LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING |Bank en download spaarrekening transacties
Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties
De transactiegegevens op een spaarrekening van ING zijn niets anders dan overboeking van van uw betaalrekening, of overboekingen naar uw betaalrekening. En één keer per jaar een rentebijschrijving.
Dus wat voor transactiegegevens zou u nog meer willen hebben!
Dus wat voor transactiegegevens zou u nog meer willen hebben!
-
rente bijschrijving, overboeking van andere rekening gewoon net zoals bijvoorbeeld abn de gegevens behandelt!
Overboeking van andere rekening? Welke rekening heb je het dan over?AndreDierick schreef: ↑28 jun 2019 22:11rente bijschrijving, overboeking van andere rekening gewoon net zoals bijvoorbeeld abn de gegevens behandelt!
Vandaar mijn vraag
Volgens mij is dit een non-issue.
Volgens mij is dit een non-issue.
Lady1234
vindt dit leuk
Inderdaad. Volgens onderstaande link is een spaarrekening altijd gekoppeld aan een vaste tegenrekening, je kunt dus niet vanaf iedere willekeurige rekening rechtstreeks geld storten op een spaarrekening. Bij ING, ABN Amro, Rabo en Knab moet die tegenrekening dan ook nog bij dezelfde bank lopen.
https://www.geld.nl/sparen/service/wat- ... arrekening
Wat u zegt, klopt niet en staat ook niet in de link. Er staat alleen dat, als je geld van je spaarrekening naar iemand wilt overmaken, je dit eerst op je tegenrekening moet overmaken.grun schreef: ↑30 jun 2019 09:39Inderdaad. Volgens onderstaande link is een spaarrekening altijd gekoppeld aan een vaste tegenrekening, je kunt dus niet vanaf iedere willekeurige rekening rechtstreeks geld storten op een spaarrekening. Bij ING, ABN Amro, Rabo en Knab moet die tegenrekening dan ook nog bij dezelfde bank lopen.
https://www.geld.nl/sparen/service/wat- ... arrekening
Iedereen kan natuurlijk geld op jouw spaarrekening storten, dat hoeft dan niet via je tegenrekening.
Ik denk ook dat TS dat bedoelt, hij of iemand anders stort geld op zijn spaarrekening en dat wil hij gespecificeerd zien op het afschrift.
Een spaarrekening van de ING heeft hetzelfde nummer als de betaalrekening. Iemand anders kan geen geld overmaken op je spaarrekening bij de ING.
Hoe is dat dan als je verschillende soorten spaarrekeningen hebt lopen bij ING? Hebben die allemaal hetzelfde rekeningnummer?
Je kunt alleen overmaken op spaarrekening van je betaalrekening. En dan kan je uiteraard kiezen. Oranje of bonus en dergelijke.
Dit is onjuist. En juist daarom heeft TS geen punt.
-
- Contacteer:
Inleggen op een spaarrekening kan alleen via de gekoppelde Betaalrekening. Inleggen in de spaarrekening kan dus alleen de rekeninghouder zelf doen. Derden kunnen dus géén overboeking direct naar een Spaarrekening doen.
Uitzondering hierop zijn kinderspaarrekeningen waarop door derden via een (ING) tussenrekening ingelegd kan worden.
Hierbij doel ik op de Groei- en Groei Groter Rekening.
^Margreet
Webcare ING
Uitzondering hierop zijn kinderspaarrekeningen waarop door derden via een (ING) tussenrekening ingelegd kan worden.
^Margreet
Webcare ING
-
Leuk dat de discussie deze kant op gaat. Met zo hier en daar incorrecte statements. Maar vooral voorbij gaand aan het feit dat ik vraag waarom de ING niet de functie beschikbaar stelt om de transactiegegevens in bijvoorbeeld csv formaat te downloaden. Zoals bijvoorbeeld de ABN via het downloaden van transactiegegevens (dus géén dagafschrift) van alle rekeningen. Gebruik maken van een programma als Cashflow kun je dan een volledig overzicht van alle rekeningen, inkomsten en uitgaven realiseren.ingwebcareteam schreef: ↑01 jul 2019 13:11Inleggen op een spaarrekening kan alleen via de gekoppelde Betaalrekening. Inleggen in de spaarrekening kan dus alleen de rekeninghouder zelf doen. Derden kunnen dus géén overboeking direct naar een Spaarrekening doen.
^Margreet
Webcare ING
En welke mogelijkheden heb ik om die groei rekeningen administratief te volgen?
Maar als u uw bankrekening download, worden toch uw stortingen en opnames van uw spaarrekeningen in een kolom gezet?
Daar hebt u ze dan. Het enige wat dan nog ontbreekt is de jaarlijkse rentebijschrijving.
En hebt u dan ook nog groeirekeningen?
Daar hebt u ze dan. Het enige wat dan nog ontbreekt is de jaarlijkse rentebijschrijving.
En hebt u dan ook nog groeirekeningen?
-
Als ik mijn spaartransacties download krijg ik een document dat vergelijkbaar is met het oude papieren dagafschrift. Ik wil geen pdf maar een csv!
Maar u download toch uw gewone betaalrekening? En daar staan ook alle spaartransacties op. Af en bij. Het enige dat u dan mist is de rente.
Tja Andre, zo gaat dat hier. Er zijn mensen die vinden dat je best de gegevens die je nodig hebt uit de pdf kunt halen, of dat je ze uit het overzicht van je betaalrekening kunt filteren. dus jouw probleem bestaat helemaal niet...
Hij hoeft ze niet te filteren. Hij downloadt ze al in Excel, en dan moeten die mutaties al in de juiste kolom staan.
U kunt de tekst van die pdf vermoedelijk wel selecteren kopiëren en vervolgens in een document plakken. Overbodige spaties eruit halen (zoek en vervang, paar komma's plaatsen en u hebt uw eigen csv gemaakt. In Kladblok/Notepad is dat een klein klusje, in een Office-pakket nog kleiner.
Dat csv bestand kunt u vervolgens inlezen in een programma naar keuze.
Waarom ING dat niet aanbiedt voor een spaarrekening en een andere bank wel, dat weet ik niet; niemand hier op het forum, vermoed ik. Dat zult u heel gericht aan ING moeten vragen.
Dat csv bestand kunt u vervolgens inlezen in een programma naar keuze.
Waarom ING dat niet aanbiedt voor een spaarrekening en een andere bank wel, dat weet ik niet; niemand hier op het forum, vermoed ik. Dat zult u heel gericht aan ING moeten vragen.
Alsof het raar is dat je iemand vertelt dat hij de oplossing voor het veronderstelde probleem in zijn eigen handen heeft...