LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iemand anders betaald loten met mijn rekeningnummer

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

wat zou jij doen ?

1 zorgen dat je die persoon te pakken krijgt en effe afranselt
1
8%
2 rustig aangifte doen
6
50%
eerst 2 en dan 1
5
42%

Totaal aantal stemmen: 12

Daan17

iemand anders betaald loten met mijn rekeningnummer

Ongelezen bericht door Daan17 »

hoe is het mogelijk :x
een of andere clown heeft loten twv. 100 +/- betaald met mijn rekeningnummer.
ik kreeg gister me loon en nu is het op.
hoe kan het ? de loterij moet tog nakijken of het klopt zijn gegevens met de rekeningnummer.
en nu moet ik 6 weken gaan wachten op me geld :!:
ik ben 17 en voor is dat veel geld.
ik zou wel willen weten wie dat geflikt heeft ma die van de loterij wouden niets zeggen.
mja ik ga aangifte doen.
zou het mogelijk zijn dat er een vergoeding voor kan vragen?
groetjes daan

Trapito

Re: iemand anders betaald loten met mijn rekeningnummer

Ongelezen bericht door Trapito »

Daan,
ik neem aan dat het met een automatische incasso van je rekening is gehaald?
Volgens mij is het zo dat, als je er snel bij bent, je dat nog kan laten terugboeken.
Ik denk overigens niet dat het opzet is. Vermoedelijk is er een fout gemaakt met het rekeningnummer. Als het een Postbank nummer is kan dat al heel gemakkelijk. Hebben ze bijvoorbeeld een nummer omgedraaid. 93 i.p.v. 39, ik noem maar wat.

Automatische incasso's zou verboden moeten worden!

Heb je al contact opgenomen met je bank?
Laatst gewijzigd door Trapito op 03 jun 2007 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Banken kunnen incasso's van loterijen niet terugboeken of ongedaan maken. Als de loterij weigert mee te werken kan je wel SCHRIFTELIJK bij je bank aangeven dat je het geld terug wil en dat je het rekeningnummer van de loterij wil laten blokkeren voor incasso's.

De reden dat het zo omslachtig moet is dat de bank echt je handtekening nodig heeft dat je het er niet mee eens bent want stel ze zouden zomaar de incasso terugboeken en vervolgens win jij een prijs bij de loterij dan wil de loterij niet uitbetalen omdat het geld teruggeboekt is. De bank heeft geen bewijs dat jij diegene bent die het geld heeft laten terugboeken waardoor de bank dan eventueel op moet draaien voor de gewonnen prijs.

Daan17

Ja de loterij heeft toeggeven dat het hun fout is want hun moeten de gegevens checken met het rekening nummer.
hun werke wel mee maar het duurt minnimaal 6 weken.
ma het schijnt een vent uit het noorden ergens te zijn met een allochtoonse naam en ik woon zelf in het zuiden.

Daan17

oja en de nummers van de loten zijn al geblokkeerd. daar kan hij tog niks meer mee winnen.
mja ik wil gwoon me geld sneller trug dan minnimaal 6 weken.
het is vandaag gebeurd dus effe kijken wat ik precies ga doen.
sowieso aangifte doen.

Ook_Handelaar

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

sowieso aangifte doen.
Met alle respect, en vervolgens een cursus nederlandse taal gaan doen!

Daan17

ga maar lkkr ergens anders de wijsneus uithangen .:wink:

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Ook_Handelaar
Geplaatst op: 01 Jun 2007 00:23 Onderwerp:

sowieso aangifte doen.

Met alle respect, en vervolgens een cursus nederlandse taal gaan doen!
Handelaar, als je refereert aan "sowieso" moet ik je toch terechtwijzen... dat is nou net wél correct geschreven!

Ook_Handelaar

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

oja en de nummers van de loten zijn al geblokkeerd. daar kan hij tog niks meer mee winnen.
mja ik wil gwoon me geld sneller trug dan minnimaal 6 weken.
het is vandaag gebeurd dus effe kijken wat ik precies ga doen.
Zo beter te begrijpen?

kiz

Beste Handelaar,

Ik stelde slechts als je aan sowieso refereert... dat dat ongeveer het énige juist geschreven woord was, was al tot me doorgedrongen. Begrijpend lezen iets voor je?
Desondanks bedankt voor de toelichting :wink:

Daan17

ik wil eerder berichten van mensen die dit ook overkomen is en hoe het daarmee is afgelopen.
dus geen gezeik over sowieso of die onzin ok >? :wink:

kiz

Daan,
Na die cursus Nederlands zou ik een cursus Sociale Vaardigheden volgen. Wellicht krijg je dan ook meer respons.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

In al zijn onbenulligheid zal Daantje zelf wel schuldig zijn aan het vermeende onrecht.

Baskruit

Ongelezen bericht door Baskruit »

Wat een stel zeikerds toch altijd op dit forum :roll:

Daan17

ja idd. mja lees dit eens.
ik ben vandaag naar politiebureau geweest voor aangifte kwam ik aan ik gezegd wat gebeurd is zegt ze heb je de postbank al gebeld ? ik zo nee die kunnen er tog niks aan doen want het is via postcodeloterij zegt ze ja ik zou dat als 1e doen.
ik naar postbank gebeldt , helaas kunnen wij ook niets aan doen was het antwoord , ik het politiebureau weer binnengelopen weer aan tafel met de agente , zegt ze ja wij kunnen er ook niet veel aan doen , ik kan wel nog eens voor je bellen naar de postbank .
zei belt voor me en opeens wou die vrouw van de postbank mij spreken :
Hallo daan , ik snap niet waarom jij hiervoor naar de politie gaat
( nee ik vind het prima dat er zomaar 100 euro weg is? domme geit )
:x :x :x
maar goed wij hebben een onderzoek ingestart en krijg je na 1,5 - 2 weken bericht van ons , :shock: DAAR word je tog niet goed van he. belt de politie kunnen ze wel opeens een onderzoek instarten.
maar het ging mij niet eens om de postbank het ging mij om de postcodeloterij die de gegevens horen te controleren als iemand zoiets bestelt via internet. :!: :!:
maar daar konden ze niks mee doen.

allemaal netjes geregeld he ?

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Zeg daan71, waar wilde je eigenlijk aangifte van doen?

Ninja

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Daan,

De politie kan idd niets doen tegen de Postcodeloterij. Als iemand een eenmalige machting of automatisch incasso contract ondertekent op jouw naam, dan kan de PCL dit niet controleren. Geldt trouwens ook als t een andere naam met jouw rekeningnr gebeurt. PCL kan namelijk niet weten welk rekeningnummer bij welk persoon hoort. Het zou wat zijn als alle bedrijven bij deze gegevens zouden kunnen. Alleen de bank kan zien welke klant er bij welk rekeningnummer hoort. Maar dit kan de bank alleen van z'n eigen klanten en dus niet van klanten van andere banken. Daarom kan je de PCL dan ook niets kwalijk nemen en ze zeker niet betichten van diefstal.

Wat wel kan is: contact opnemen met je bank (wat inmiddels gebeurt is) en aangeven dat er onterecht geld van je rekening is gehaald (melding onterechte incasso of MOI). De bank start dan een onderzoek (zoals nu ook voor jou) naar de betreffende incasso. De bank moet hiervoor een verzoek sturen naar de bank van de PCL. Deze bank moet dan de machtiging voor de incasso overleggen aan jouw bank. Als blijkt dat er geen machtiging is of dat het ongeldige machtiging is (naam en/of handtekening) dan zal jouw bank je geld terugstorten. Je bank moet dan zelf met de bank van PCL regelen dat ze t geld terugkrijgen.
Overigens is er voor een MOI een termijn van 1 maand, dus het is best netjes als je bank over 2 weken een reactie kan geven. Maar dit hangt dus ook af van de snelheid waar de bank van de PCL mee reageert.

Helaas zijn veel bankmedewerkers hier niet mee bekend, waardoor klanten het antwoord krijgen dat de bank niets kan doen. Dit is dus niet waar. Een MOI kan je altijd indienen voor een incasso die tot een jaar geleden van je rekening is gehaald.

Daan17

gerland , i kwou aangifte doen voor fraude tege die gast wat het gedaan had.

ahzo mja het moest verboden worden dat je zomaar dingen op internet kan bestellen met alleen een rekeningnummer.

Trapito

Ongelezen bericht door Trapito »

Automatische incasso's zou verboden moeten zijn.

En als ik jouw verhaal lees Ninja, dan heb ik nog gelijk ook.
Als de Postcodeloterij (of wie dan ook) niet kan controleren of het opgegeven nummer bij de persoon hoort dan mag zo'n systeem niet beschikbaar zijn.

Daan zit nu door zo'n waardeloos systeem met de gebakken peren en moet een heleboel werk doen om zijn eigen centen terug te krijgen.
Het is gewoon te triest voor woorden.

Dat de Postcodeloterij niet kan controleren of het rekeningnummer correct is, is nog niet waar ook. Het is ze teveel werk!
Als ze vragen om je PIN-pas dan kunnen ze zien of naam, rekeningnummer en handtekening juist is.
Ja ik snap het..., dat kan niet telefonisch. Iemand anders opzadelen met een hoop ellende waar die niet om heeft gevraagd is veel eenvoudiger.

Ik hoop dat de Postcodeloterij een flinke claim aan de broek krijgt van Daan.

Daan, laat je niet afschepen met een fooitje.
Reken minstens 300 euro voor die fout.
Dat kost een advocaat ook en waarom mag een advocaat wel zoveel per uur verdienen en jij niet voor al dat werk waar je niet om hebt gevraagd.

Komen we hopelijk eindelijk eens van dat 'machtigen' af.

Daan17

trapito zou dat kunnen denk je ?
volgens mij krijg ik geen **** van de postcodeloterij trug.
tis idd te gek voor woorden , achter je eigen verdiende geld aan gaan.
mja hoe moet ik zoiets beginnen de politie neemt me aangifte niet eens serieus , een foutje kan iedereen maken krijg ik daar als antwoord :?

Gesloten