijn spaargeld is nog niet zo hoog heb geen miljoenen op de bank haha) is dit een goede optie is mijn vraag is zijn er hiervoor betere alternatieven? is de bank is kwestie goed?![]()
![]()
dat het aangeboden word zonder maandelijkse kosten is toch best aardig voor een spaar rekening? hoop uw vele antwoorden.
Roy
Lekkere transparante site. Knab geeft de hoogste spaarrente op dit moment (1,75%). Deze staat ook in het lijstje van sparen zonder voorwaarden, maar bovenaan worden de "beste" 3 getoond, te weten NN, Argenta en LeasePlan. De spaarrekening bij Knab kan je gewoon zonder maandelijkse kosten aanvragen.Wim2007 schreef:Waarschijnlijk kun je voor een dergelijke vraag beter hier terecht: http://www.spaarinformatie.nl/Roy1138 schreef:de titel zegt het voor het grootste deel voor met mijn huidige bank (ABN) ben ik ontevreden met de huidige rente over hun vrij opneembare spaar rekeningen, verder niet al te veel op aan te merken... maar ik zag die reclames van de "Knab" en die was een bijna 1% hoger, hun hadden een basis spaarrekening zonder kosten (tot een bepaald bedrag, maar mijn spaargeld is nog niet zo hoog heb geen miljoenen op de bank haha) is dit een goede optie is mijn vraag is zijn er hiervoor betere alternatieven? is de bank is kwestie goed?![]()
![]()
dat het aangeboden word zonder maandelijkse kosten is toch best aardig voor een spaar rekening? hoop uw vele antwoorden.
Roy
Hoe vraag jij via die site de spaarrekening van Argenta of LeasePlan Bank dan aan? Als ik daarop klik krijg ik wat meer informatie over de rekening, maar dat is het wel.kweenie schreef:Is toch vrij duidelijk dat die bovenste drie de top is van de rekeningen die je via die site kunt afsluiten?