Beste Radar-forumleden,
Graag wil ik mijn ervaring met de ING Bank even met u delen.
Enige tijd geleden ontving ik op ons adres een afschrift van de ING Bank, die niet voor ons bestemd bleek: de post was bedoeld voor iemand die hier niet woont, maar ten onrechte stond wel ons adres erop. Om de bank in staat te stellen hun fout te herstellen, hebben wij toen de envelop geretourneerd.
Deze week was het echter weer raak en ontvingen we weer een brief, gericht aan iemand die niet bij ons bekend is. Ik besloot dus maar even contact op te nemen met ING door middel van hun webformulier. Tot mijn verbazing reageerde men als volgt:
"Wij kunnen dit niet wijzigen omdat u geen Betaalrekening bij ons heeft. Wij verzoeken u om de post nogmaals naar ons te retourneren zodat wij dit in onze administratie kunnen aanpassen."
Ik snap werkelijk waar niet wat het een met het ander te maken heeft. Bedoelt de ING dat het mensen die een rekening hebben bij een andere bank totaal niet serieus neemt? Het is voor mij onbegrijpelijk dat er op deze manier gereageerd wordt, daar ik hen juist probeer te helpen door contact met hen op te nemen, terwijl ik de post ook gewoon weg had kunnen gooien. Retourneren heb ik al eens geprobeerd, maar dat heeft de situatie niet veranderd.
Het lijkt erop dat de ING Bank zich niet bezighoudt met de privacy van haar klanten, dat men zelfs nu de fout bij hen bekend is, geen actie onderneemt en dat men deze actie in handen legt van een derde (ondergetekende), die er zelf totaal geen belang bij heeft, om de zaak alsnog op te kunnen lossen en de privacy te kunnen waarborgen.
Deze gang van zaken maakt voor mij eens te meer duidelijk dat ik blij mag zijn dat mijn bankgegevens niet door de ING Bank worden beheerd. Wat vinden jullie?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Helaas, ING Bank kan niets doen voor uw privacy
-
Robintrackr
Re: Helaas, ING Bank kan niets doen voor uw privacy
Ik vind dat dit topic iig niets heeft te maken met "privacy"...Wat vinden jullie?
-
Robintrackr
Oke, dan verschillen we daarover van mening. Ik zou het namelijk een behoorlijk inbreuk op mijn privacy vinden als iemand anders meermaals mijn afschriften toegestuurd krijgt.wieder schreef:Ik vind dat dit topic iig niets heeft te maken met "privacy"...Wat vinden jullie?
Ik vind ING een van de betere banken.
-
rozemarijntje
wieder schreef:Ik vind dat dit topic iig niets heeft te maken met "privacy"...Wat vinden jullie?
Nou wel,want iemand anders prive post,komt bij ts binnen,vind dat toch behoorlijk prive..
En als ing zo over zijn wel bestaande klanten denkt en geen Moeite doet,waarom het naar dat adres gaat...vind ik ing,een sorry slechte klantenservice hebben..
De vraag is waarom komt post bij jou? Ben je er pas komen wonen?
Zou voor zekerheid even langs gemeente gaan kijken of degene daadwerkelijk niet bij je ingeschreven staat..( als je bv net bent komenwonen)
Wat je nog kan doen...ja achternaam achterhalen,misschien is een huisnummer verwisseld in pc..bv 456 jij woont op 465 ja krijg je zijn of haar post???
Ga anders naar een ing kantoor zitten nu nog overal ff binnen stappen,call centers zijn ook niet alles voor dit soort dingen...
( is weer anders als vragen over je eigen rekening etc)
-
Robintrackr
Inmiddels heeft de ING weer contact met mij opgenomen. Er werd verteld dat ze normaal gesproken een adres op 'onbezorgbaar' zetten als er post wordt geretourneerd. Blijkbaar was dat in dit geval niet gebeurd.
Pas als de klant uiteindelijk merkt dat er iets aan de hand is, wordt er dan actie ondernomen.
Waarom er in eerste instantie werd gesteld dat ik een Betaalrekening nodig heb om zoiets door te kunnen geven, werd in het telefoongesprek overigens niet duidelijk.
Pas als de klant uiteindelijk merkt dat er iets aan de hand is, wordt er dan actie ondernomen.
Waarom er in eerste instantie werd gesteld dat ik een Betaalrekening nodig heb om zoiets door te kunnen geven, werd in het telefoongesprek overigens niet duidelijk.