| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] groeivermogen Fortis
-
char
groeivermogen Fortis
Het verbaasd mij eigenlijk dat er nog geen sprake is geweest van het Groeivermogen van Fortis. Ook dit zogenoemde spaar/beleggingsplan kan je al je inleg kosten. Ons werd voorgespiegeld dat je ten alle tijde je inleg terug kreeg ook met koersdaling. Je geld kon alleen maar meer worden en nooit minder. Wat blijkt??? Bij aanvragen hypotheek hebben we een schuld van 15000 Euro, en bij verdere navraag is ons spaargeld ook foetsie... beurs staat laag.. we kunnen dit plan wel af kopen maar dat kost ons ook nog eens 3500 Euro. Ik zou gaar willen weten of er nog meer mensen zijn met dit probleem.
-
Ferry Milikan
Re: groeivermogen Fortis
Wij hebben te maken met een soortgelijke situatie.
Ons verlies is dan welliswaar omdat wij deelnamen met een kleiner bedrag,verdeeld over 2 polissen in 1997 en 2 polissen in 1998, maar eind van deze maand wordt bekend gemaakt hoeveel wij zouden moeten bijbetalen.
Bij dit gebeuren is bij het afsluiten hiervan ons nog nooit iets verteld.
Want zou dit wel verteld zijn dan waren wij daar nooit ingestapt.
Wij voelen ons dan ook opgelicht.
Kunnen wij hier nog iets tegen ondernemen?
Met vriendelijke groet:
-adresgegevens verwijderd, in bezit van redactie-
Ons verlies is dan welliswaar omdat wij deelnamen met een kleiner bedrag,verdeeld over 2 polissen in 1997 en 2 polissen in 1998, maar eind van deze maand wordt bekend gemaakt hoeveel wij zouden moeten bijbetalen.
Bij dit gebeuren is bij het afsluiten hiervan ons nog nooit iets verteld.
Want zou dit wel verteld zijn dan waren wij daar nooit ingestapt.
Wij voelen ons dan ook opgelicht.
Kunnen wij hier nog iets tegen ondernemen?
Met vriendelijke groet:
-adresgegevens verwijderd, in bezit van redactie-
-
Danny
Ik ben er deze week achtergekomen dat ik al mijn spaargeld kwijt ben en nu in plaats van een schuld heb. 5 Jaar geleden dacht ik wat verstandigs met mijn 12.500 gulden spaargeld te doen. Zo heb ik een contact gesloten bij Groeivermogen van Fortis, het kon niet beter, sky was the limit! Inmiddels ben ik dus wel wijzer, dit is exact hetzelfde concept als Legio Lease. Fortis/ Groeivermogen hebben de verkeerde beleggingen gedaan en hebben nu zoiets van; Tja, vervelend maar u heeft nu wel een schuld bij ons openstaan. Weten jullie of er voor Groeivermogen/ Fortis net zoiets loopt als voor Legio Lease? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of een advies kunnen geven wat nu verder te doen of met wie ik contact op kan nemen. Dit mag toch niet kunnen?!
-
Piet
Ik zou zeggen: probeer het bij de stichting Leaseverlies. Die komen niet alleen op voor de Legioleasers.
Overigens: laat dit een les zijn! Als er in een advertentie geschermd wordt met een "the sky is the limit" situatie, trap er dan gewoon niet in! Er is niets mis met een gewone spaarrekening.....
Overigens: laat dit een les zijn! Als er in een advertentie geschermd wordt met een "the sky is the limit" situatie, trap er dan gewoon niet in! Er is niets mis met een gewone spaarrekening.....
-
Francis
Ook wij hebben onlangs te horen gekregen dat wij een schuld hebben m.b.t. het Groeivermogen. En dat terwijl onze tussenpersoon ons heeft gewezen op de 0%-risicoverzekering die wij zouden hebben/krijgen. Vertrouwend hierop resulteert dit nu in een schuld van ongeveer € 1000.
De tussenpersoon is inmiddels niet meer werkzaam bij het adviesbureau, dus daar staan wij dan.
Ook wij willen graag advies omtrent de te ondernemen stappen.
De tussenpersoon is inmiddels niet meer werkzaam bij het adviesbureau, dus daar staan wij dan.
Ook wij willen graag advies omtrent de te ondernemen stappen.
-
maria
Bij ons heette de aandelenleaseconstructie bij Fortis, die nimmer fout kon gaan "Vermogensversneller". Zelfs de naam is misleidend. De 0%-risicoverzekering garandeerde ons, dat je (volgens de bankmedewerker) in ieder geval de eigen inleg terug zou krijgen. Van onze f. 7.500,= hielden wij in november 2002 welgeteld € 249,= over. Voor de Vermogensversneller, die wij afsloten in 1998, waarbij volgens Fortis een 0% risicoverzekering onnodig was, houden wij ons hart vast. Wij vrezen dat daar flink geld bij moet. Wat wij in het hele verhaal niet begrijpen is "Fortis heeft ons geld blijkbaar in aandelen gestoken. Werken bij Fortis geen deskundigen, die de bewuste aandelen tijdig van de hand hadden kunnen/moeten doen om het geld van hun klanten veilig te stellen?" De Fortis-bankmedewerker zegt nu hoop te hebben, dat i.v.m. de vele gedupeerden en gezien de hierop betrekking hebbende rechtszaken, er ooit nog wel een regeling komt. Ik help het hem hopen, maar geloof hier allerminst in. Inmiddels is duidelijk, dat de banken met deze aandelenproducten toch nog flink geld hebben verdiend. Het zou hen sieren hun klanten, die op hun advies en te goeder trouw hebben gehandeld, schadeloos te stellen.
-
diane
Wij hebben in december bij fortis een "koerswinststapelaar "afgesloten. Wie heeft dat ook gedaan en heeft daar al ervaring mee.
-
teiltje
Er is de afgelopen jaren wel degelijk tegen dit soort aandelenleaseplannen gewaarschuwd. Ook dat van Fortis.
In het ledenblad 'Geldzaken' van de Vereniging Consument & Geldzaken (www.geldwijs.nl, telefoonnummer 020-6849055) is in 1996 en 1998 enkele keren gewaarschuwd. Ook de Consumentenbond heeft in de Consumentengeldgids (ik meen in 1999) een waarschuwend artikel geschreven.
In het ledenblad 'Geldzaken' van de Vereniging Consument & Geldzaken (www.geldwijs.nl, telefoonnummer 020-6849055) is in 1996 en 1998 enkele keren gewaarschuwd. Ook de Consumentenbond heeft in de Consumentengeldgids (ik meen in 1999) een waarschuwend artikel geschreven.
DSI heeft inmiddels groeivermogen zaken behandelt,
met name de vermogensversneller,
meer info vind je bij DSI en in het forum op de site van Pay Back
met name de vermogensversneller,
meer info vind je bij DSI en in het forum op de site van Pay Back
-
Gast1
Hoi Teiltje,
Leuk dat er in 1996 en 1999 gewaarschuwd is voor deze producten, maar wat haalde dat toen uit? Als je toen zei: de beurs kan ook zakken, en dan kosten deze zaken je veel geld, dan werd je voor gek verklaard. Niemand wilde gewaarschuwd worden in die tijd hoor. De beurskoersen zouden toch alleen maar stijgen en dan zou je schatrijk worden van zulke plannen, en wie dat tegensprak was een vervelende domme bemoeial.
Leuk dat er in 1996 en 1999 gewaarschuwd is voor deze producten, maar wat haalde dat toen uit? Als je toen zei: de beurs kan ook zakken, en dan kosten deze zaken je veel geld, dan werd je voor gek verklaard. Niemand wilde gewaarschuwd worden in die tijd hoor. De beurskoersen zouden toch alleen maar stijgen en dan zou je schatrijk worden van zulke plannen, en wie dat tegensprak was een vervelende domme bemoeial.
-
Gast
Dus alle mensen met n abbonnement zijn gewaarschuwd...........
Het heeft weinig zin om dit op te merken,
zeker als je wordt geadviseerd door een medewerker van een bank in de bank zelf. Je verwacht dan goed advies
. Kennelijk mag je dat niet verwachten
.
Maar als je nu een abbonnement had gehad op dat blad, dan had je die adviseur dus ook niet vertrouwd, of wel
In ieder geval bedankt voor de informatie
Voor de goede orde,
ik heb zelf geen contract, maar ik blijf van mening dat Groeivermogen en Fortis bij dit product in veel gevallen grove fouten hebben gemaakt
In plaats van dit toe te geven proberen ze via allerlei omwegen zich eruit te redden
In sommige gevallen hebben ze pech en gaat dat dus niet
Het heeft weinig zin om dit op te merken,
zeker als je wordt geadviseerd door een medewerker van een bank in de bank zelf. Je verwacht dan goed advies
Maar als je nu een abbonnement had gehad op dat blad, dan had je die adviseur dus ook niet vertrouwd, of wel
In ieder geval bedankt voor de informatie
Voor de goede orde,
ik heb zelf geen contract, maar ik blijf van mening dat Groeivermogen en Fortis bij dit product in veel gevallen grove fouten hebben gemaakt
In plaats van dit toe te geven proberen ze via allerlei omwegen zich eruit te redden
In sommige gevallen hebben ze pech en gaat dat dus niet
-
verstraete
fortis is niet beter dan legio lease.
ook hier ernstige misleiding van (bank)klanten.
het blijkt dat je maandelijks alleen rente aflost over een bedrag
dat aan de AEX gekoppeld is en na de looptijd kan je het verschil
alsnog bijbetalen.
niemand is op de hoogte dat het zo werkr.
ik sluit me graag aan bij een aktiegroep om verhaal te halen.
directeuren die van hun bedrijf houden bestaan niet meer;
raden van bestuur (b.v. ingehuurde jongens van de nepuniversiteit nijenrode) hebben maar een belang aandelenkoersen opjagen en
zo snel mogelijk zakkenvullen.
helaas leven we in zo,n tijd waar criminelen de dienst uit maken.
openbare nutsbedrijven (telecom, energie) banken en verzekeringen
bedienen zich van mafiose praktijken en moeten oppassen dat hun
mentaliteit zich niet tegen hen keert.[/b]
ook hier ernstige misleiding van (bank)klanten.
het blijkt dat je maandelijks alleen rente aflost over een bedrag
dat aan de AEX gekoppeld is en na de looptijd kan je het verschil
alsnog bijbetalen.
niemand is op de hoogte dat het zo werkr.
ik sluit me graag aan bij een aktiegroep om verhaal te halen.
directeuren die van hun bedrijf houden bestaan niet meer;
raden van bestuur (b.v. ingehuurde jongens van de nepuniversiteit nijenrode) hebben maar een belang aandelenkoersen opjagen en
zo snel mogelijk zakkenvullen.
helaas leven we in zo,n tijd waar criminelen de dienst uit maken.
openbare nutsbedrijven (telecom, energie) banken en verzekeringen
bedienen zich van mafiose praktijken en moeten oppassen dat hun
mentaliteit zich niet tegen hen keert.[/b]
-
Gast
Payback heeft inmiddels een werkgroep Fortis opgericht, ik zou daar eens gaan kijken.
Lees de de vragenrubriek op de site www.adviesverlies, een reactie van het bestuur van deze stichting op een mail van een Fortis gedupeerde.
Is de valse hoop de enige werkelijkheid? Misschien is het dan toch tijd voor actie.[/i]
Is de valse hoop de enige werkelijkheid? Misschien is het dan toch tijd voor actie.[/i]
Voor alle Fortis/ Groeivermogen gedupeerden.
Accepteer je het verlies van je inleg en de eventuele restschuld of wil je gerechtigheid en proberen je verloren geld terug te vorderen.
de vereniging PAYBACK heeft een werkgroep opgericht om deze gedupeerden te helpen en de mogelijkheden voor een rechtszaak te bekijken.
Voor meer informatie, ga naar www.pay-back.nl en kijk bij Fortis Groeivermogen. Ook op het forum van PAYBACK bij Fortis staat veel informatie.
wil je meer weten, mail maar [email protected]
Groeten,
Piet
Accepteer je het verlies van je inleg en de eventuele restschuld of wil je gerechtigheid en proberen je verloren geld terug te vorderen.
de vereniging PAYBACK heeft een werkgroep opgericht om deze gedupeerden te helpen en de mogelijkheden voor een rechtszaak te bekijken.
Voor meer informatie, ga naar www.pay-back.nl en kijk bij Fortis Groeivermogen. Ook op het forum van PAYBACK bij Fortis staat veel informatie.
wil je meer weten, mail maar [email protected]
Groeten,
Piet
-
desi
ik heb 5 jaar geleden ook groeivermogenaandelen gekocht bij de fortis, om een lekker bedrag te sparen maar niets bleek waar het sparen is voor mij nu een schuld geworden en er is mij dus gezegt dat je niet meer dan 15% van je inleg verliest nu ik de bank bel voor meer info zeggen ze gewoon pechgehad en de medewerker die mij die aandelen heeft verkocht die werkt niet meer bij de bank wat nu? Ikhoop dat iemand mij hier bij kan helpen en of informatie kan geven ik heb nog 2 maanden voor dat mijn contract af loopt
-
yope
Kan iemand mij vertellen wat de status is aangaande de gedupeerden van de aandelenleasepakketten van 1 van de rijkste bedrijven van Europa, aanbieder Fortis.
Verschilt in mijn ogen niets van Dexia.
Bij voorbaat dank.
Yope
Verschilt in mijn ogen niets van Dexia.
Bij voorbaat dank.
Yope
-
Gast
Fortis en Aegon zijn Nederlandse bedrijven, en die komen goed weg.
Dexia is een Belgisch bedrijf dat de Legio-s h i t van Aegon heeft overgenomen, en daar schelden we nu op.
Dexia is een Belgisch bedrijf dat de Legio-s h i t van Aegon heeft overgenomen, en daar schelden we nu op.
-
Fransl
Wij hebben het zelfde gehad als u, en overal heen geschreven maar het is net of de duivel er mee speelt niemand wil je helpen als het over Fortis gaat.
Ons heeft het 10000 gulden inzet gekost en na 5 jaar kregen wij geen ene cent maar moesten ook nog eens € 79,00 betalen wij zijn heel erg boos want niemand wil wat doen , ik heb er een woord voor pure oplichting.
Groetjes Fransl
Ons heeft het 10000 gulden inzet gekost en na 5 jaar kregen wij geen ene cent maar moesten ook nog eens € 79,00 betalen wij zijn heel erg boos want niemand wil wat doen , ik heb er een woord voor pure oplichting.
Groetjes Fransl