LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ing ban kredietlimiet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
diegobuik

ing ban kredietlimiet

Ongelezen bericht door diegobuik »

ik heb dus een vraag en een klacht..Ik heb al 10 jaar een rekening bij de postbank tegenwoordig ing.Ik heb als sins 5 jaar een krediet limiet van 1500 euro op mijn rekening.Sins een maand heb ik een tweede rekening geopend bij de ing.Nu komt het dus.Ik heb twee rekeningen bij de ing eentje met krediet limiet eentje zonder.Nu had mijn werkegever moeite met het betalen van mijn loon.Dus ik denk ik vraag 500 roodstaan aan op mijn nieuwe rekening.Deze werd afgewezen omdat er nog niet vaak genoeg 500 euro of meer op was gestoord dus ik maak mijn laatste 600 euro (voor de huur) over op die rekening en vraag het nog een keer aan .(bij deze procudure moet u ook u bankpas nummer van u rekening nummer geven en de datur van u bankpas) Dus ik aangevraagd paar dagen gewacht en netjes mijn 600 euro betaald aan mijn huur wat schets mijn verbazing als ik de betaling doet de ing heeft mijn krediet limiet veranderd van 1500 euro naar 500 euro dus wat betekent dat het andere deel van mijn salaris wat gestoord zou worden 800 euro ik niet op kan nemen het is een fout van de ing en hun systeem omdat je dus alles duidelijk moet invullen en ik niet dat rekening nummer pasnummer enz heb opgeven.Na 2 keer gebeld te hebben met de ing krijg ik een mail dat ik binnen 5 dagen gebeld word maar je kan toch niet zomaar iemand krediet limiet veranderen en die persoon van 00.00 euro laten leven.Ik zou graag willen weten of er meer gevallen zijn en wat ik er aan kan doen

jor

Re: ing ban kredietlimiet

Ongelezen bericht door jor »

diegobuik schreef:ik heb dus een vraag en een klacht..Ik heb al 10 jaar een rekening bij de postbank tegenwoordig ing.Ik heb als sins 5 jaar een krediet limiet van 1500 euro op mijn rekening.Sins een maand heb ik een tweede rekening geopend bij de ing.Nu komt het dus.Ik heb twee rekeningen bij de ing eentje met krediet limiet eentje zonder.Nu had mijn werkegever moeite met het betalen van mijn loon.Dus ik denk ik vraag 500 roodstaan aan op mijn nieuwe rekening.Deze werd afgewezen omdat er nog niet vaak genoeg 500 euro of meer op was gestoord dus ik maak mijn laatste 600 euro (voor de huur) over op die rekening en vraag het nog een keer aan .(bij deze procudure moet u ook u bankpas nummer van u rekening nummer geven en de datur van u bankpas) Dus ik aangevraagd paar dagen gewacht en netjes mijn 600 euro betaald aan mijn huur wat schets mijn verbazing als ik de betaling doet de ing heeft mijn krediet limiet veranderd van 1500 euro naar 500 euro dus wat betekent dat het andere deel van mijn salaris wat gestoord zou worden 800 euro ik niet op kan nemen het is een fout van de ing en hun systeem omdat je dus alles duidelijk moet invullen en ik niet dat rekening nummer pasnummer enz heb opgeven.
U vraagt en krijgt een tweede rekening. Daar word dan de aanvraag voor extra krediet geweigerd op grond van te weinig stortingen/inkomen. U geeft zelf toe de aanvraag niet volledig te hebben ingevuld,ergo eigen schuld. Deel twee over het terugschroeven van kredietfaciliteiten, helaas voor u is dat aan de bank om te beslissen al lijkt hier misschien een misverstand in het spel. Banken kunnen kredietmogelijkheden altijd eenzijdig aanpassen al zou het dan wel moeten worden meegedeeld naar mijn smaak.

kweenie

Re: ing ban kredietlimiet

Ongelezen bericht door kweenie »

diegobuik schreef:het is een fout van de ing en hun systeem omdat je dus alles duidelijk moet invullen en ik niet dat rekening nummer pasnummer enz heb opgeven.
Wat heb je dan wel opgegeven? Als je het nummer van je 'oude' rekening hebt ingevuld, dan vind ik het logisch dat ze die limiet aanpassen. Want je geeft in die aanvraag aan dat je de limiet op een rekening naar 500 wilt hebben. Dat kan zijn van 0 naar 500, maar het kan ook zijn van 1500 naar 500.

Gesloten