LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ing beleggen nieuw programma kost u geld Let op!!!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
goofje 5
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2010 18:37

ing beleggen nieuw programma kost u geld Let op!!!!!!

Ongelezen bericht door goofje 5 »

Sinds kort heeft ing een nieuw online beleggen programma.Met de invoering daarvan werkte het al 3 dagen niet bij mij. Na veel bellen werd het eindelijk opgelost.

Met het oude beleggingsprogramma kon je orders opgeven tot 3 decimalen achter de komma.
Bij div aandelen is dat ook nodig.

Nu handel ik in het aandeel pharming en daar heb je dus ook 3 decimalen achter de komma nodig.
Vandaag had ik wederom een order opgeven , ik geef een verkoopkoers aan met 3 decimalen achter de komma,
Dat kan je ook gewoon normaal invoeren zonder dat je een foutmelding krijgt.
Als je daarna de order moet bevestigen zie je maar 2 decimalen achter de komma meer staan.
Order opnieuw ingevoert en weer hetzelfde.
Je gaat er dus vanuit dat hij afrond.in beeld maar niet achter de schermen.. Invoeren kan met 3 decimalen achter de komma en bij bevestiging zie je 2 decimalen achter de komma.
Je gaat ervanuit dat het goed is omdat je zeker weet dat je het goed ingevult had.
Maar dan worden de aandelen verkocht tegen een lagere koers als opgeven.
Dus bellen met de ing.
Daar verteld men mij dat in het nieuwe programma dat we dus nu moeten en alleen maar kunnen gebruiken er alleen nog maar met 2 decimalen achter de komma gewerkt kan worden.
Men moet dat nog oplossen dat je weer met drie decimalen achter de komma kan werken.
Maar wij hebben nooit een melding gekregen dat er iets is gewijzigd tov het oude programma.
Dit geintje heeft mij nu 300 euro gekost.
Omdat mijn opdracht ingeven als verkoop 0,199
bij ing doorgestuurt word als 0,19
Een verschil van 5 procent dus.
Heb hierover mijn beklag gedaan bij de ing.
Daar zegt men moet u maar opletten als u de order bevestigd want daar zit u maar 2 decimalen achter de komma staan en geen 3 die ik bij de opgave van de order wel zie staan en ook gebruik van maak.
Men kan en mag dat zo toch niet veranderen tov van het oude programma.
Zeker ook omdat je bij opgave van de order wel gewoon 3 decimalen in kan geven.
Als dit niet werkt hoor je op zijn minst een foutmelding te krijgen.
Maar niks hoor.
Ik kan in bepaalde aandelen zelfs nu niet handelen omdat 3 decimalen achter de komma niet werkt.
Men had hier bij de ing al wel veel meer klachten over gehad zei men.
Maar ik zit nu met een verlies van 300 euro.
En waarschijnlijk nog veel meer mensen maar die hebben dat niet eens in de gaten.
Hoop dat u dit probleem in de media wilt brengen want ben ervan overtuigd dat er dan een grote put open getrokken wordt,
Ik vind dat klanten niet de dupe van ing foute programma mogen worden , zonder dat men daarvan opde hoogte wordt gesteld.
Gaarne iedereen reageren die geklaagd heeft hierover bij de ing.
En mensen kijk u afschriften na of bij u niet ongemerkt hetzelfde is gebeurt.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: ing beleggen nieuw programma kost u geld Let op!!!!!!

Ongelezen bericht door Winster »

Zie uw verlies van 300 euro als een belegging in uzelf.

De reden dat u, ondanks de 2 komma's in de eindbevestiging, toch de order doorgaf, kwam doordat u het impliciete vertrouwen in ING had dat het niet zo zou kunnen zijn, dat zij zomaar het laatste getal er afhakken. Dit is wel gebeurt.

Dit impliciete vertrouwen is nu, dat mag ik hopen, beschadigd. Ik wil u verzoeken dit beschadigde vertrouwen zich niet te laten beperken tot ING. Wanneer u dat fundamenteel laat doorwerken is uw verlies geen verlies meer, maar een winst voor het leven. Wantrouwen loont.

zwansto
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 21:25

Re: ing beleggen nieuw programma kost u geld Let op!!!!!!

Ongelezen bericht door zwansto »

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met het nieuwe beleggingsprogramma van de ING. Ik was gemachtigd voor de beleggingsrekening van mijn bejaarde moeder, maar na de introductie van het nieuwe programma, was deze spoorloos verdwenen. Konsekwentie is dat je geen orders kunt doorgeven en geen inzage hebt in de portefeuille. Sindsdien heb ik ca. 10 keer telefonisch contact gehad met medewerkers van de afdeling beleggen van de ING a 10 ct per minuut, maar iedere keer wordt je met een kluitje in het riet gestuurd. Men raadt zelfs af klachten in te dienen, omdat het dan nog langer gaat duren. Vandaag vertelde men mij dat het weer weken 2 weken extra duren omdat een groot aantal klanten met dit probleem wordt geconfronnteerd!
Ik denk er inmiddels sterk over mijn rekeningen onder te brengen bij een andere bank.

Gesloten