Je kan een CC maatschappij wel bellen om te informeren als je naar een wat minder courant land gaat, zeg Nepal, Burkina Faso, en zo nog een reeks landen waar ook relagief veel fraude met CC's vandaan komt. En als iemand een CC speciaal voor vakanties heeft/neemt, dan zou je je toch juist moeten verdiepen in de mitsen en maren van gebruik ervan in het buitenland?wiseger schreef:Je mag ook geen antwoord geven, de bank zal nimmer u per telefoon benaderen en dreigen dat u afgesloten wordt als u niet reageert. Dat is het anti-phinsing beleid van de bank. Het staat in hun eigen regels, regel nummer vier. Daar moet je je als consument aan houden!rozemarijntje schreef:als ik veel smsjes had gekregen had ik toch zelf even gebeld,je bent er zelf ten alle tijden bij om gegevens door te geven.
zolang je alleen maar belt is er niks aan de hand...
voorbeeld rabobank is buiten Europa alles al geblokkeerd daar moet je het al doorgeven voor je weggaat..
het is een samenloop van omstandigheden,natuurlijk denk je ik heb een cc voor dit soort dingen,maar men moet er ook in deze tijd erg van bewust zijn dat de banken heel erg opletten..en u en zich zelf in bescherming nemen...
een telefoontje voor je wegging had voldoende geweest...
en bij andere bank..gaat het misschien precies het zelfde...ze hebben geprobeerd je te bereiken,je geeft geen antwoord nou dan maar blokkeren...vind het goed dat ze het doen..rot voor u maar ?
Ook heb ik nog nooit gehoord dat je je bank kan bellen als je op vakantie gaat en je creditkaart wil gebruiken, je creditkaart heeft wereldwijde dekking. Speciaal voor je vakantie heb je tenslotte de kaart aangeschaft. Op zich niets mis mee om af te spreken dat je je vakantie doorgeeft aan de bank, echter dan moeten ze dat wel tot beleid maken en duidelijk communiceren naar de klanten.
Tot slot, de creditkaart is ook niet gratis, je betaald voor deze dienst en als je hem gebruikt, wordt je afgesloten. Zeer dubieus allemaal, neem aan dat ING nu netjes je betaalde geld terug betaald?
En what you pay is what you get, een standaard EC/MC kaart via ICS, wat het gros van de mensen heeft voor privé gebruik, kost een paar tientjes per jaar, alstie al niet "gratis" is bij een TV op afbetaling bij de mediamarkt etc. Daar krijg je niet de service en dienstverlening die je bij een fatsoenlijke zakelijke Visa of AmEx kaart hebt.