LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inboedelverzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JanWillem

Inboedelverzekering

Ongelezen bericht door JanWillem »

Bij mij is er ingebroken in mijn huis. Ze hebben schade via een klein raampje (dat openstond, omdat het 30 C was), aan de binnenkant van de raam gemaakt. De politie heeft vastgesteld dat het om een inbraak ging, maar de ABN-Amro bank vindt dat er geen schade aan de buitenkant van het gebouw is. Daarom betalen ze niet uit. Op deze manier worden "slachtoffers" bijna geforceerd om schade zelf toe te brengen, als ze maar iets terug willen zien van de gestolen waarde. Waar heb je dan een inboedelverzekering voor nodig??? Slechte zaak!!!

revolt
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2003 20:29

Re: Inboedelverzekering

Ongelezen bericht door revolt »

volgende keer gewoon schade maken

(daar worden we gewoon toe gedwongen )

Marcel

Re: Inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Marcel »

Zeker een slechte zaak. Dit heet nou insluiping en als er in je voorwaarden staat dat er perse braak schade moet zijn dan is het standpunt van de maatschappij wel juist.

Je moet eens weten hoevaal het voorkomt dat een inbraak in scene gezet wordt en de verzekeraar is er niet voor om jou bankrekening te spekken als je geen schade geleden hebt.

Een goede tussenpersoon zou in zo'n situatie wel van belang kunnen zijn. Die kan voor jou de schade regelen. Als je schade geleden hebt dan dient de ABN deze ook te vergoeden. Of het nou inbraak is of insluiping. (Dit is trouwens bij sommige verzekeraars ook gewoon verzekerd).

Om hoeveel schade gaat het eigenlijk? Als het de moeite waard is zou ik het als ik jou was aanmelden bij het klachteninstituut, misschien dat zij nog wat voor jou kunnen doen.

Succes.

Marcel.

Gesloten