LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Lakeman start collectieve actie tegen DNB
18 oktober 2009, 14:00 uur | FD.nl

Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed start maandag een collectieve actie tegen De Nederlandsche Bank (DNB). ,,De brief is een eerste aanzet om te komen tot schadevergoeding voor gedupeerden van DSB Bank'', aldus Lakeman zondag.

Volgens Lakeman is DNB tekortgeschoten in haar taak als toezichthouder op de gang van zaken bij DSB sinds de verlening van de bankvergunning voor het bedrijf van Dirk Scheringa in 2005. ,,Zo heeft DNB gedoogd dat DSB sinds eind 2007/begin 2008 aan de solvabiliteitseisen heeft voldaan, blijkt uit mijn onderzoek'', aldus Lakeman. De voorzitter van de Stichting Hypotheekleed vertegenwoordigt naar eigen zeggen een kleine drieduizend gedupeerden.

Miljardenclaim
De voorgenomen miljardenclaim tegen DSB zelf houdt Lakeman op zak in afwachting van de uitspraak maandag van de rechter. De rechtbank in Amsterdam gaf Scheringa tot uiterlijk maandagochtend negen uur de tijd om zijn bank te verkopen. De AZ-voorzitter zou daarover dit weekend onderhandelen met het Amerikaanse investeringsfonds Lone Star.

Bron: http://www.fd.nl/artikel/13442095/lakem ... -actie-dnb

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Sparen op termijn achtergestelde deposito 5,2% rente en hoger. Janny we hadden een discussie daarover ik heb vanavond mijn geld bij die bank ingetrokken kost me 1% van het totale bedrag. Ik neem dit verlies omdat het een garantieloze spaarrekening is.

Zoals nu wel weer blijkt 3% is ook mooi 8)

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Heeft Lakeman de kleine man geholpen?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Over kleine man gesproken. Is Scheringa's brabbelende muppet Jelle, nu de nieuwe PR en Lobbyist van Scheringa of is hij gewoon mediageil en zo met zichzelf ingenomen dat hij aan tafel mag zitten.
Jelle, je liegt dat je barst. 100 miljoen euro is nooit genoeg. En de constructie gedrocht is de methode waarmee Scheringa jouw gedupeerden de probleem hypotheken aansmeerde. Nu doe je aan mee, zodat ons belastingsgeld, voor Scheringa gaat betalen.
Scheringa is niet zo 'dom' als zijn klanten. Scheringa stopt zijn eigen geld en nek niet in de strop.
Waarom zou de overheid de DSB moeten helpen om via de DSB de gedupeerden te redden. zodat Scheringa en Jelle zich op de borst kunnen slaan.
Tent failliet, Scheringa verliest. En de overheid kan eventueel de gedupeerden rechtstreeks helpen.

Gesloten