LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjohie

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door sjohie »

Aan de andere kant is de ING volgens mij de meest klantvriendelijke bank als het gaat om het innemen van buitenlandse valuta, onze Marokkaanse dirhams konden we bij de Rabo of ABN niet inleveren, en bij de ING wel.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:Ben het met TS eens dat het best wel handig is om voor grote aankopen je daglimite te kunnen verhogen. Indien ING daar vasthoudend in blijft is telefonisch overmaken misschien een optie (is wel wat duurder) of een andere bank nemen.
Via internetbankieren mag je zoveel geld van je rekening halen als je maar wil.
Dat klopt maar als je een auto gaat kopen bijvoorbeeld is het niet handig om bij dealer te vragen "mag ik even uw PC lenen om het bedrag over te maken", bovendien heeft de leverancier het bedrag dan niet meteen.
De laatste 2x dat ik een auto heb gekocht kreeg ik gewoon een factuur mee en kon ik thuis betalen. Verder kan je ook natuurlijk gewoon de ING app op je smartphone installeren. Dan kan je ter plekke zoveel betalen als je maar wilt.

sybernes

Ongelezen bericht door sybernes »

Het valt mij op dat een belangrijk element van het verhogen van de dagpinlimiet voor bijvoorbeeld het aanschaffen van een auto door de meeste mensen die een reactie gaven niet bekend is.
Als je met internetbankieren vooruit betaalt en het bedrijf gaat failliet tussen de betaling en de levering dan kun je fluiten naar je auto. Je wordt dan concurrent crediteur in de boedel of je moet wachten op de curator om de overeenkomst alsnog na te komen en die heeft de eerste weken of maanden wel wat anders te doen dan uitzoeken of je wel de goeie prijs voor je auto hebt betaald.
Het failliet gaan van bedrijven is niet denkbeeldig. Dat is het nooit geweest en in deze tijden zeker niet.
Dagelijks zijn er mensen die zo hun aankoopbedrag zien verdwijnen zonder dat er geleverd wordt. Voor mij is dat de belangrijkste reden om de daglimiet te verhogen en te pinnen bij levering. Ook de ANWB raadt dat aan.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het valt mij op dat een belangrijk element van het verhogen van de dagpinlimiet voor bijvoorbeeld het aanschaffen van een auto door de meeste mensen die een reactie gaven niet bekend is.

Juist wel vandaar dat ik die ook propageerde.

sjohie

sybernes schreef:Het valt mij op dat een belangrijk element van het verhogen van de dagpinlimiet voor bijvoorbeeld het aanschaffen van een auto door de meeste mensen die een reactie gaven niet bekend is.
Als je met internetbankieren vooruit betaalt en het bedrijf gaat failliet tussen de betaling en de levering dan kun je fluiten naar je auto. Je wordt dan concurrent crediteur in de boedel of je moet wachten op de curator om de overeenkomst alsnog na te komen en die heeft de eerste weken of maanden wel wat anders te doen dan uitzoeken of je wel de goeie prijs voor je auto hebt betaald.
Het failliet gaan van bedrijven is niet denkbeeldig. Dat is het nooit geweest en in deze tijden zeker niet.
Dagelijks zijn er mensen die zo hun aankoopbedrag zien verdwijnen zonder dat er geleverd wordt. Voor mij is dat de belangrijkste reden om de daglimiet te verhogen en te pinnen bij levering. Ook de ANWB raadt dat aan.
Of je doet zoals wij, je neemt de randomreader even mee, en doet ter plekke de overboeking bij afhalen van de auto in kwestie. En mocht men dat niet vertrouwen, dan kan men met de smartphones van tegenwoordig, dat ook gewoon op je eigen toestel doen, zonder gebruik te hoeven maken van de computer van een autobedrijf.

bprosman

dan kan men met de smartphones van tegenwoordig, dat ook gewoon op je eigen toestel doen
Inderdaad kan dit nu eenvoudig met de (in mijn geval) Rabobank app.

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Ik snap daadwerkelijk niet, wat is er mis dat je bijvoorbeeld via internet bankieren aan zou kunnen geven:

op 6 mei 2013, tussen 12:00 en 14:00 pin limiet verhogen naar xx.xxx bedrag?

Technisch gezien is dit een eitje. Risico, vrijwel nihil. Als iemand al toegang tot je internet bankieren heeft, dan gaat ie zeker niet limiet verhogen om vervolgens dat bedrag te pinnen, die maakt het geld maar gelijk over en dan wel tot 50.000 euro.

Laatste keer dat ik een 2e hands auto heb gekocht, heb ik ook via Rabo voor die ene dag pin limiet moeten verhogen. Bij de auto dealer, eenmaal alle documenten en auto zelf in orde waren gewoon met pin betaald. Zo simpel!

Nogmaals, als het tijdperk van het verhoogd limiet zeer beperkt is (2 uur, of zelfs 24 uur) - hoe veel risico loop je dan? Het lijkt me eerder onwil van de ING om zoiets te doen.

sjohie

smilie schreef:Ik snap daadwerkelijk niet, wat is er mis dat je bijvoorbeeld via internet bankieren aan zou kunnen geven:

op 6 mei 2013, tussen 12:00 en 14:00 pin limiet verhogen naar xx.xxx bedrag?

Technisch gezien is dit een eitje. Risico, vrijwel nihil. Als iemand al toegang tot je internet bankieren heeft, dan gaat ie zeker niet limiet verhogen om vervolgens dat bedrag te pinnen, die maakt het geld maar gelijk over en dan wel tot 50.000 euro.

Laatste keer dat ik een 2e hands auto heb gekocht, heb ik ook via Rabo voor die ene dag pin limiet moeten verhogen. Bij de auto dealer, eenmaal alle documenten en auto zelf in orde waren gewoon met pin betaald. Zo simpel!

Nogmaals, als het tijdperk van het verhoogd limiet zeer beperkt is (2 uur, of zelfs 24 uur) - hoe veel risico loop je dan? Het lijkt me eerder onwil van de ING om zoiets te doen.
Mag ik vragen hoe je dat zo stellig weet? Werk je toevallig bij een grote bank als ICT-er?

smilie

Nee, niet bij de bank, wel in het ICT sector. Daarom heb ik de vrijheid genomen om te beweren dat het programmeer / technisch dergelijke wijziging niet veel voor stelt. Voor de goede orde, het is niet binnen 10 minuten ingebouwd / ontwikkeld, maar binnen een maand zeker wel.

Maar goed, zelfs ongeacht het technische (uit)werking van een dergelijke systeem; het argument van 'te hoge risico' begrijp ik nog steeds niet. Er werd skimmen genoemd. Met skimmen kunnen kwaadwillige het pasje kopiëren en vervolgens ermee pinnen (moeten ze uiteraard ook pincode hebben).

Stel nou, dat iemand mijn pasje geskimmed heeft. Zo iemand zal dan waarschijnlijk z.s.m. willen pinnen om zodanig tot contant geld te komen. Stel dat ik dan drie dagen nadat ze geld opgenomen hebben inlog in internet bankieren om limiet te verhogen. Dan zou ik toch eerste moeten merken dat ik 2,500 euro 'mis'? Dan zet ik limiet ook niet hoger en ga ik op onderzoek.

En hoe groot is de kans dat ik geskimmd wordt + dat op hetzelfde moment limiet verhoogd wordt + dat skimmers net op dat moment gaan pinnen?

Ten slotte, als ik me niet vergis pin limiet is wat anders dan hoe veel geld je kan opnemen bij de geld automaat. Er is verschil (ook weer technisch) tussen geld opnemen en (geld) pinnen. Dus limiet zou dan alleen geldig kunnen zijn om geld te pinnen en _niet_ om geld op te nemen.

Mits iemand met geargumenteerde risico's van verhoogde limit kan komen, is dat argument voor mij simpelweg niet bestaand. Hiermee lijkt het alsnog erop dat ING links om of rechts om het cash flow wenst te beperken tegen het goede wil van hun gebruikers. Zodanig kunnen ze ten alle tijde bepalen wie, wanneer en hoe veel (eigen) geld mag hebben.

sjohie

smilie schreef:Nee, niet bij de bank, wel in het ICT sector. Daarom heb ik de vrijheid genomen om te beweren dat het programmeer / technisch dergelijke wijziging niet veel voor stelt. Voor de goede orde, het is niet binnen 10 minuten ingebouwd / ontwikkeld, maar binnen een maand zeker wel.

Maar goed, zelfs ongeacht het technische (uit)werking van een dergelijke systeem; het argument van 'te hoge risico' begrijp ik nog steeds niet. Er werd skimmen genoemd. Met skimmen kunnen kwaadwillige het pasje kopiëren en vervolgens ermee pinnen (moeten ze uiteraard ook pincode hebben).

Stel nou, dat iemand mijn pasje geskimmed heeft. Zo iemand zal dan waarschijnlijk z.s.m. willen pinnen om zodanig tot contant geld te komen. Stel dat ik dan drie dagen nadat ze geld opgenomen hebben inlog in internet bankieren om limiet te verhogen. Dan zou ik toch eerste moeten merken dat ik 2,500 euro 'mis'? Dan zet ik limiet ook niet hoger en ga ik op onderzoek.

En hoe groot is de kans dat ik geskimmd wordt + dat op hetzelfde moment limiet verhoogd wordt + dat skimmers net op dat moment gaan pinnen?

Ten slotte, als ik me niet vergis pin limiet is wat anders dan hoe veel geld je kan opnemen bij de geld automaat. Er is verschil (ook weer technisch) tussen geld opnemen en (geld) pinnen. Dus limiet zou dan alleen geldig kunnen zijn om geld te pinnen en _niet_ om geld op te nemen.

Mits iemand met geargumenteerde risico's van verhoogde limit kan komen, is dat argument voor mij simpelweg niet bestaand. Hiermee lijkt het alsnog erop dat ING links om of rechts om het cash flow wenst te beperken tegen het goede wil van hun gebruikers. Zodanig kunnen ze ten alle tijde bepalen wie, wanneer en hoe veel (eigen) geld mag hebben.
Ik werk ook in de (geo)ICT, en heb ook wel wat basic kennis van programmeermethodieken zoals SCRUM etc, maar dat wil niet zeggen dat ik verstand heb van het beheren van IBM system Zos mainframes of van die HP superdomes en de custom (legacy) programmatuur er op, en dus zomaar postuleer dat het een eitje/makkelijk zou zijn om dit even te bouwen voor de klant, omdat die de bestaande mogelijkheden, zoals al genoemd in dit topic, vertikken te gebruiken.

smilie

Hier, een mooie overzicht, waarin ook duidelijk vermeld staat dat PIN en GELD OPNAME gescheiden zijn:

http://www.betaalterminal.nl/pages/839/ ... deren.html

Anyway, het is en blijft een onwil van ING. Het door hun gegeven reden (ongeacht hoe moeilijk of makkelijk om dat technisch te realiseren is) dat het verhoogde risico is, blijft vreemd in mijn ogen.

bprosman

ING heeft wel meer rare dingen, een beleggingsrekening opheffen en overmaken naar een andere bank kon een paar jaar geleden ook niet. Moest het geld contant komen halen en bij de andere bank contant storten :? . Ben daarom ook blij dat ik er weg ben, mede omdat de ICT omgeving van ING nu niet bepaald bekend staat (werk er zelf niet maar ken er wel wat mensen) als "vooruitstrevend" en dat is een understatement.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

smilie schreef:
Qua regels code valt dit inderdaad wel mee. Maar als je naar het totale plaatje kijkt (denk alleen maar aan bijvoorbeeld de ITIL procedures) maar ook aan opleiding voor helpdeskmedewerkers (het is niet moeilijk, maar iemand moet het toch uitleggen aan al het personeel wat hier mee te maken krijgt), en documentatie (handleidingen, intern en extern) praat je toch al gauw over een behoorlijk project voor iets wat maar heel weinig gebruikt zal worden, en in de toekomst alleen maar minder gebruikt zal worden. Grote betalingen kan je immers prima via de smartphone app doen. Waarvoor zou een bank dan voor ongeveer hetzelfde nog een keer heel veel geld gaan uitgeven?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

ING is (en blijft waarschijnlijk) een buitenbeentje.

Al onze klanten kunnen eenvoudig en veilig hun pinlimiet verhogen, maar ING pashouders niet.

De enige reden die ik kan bedenken is dat ING de beveiliging niet op orde heeft.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

crazyme schreef:ING is (en blijft waarschijnlijk) een buitenbeentje.

Al onze klanten kunnen eenvoudig en veilig hun pinlimiet verhogen, maar ING pashouders niet.

De enige reden die ik kan bedenken is dat ING de beveiliging niet op orde heeft.
Het lijkt mij niet zo heel ingewikkeld te bedenken. De voornaamste reden zal nl. zijn dat ze tijd en geld liever/beter steken in de (verdere) integratie van de afzonderlijke (ING en Postbank) banksystemen dan dat ze de losse systemen verder willen opleuken.

Gesloten