LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING blokkeert creditkaart bij gebruik in buitenland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjohie

Re: ING blokkeert creditkaart bij gebruik in buitenland

Ongelezen bericht door sjohie »

wiseger schreef:
rozemarijntje schreef:als ik veel smsjes had gekregen had ik toch zelf even gebeld,je bent er zelf ten alle tijden bij om gegevens door te geven.
zolang je alleen maar belt is er niks aan de hand...

voorbeeld rabobank is buiten Europa alles al geblokkeerd daar moet je het al doorgeven voor je weggaat..

het is een samenloop van omstandigheden,natuurlijk denk je ik heb een cc voor dit soort dingen,maar men moet er ook in deze tijd erg van bewust zijn dat de banken heel erg opletten..en u en zich zelf in bescherming nemen...
een telefoontje voor je wegging had voldoende geweest...

en bij andere bank..gaat het misschien precies het zelfde...ze hebben geprobeerd je te bereiken,je geeft geen antwoord nou dan maar blokkeren...vind het goed dat ze het doen..rot voor u maar ?
Je mag ook geen antwoord geven, de bank zal nimmer u per telefoon benaderen en dreigen dat u afgesloten wordt als u niet reageert. Dat is het anti-phinsing beleid van de bank. Het staat in hun eigen regels, regel nummer vier. Daar moet je je als consument aan houden!

Ook heb ik nog nooit gehoord dat je je bank kan bellen als je op vakantie gaat en je creditkaart wil gebruiken, je creditkaart heeft wereldwijde dekking. Speciaal voor je vakantie heb je tenslotte de kaart aangeschaft. Op zich niets mis mee om af te spreken dat je je vakantie doorgeeft aan de bank, echter dan moeten ze dat wel tot beleid maken en duidelijk communiceren naar de klanten.

Tot slot, de creditkaart is ook niet gratis, je betaald voor deze dienst en als je hem gebruikt, wordt je afgesloten. Zeer dubieus allemaal, neem aan dat ING nu netjes je betaalde geld terug betaald?
Je kan een CC maatschappij wel bellen om te informeren als je naar een wat minder courant land gaat, zeg Nepal, Burkina Faso, en zo nog een reeks landen waar ook relagief veel fraude met CC's vandaan komt. En als iemand een CC speciaal voor vakanties heeft/neemt, dan zou je je toch juist moeten verdiepen in de mitsen en maren van gebruik ervan in het buitenland?

En what you pay is what you get, een standaard EC/MC kaart via ICS, wat het gros van de mensen heeft voor privé gebruik, kost een paar tientjes per jaar, alstie al niet "gratis" is bij een TV op afbetaling bij de mediamarkt etc. Daar krijg je niet de service en dienstverlening die je bij een fatsoenlijke zakelijke Visa of AmEx kaart hebt.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

@sjonnie

ING heeft een speciale pagina voor iedereen die in het buitenland buiten de EU wil betalen. Daar staat het volgende op:

Betalen en geld opnemen met uw creditcardU betaalt geen transactiekosten voor een betaling met uw creditcard
U kunt wereldwijd betalen en geld opnemen
Inclusief verzekering tegen financiële schade bij verlies, diefstal of misbruik van uw creditcard*
U betaalt met uw handtekening of pincode (vergeet uw pincode niet)

Dat is alles, geen woord over contact opnemen met ING, geen woord over incourante landen etcetera.

Het valt me de laatste tijd echt op dat veel mensen die reageren gewoon zelf dingen verzinnen. Het is bij ING totaal niet gebruikelijk om ze te bellen als je op vakantie gaat.

sjohie

wiseger schreef:@sjonnie

ING heeft een speciale pagina voor iedereen die in het buitenland buiten de EU wil betalen. Daar staat het volgende op:

Betalen en geld opnemen met uw creditcardU betaalt geen transactiekosten voor een betaling met uw creditcard
U kunt wereldwijd betalen en geld opnemen
Inclusief verzekering tegen financiële schade bij verlies, diefstal of misbruik van uw creditcard*
U betaalt met uw handtekening of pincode (vergeet uw pincode niet)

Dat is alles, geen woord over contact opnemen met ING, geen woord over incourante landen etcetera.

Het valt me de laatste tijd echt op dat veel mensen die reageren gewoon zelf dingen verzinnen. Het is bij ING totaal niet gebruikelijk om ze te bellen als je op vakantie gaat.
Dat is niet verzinnen, dat is gezond verstand en een stukje eigen verantwoordelijkheid en interesse tonen. Overigens is het van te voren even bellen, slechts hier door een user genoemd als iets wat zij/haar man doet bij reizen naar het buitenland. Dat is een eigen initiatief, waar logischerwijs niks over te vinden zal zijn op de pagina van de CC maatschappij.

Het heeft haar (man) blijkbaar geholpen, daar er niks gemeld wordt over situaties zoals TS mee heeft gemaakt? Aan de andere kant, mijn ervaringen met een CC in het buitenland, zijn identiek positief, echter zonder bellen van te voren. Dus wat wijsheid is, tsja.

Ik zorg er in ieder geval voor dat ik in dat soort landen niet hoef te vertrouwen op enkel plastic en elektronica, maar altijd wat reserve cash en/of travellers cheques bij me heb.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Meerdere accounts laat ik aan andere over en ik reageer wanneer ik dat wil,en reactie heb je aan jezelf te danken,dat weet je donders goed

Nogmaals waar staat er dat ik over mijn ING heb?

Bij deze discussie is met jou ten einde..je wilt graag laten zien dat jou mening de enige is,helaas is niet zo!

@ sjohie

Idd wat is wijsheid? Weet je niet,hij moet vaak naar landen die zo corrupt zijn als de...dus ?zekere voor onzekere..
Het is nu niet meer aan de orde heeft zakelijke,dus dat zit goed,regelt de zaak allemaal.

Idd als we vakantie gaan vertrouw ik nooit op pin,betaal dan liever wat meer voor travellers...
Wat omslachtiger misschien maar betrouwbaar.

wiseger

Sorry dat het ff duurde voor ik reageerde, ik was even de bank bellen. Ik ga zo boodschappen doen dus heb ff doorgegeven dat ik zo ga pinnen bij AH. Is een eigen initiatief, zo voorkom ik pinfraude. Elke keer als ik iemand op een forum zie die het slachtoffer is van pinfraude, dan wrijf ik het er even in dat ik die erg dom vind, dan zeg ik dat ik altijd ff de bank bel, en dat het zijn eigen schuld is. Je bank bellen is toch een kleine moeite?

Oh en je begrijpt best wie ik bedoel dus om daar nu over te gaan zeuren...

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Wiseger,

Wat een kinderachtige reactie...Je lijkt wel een kleuter die zijn zin niet krijgt sorry dat ik het zo zeg. Maar daar doe je me aan denken...

En als Rozemarijntje dit nu wil doen is toch prima, ik heb jaren bij een vd grote banken gewerkt en vaste klanten met name private bankers en zakelijke klanten doen dit heel vaak en dat werd zeer gewaardeerd, zeker als er naar Landen zoals Nigeria , Nepal, Somalie enz enz gereist wordt....

Mocht er wel fraude gepleegd worden met de kaart en de klant heeft deze nog in bezit (dus niet verloren /gestolen /vermist) Dan draait de bank voor de kosten op , mogen ze dan een beetje voorzichtig zijn??? En daarbij mischien hebben ze ook wel een brief/mail gestuurd en het per sms gebrobeert en toen TS daar niet op reageerde hebben ze het zekere voor onzekere genomen en geblokkeerd...

Misschien staat de bank van de schilderij verkoper op de "zwarte lijst" of heeft TS eerst een schilderij betaald en toen nog eentje gekocht dus twee grote aankopen in korte tijd of nog 100 andere redenen waarom de bank de kaart kan blokeren

En ik ben het met de meeste eens dat TS zelf niet slim geweest is.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

wiseger schreef:Sorry dat het ff duurde voor ik reageerde, ik was even de bank bellen. Ik ga zo boodschappen doen dus heb ff doorgegeven dat ik zo ga pinnen bij AH. Is een eigen initiatief, zo voorkom ik pinfraude. Elke keer als ik iemand op een forum zie die het slachtoffer is van pinfraude, dan wrijf ik het er even in dat ik die erg dom vind, dan zeg ik dat ik altijd ff de bank bel, en dat het zijn eigen schuld is. Je bank bellen is toch een kleine moeite?

U weet best dat u nu baarlijke nonsens uitslaat; forumlid rozemarijntje schrijft over landen die als corrupt bekend staan, als de heer des huizes dus vaak op zakenreis moet naar die landen en zij zelf dit initiatief van "melden bij" heeft gevonden is daar niets mis mee. Flauwekul en kinderachtig "ik ga ff de bank bellen dat ik boodschappen ga doen en te melden dat ik ga pinnen", U begrijpt heel wel dat dit over heel andere zaken gaat. Van mij mag u uw gelijk halen, maar doe dit dan op een weldenkende, niet denigrerende manier.

wiseger

TS meld dat hij een creditcard heeft bij ING. In het buitenland gebruikt hij deze kaart, precies waarvooor de kaart bedoelt is. Dan ontvangt hij rare SMS-jes met het verzoek direct contact op te nemen anders wordt zijn kaart geblokkeerd. Conform het anti-phising beleid van ING reageerd hij niet op SMS-jes waarin met blokkade wordt gedreigd. Dan wordt zijn creditcard ineens echt geblokkeerd, tijdens zijn vakantie en moet hij kosten maken en moeite doen om gedeblokkeerd te worden.

TS heeft hier een heel terecht punt, hij heeft helemaal niets verkeerd gedaan. ING mag het enkelvoudige gebruik van de kaart in het buitenland nimmer als verdacht aanmerken, de kaart is tenslotte daarvoor bedoeld. En dreig sms-jes versturen gaat in tegen het eigen anti-phising beleid.

Wat heeft TS dan aan rare reacties van "waarom belt u niet met uw bank als u uw kaart wil gaan gebruiken", alsof banken zitten te wachten op miljoenen mensen die elke keer gaan bellen, ik ga op vakantie hoor? Erger nog, er wordt de schijn gewekt dat het TS eigen schuld is.TS wordt zelfs dom genoemd omdat hij de regels van de ING volgt en niet reageert op dreigsmsjes. De forums zijn bedoelt om de consumenten te helpen, niet om bepaalde mensen een dagvulling te geven.

@tenormin

En wat betreft denigrerend, ik quote:
Ik bel mijn bank ook niet ik bel ics,of je er ooit van gehoord hebt of niet
dus begin niet beginnen te zeuren of denigrerend doen, ze begint zelf. En dat terwijl ook ICS gewoon een bank is, kijk maar bij DNB.

Leojes30

Je wilt het niet zien of je hebt echt een plaat voor je hoofd

TS schrijft nergens dat in de smsjes stond dat de kaart geblokkeerd zou worden als ie niet meteen belde
Ze hebben hem meerdere smsjes gestuurt met het verzoek te bellen omdat er misschien sprake zou zijn van fraude, wij weten niet op welke manier ze hem nog meer hebben proberen te bereiken....

Stel nu dat de kunstwerken van TS een waarde hebben van 2500 euro of misschien wel meer en de winkelier of zijn bank staat al aangemerkt, dan is het toch gewoon slim (en hun goed recht) van de bank om contact te zoeken met hun verzekerde (via brief, mail sms, bellen bankmail enz enz). En als die daar niet op reageerd tja....

Hoe hadden ze hem dan moeten bereiken, en nogmaals stel dat hij niet in Nepal geweest was en er werd echt misbruik van zijn pas gemaakt moet je eens kijken hoe blij hij was dat ie geblokkeerd was.

En tuurlijk moet dit niet gebeuren bij gewoon normaal vakantiegebruik , maar dit is gewoon een van die landen waar het hele banksysteem zo corrupt is, dat ze gewoon heel voorzichtig zijn

sjohie

wiseger schreef:Sorry dat het ff duurde voor ik reageerde, ik was even de bank bellen. Ik ga zo boodschappen doen dus heb ff doorgegeven dat ik zo ga pinnen bij AH. Is een eigen initiatief, zo voorkom ik pinfraude. Elke keer als ik iemand op een forum zie die het slachtoffer is van pinfraude, dan wrijf ik het er even in dat ik die erg dom vind, dan zeg ik dat ik altijd ff de bank bel, en dat het zijn eigen schuld is. Je bank bellen is toch een kleine moeite?

Ik zou graag met u naar Duindigt gaan, aangezien doordraven blijkbaar uw specialiteit is? Als men reist naar landen die op zijn zachts gezegd een twijfelachtige reputatie genieten in het mondiale bancaire systeem, is het niet onverstandig om even wat vooronderzoek te doen, en eventuele maatregelen te treffen.

In 1 v/d reacties hier is bijvoorbeeld geopperd dat een bekende van TS, even een opwaardeerkaart had kunnen kopen in Nederland, en hem de code had kunnen mailen. Daarmee was het mi. onterecht aan de ING toegeschreven 3½ week niet kunnen bellen, al voorkomen.

En in een land met een gebrekkig GSM netwerk als daar, is het niet ongebruikelijk dat je met enige regelmaat je bereik kwijt bent, en bij het hervinden ervan, een mobiele telefoon alle smsjes opnieuw ophaalt, dus dat zou de meerdere smsjes al kunnen verklaren. Welke vervolgens doodleuk afgedaan werden als een poging to phising.

Pas een paar dagen later kwam men er achter dat de CC geblokkeerd was, en ging het spreekwoordelijke lampje branden.

En dat niet opnemen van de telefoon door de ING, kan ook door het tijdsverschil van (ik meen) 4 uur komen?

Mijn persoonlijke mening is dat dit toch meer lijkt op een onervaren/onverschillige reiziger dan een "fout" van de bank in kwestie, maar goed daar denkt u blijkbaar anders over.

wiseger

Leojes30 schreef:Je wilt het niet zien of je hebt echt een plaat voor je hoofd

TS schrijft nergens dat in de smsjes stond dat de kaart geblokkeerd zou worden als ie niet meteen belde
Ze hebben hem meerdere smsjes gestuurt met het verzoek te bellen omdat er misschien sprake zou zijn van fraude, wij weten niet op welke manier ze hem nog meer hebben proberen te bereiken....

Stel nu dat de kunstwerken van TS een waarde hebben van 2500 euro of misschien wel meer en de winkelier of zijn bank staat al aangemerkt, dan is het toch gewoon slim (en hun goed recht) van de bank om contact te zoeken met hun verzekerde (via brief, mail sms, bellen bankmail enz enz). En als die daar niet op reageerd tja....

Hoe hadden ze hem dan moeten bereiken, en nogmaals stel dat hij niet in Nepal geweest was en er werd echt misbruik van zijn pas gemaakt moet je eens kijken hoe blij hij was dat ie geblokkeerd was.

En tuurlijk moet dit niet gebeuren bij gewoon normaal vakantiegebruik , maar dit is gewoon een van die landen waar het hele banksysteem zo corrupt is, dat ze gewoon heel voorzichtig zijn
Bij ING op de site staat niets bijzonders gemeldt over het gebruik van de creditkaart in het buitenland. Ook is Nepal bij ING geen bijzonder land waar veel fraude wordt gepleegd, ze staan niet op een speciale lijst ofzo. Een creditcard transactie is sowieso alleen geldig met een getekende betalingsslip danwel het gebruik van de geheime pincode. Zonder handtekening of correcte pincode, wordt de transactie teruggedraaid en loopt de houder geen enkel risico. Dit is trouwens ook geen risico voor de bank, maar voor de ontvangende partij, de verkoper van de soeveniers. ING loopt hier, net zoals de creditkaarthouder, geen enkel risico.

Om dan per SMS te vragen om een bepaald nummer te bellen terwijl de bank zelf afraadt om in te gaan op dergelijke verzoekjes, is zeer bijzonder en zeker geen aanleiding om TS dom te noemen. TS kan niet controleren wie er achter dat bepaalde nummer zit, vandaar criminelen graag dat soort berichten sturen naar hun potentiele slachtoffers. Dat TS moeilijk te bereiken was, geeft al aan dat de kans groot was dat TS daadwerkelijk in Nepal zat.

Nogmaals, het enkelvoudige gebruik van een creditcard in het buitenland mag nooit reden zijn de kaart te blokkeren, er moet dan meer aan de hand zijn. Creditcards in Nederland zijn primair bedoelt voor buitenlandse betalingen. Het is heel vervelend en klant onvriendelijk dat ING dan zomaar overgaat tot blokkade terwijl TS notabene voor zijn creditkaart betaald.

@sjohie
Ik zou graag met u naar Duindigt gaan, aangezien doordraven blijkbaar uw specialiteit is?
Dus als iemand je geen gelijk geeft, vind je het ok om hem te vergelijken met een paard? Enkele postings geleden klaag je nog over denigrerend, maar dit vind je wel heel normaal? Je hebt werkelijke een bijzondere moraal, maar goed dat hebben wel meerdere mensen op deze forums. Of je doet mee met TS bashen, of je wordt uitgemaakt voor kleuter, paard of plaat voor je kop.
Laatst gewijzigd door wiseger op 04 okt 2012 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Leojes30

Sorry hoor Wiseger maar waar je Sjohie van beschuldigd dat doe je zelf: niemand geeft je gelijk en je draaft toch door....

Tuurlijk staat dat niet bij ING op de site, maar geloof me dat er een lijst is van (vooraf Afrikaanse) banken waar bij ze gewoon goed op letten.

Wie zegt dat dit de eerste aankoop was in Nepal, wie zegt hoe de winkelier en zijn bank het hebben ingevoerd in het systeem (misschien als twee losse grote betalingen net na elkaar zoals ik al eerder oppperde), en stel dat deze TS zijn card al jaren in europa voor "huis tuin en keuken gebruik" gebruikt en Nu ineens een grote aankoop doet in Nepal van misschien wel 1000den euro's...tja nogmaals de ING kan zoveel reden hebben en staat in hun goed recht

Ik vind TS met name dom over het beltegoed , en ja aan de ene kant heel allert dat ie gelijk aan Pinsching denkt, maar aan de andere kant als je in Nepal zit en je krijgt zo'n sms is het misschien toch verstandig om ff te bellen tuurlijk geeft je dan niet je inlog/pin code en als je het niet vetrouwd laat je in NL even iemand bij Filiaal binnen lopen of bellen naar het gewone nummer...maar niets doen is DOM

nogmaals het zou eens wel zo moeten zijn dat er fraude werd gepleegd, maar daar ga je niet op in

wiseger

@Leojes30

Maar ik hoef geen gelijk te krijgen van jullie,. Het valt me gewoon op dat als een aantal hier weerwoord krijgt, er direct gesproken wordt in termen van doordraven, paard, kleuter, plaat voor je kop.

Waar ik me wel aan irriteer is dat je termen als "DOM" met hoofdletters gespeld notabene, richting TS gebruikt. Zeker als het verhaal van TS helder is als glas, hij heeft niets verkeerds gedaan en zich keurig aan de regels en richtlijnen van ING gehouden.

Mensen gaan zelf dingen verzinnen, bellen met banken om vakanties door te geven, ineens moet je wel reageren op sms-jes waarin je dringend een nummer moet bellen tot aan prepaid kaarten kopen voor je op vakantie gaat. De raarste dingen terwijl er helemaal geen issue is. ING heeft gewoon een fout gemaakt, dat zien ze zelf ook in en ze hebben ook kosten vergoed omdat ze zelf fout zaten. Geen enkele reden dus om TS aan te vallen.
Laatst gewijzigd door wiseger op 04 okt 2012 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.

sjohie

wiseger schreef:
@sjohie
Ik zou graag met u naar Duindigt gaan, aangezien doordraven blijkbaar uw specialiteit is?
Dus als iemand je geen gelijk geeft, vind je het ok om hem te vergelijken met een paard? Enkele postings geleden klaag je nog over denigrerend, maar dit vind je wel heel normaal? Je hebt werkelijke een bijzondere moraal, maar goed dat hebben wel meerdere mensen op deze forums. Of je doet mee met TS bashen, of je wordt uitgemaakt voor kleuter, paard of plaat voor je kop.
Eeuh nee, ik doelde op het feit dat u de geschetste situatie volledig uit context en proportie rukt, door een kunstaankoop met een CC in Nepal, te vergelijken met een pinbetaling bij een Nederlandse supermarkt. Dat is een ander soort aankoop in zowel product als kosten van het product, scheelt een paar continenten en tijdzones, en gaat nog via een compleet ander betaalmiddel ook.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef: En in een land met een gebrekkig GSM netwerk als daar, is het niet ongebruikelijk dat je met enige regelmaat je bereik kwijt bent, en bij het hervinden ervan, een mobiele telefoon alle smsjes opnieuw ophaalt, dus dat zou de meerdere smsjes al kunnen verklaren. Welke vervolgens doodleuk afgedaan werden als een poging to phising.
Via datzelfde gebrekkige netwerk mag je dan even je beltegoed verbellen met ING om te zeggen dat je twee schilderijtjes hebt gekocht?

Mijn creditcard werd gedeblokkeerd, maar ING kon niet garanderen dat bij een volgende betaling de kaart opnieuw geblokkeerd zou worden.

Denk dat TS hier 'niet geblokkeerd zou worden' bedoeld?

sjohie

wiseger schreef:@Leojes30
hij heeft niets verkeerds gedaan en zich keurig aan de regels en richtlijnen van ING gehouden.
De regels van de ING, en elke bank die EC/MC kaarten uitgeven stellen anders klip en klaar dat je als consument, bij het vermoeden van fraude, per ommegaande contact dient op te nemen met de bank. Dat is duidelijk niet gebeurd, aangezien de smsjes die dezelfde dag van de transactie ontvangen werden, terzijde werden geschoven, en er pas bij de volgende betaling een paar dagen later actie werd ondernomen, en bleek dat die SMSjes legitieme communicatie van de bank was. Wat je overigens als klant van de ING behoort te weten in mijn ogen, aangezien zij ook de enige grote bank in Nederland zijn die je bijvoorbeeld de TAN codes voor het telebankieren per sms sturen, en dus sowieso al veel meer met het mobiele nummer van de klant doen als andere banken.

wiseger

sjohie schreef:Eeuh nee, ik doelde op het feit dat u de geschetste situatie volledig uit context en proportie rukt, door een kunstaankoop met een CC in Nepal, te vergelijken met een pinbetaling bij een Nederlandse supermarkt. Dat is een ander soort aankoop in zowel product als kosten van het product, scheelt een paar continenten en tijdzones, en gaat nog via een compleet ander betaalmiddel ook.
Ik heb alleen de creditcard vervangen door een debitcard, niets meer, niets minder. De aankoop van een soeveniertje in Nepal zal echt niet duurder zijn dan de boodschappen bij AH en qua continenten valt het ook reuze mee, zijn er niet zoveel.

ING is trouwens gewoon in de regio daar vertegenwoordigd dus ook dat is geen enkel probleem. Kwestie van pincode controleren danwel handtekening op de betaalslip vergelijken.

Ik ruk niets uit de context, jij maakt van de aankoop van een soeveniertje ineens heel iets bijzonders.

dat je als consument, bij het vermoeden van fraude, per ommegaande contact dient op te nemen met de bank.
TS had geen enkel vermoedde van fraude, hij kocht gewoon een soeveniertje. Het is de overijverige bankmedewerker die fraudde verzon. Zie je dat jij degene bent die zaken uit zijn verband trekt en omdraaid?

Leojes30

Ik geef het op, echt waar, tegen zoveel koppigheid, selectief lezen en kinderachtig je gelijk proberen te halen kan ik met de sterkste tegen argumenten niet op...

Ik ben helemaal niet iemand die standaard mee doet aan het baschen van een TS (wat absoluut soms gebeurt hier , ben ik helemaal met u eens) sterker nog in een paar recente topics waar ik reageerde ben ik soms de enige de het opneemt/eens was met de TS

Maar ik vind in dit geval dat de TS , niet slim (dus dom) geweest is, niet super mega stom om maar eens wat termen te gebruiken maar wel dom in meerderde dingen...

En nogmaals bij de bank (en dat weet ik echt uit ervaring toen ik daar werkte) is het beter voorkomen dan genezen als het om CCfraude,skimming, enz enz gaat, nogmaals waarom omdat de bank de risicodrager is....Ze hebben liever dat de klant wat ongemak heeft van het blokkeren van een pas of card dat dat deze helemaal leeg gehaald wordt...En dat het vervelend is als je met een geblokkeerde pas of card ergens wil betalen dat is 100% waar...Maar ik denk niet dat het woord vervelend de lading strekt als je hele CC op is gebruikt of je bankrek is leeg gehaald

wiseger

@Leojes30

Nogmaals, de bank is geen risicodrager bij het gebruik van een creditcard, het risico ligt bij de accepterende partij. Zonder getekende betalingsslip danwel correcte pincode, loopt de bank geen enkel risico. In dit geval liggen alle risico's bij de souvenier verkoper danwel zijn bank.

En om TS dan dom te noemen, notabene geschreven in hoofdletters, ik zie niet hoe je hem daarmee helpt. Zeker gezien ING zelf de klanten aanraad niet zomaar op (dreigende) SMSjes te reageren. TS was gewoon lekker van zijn vakantie aan het genieten totdat de ING medewerker in zijn ijver doorschoot.

Leojes30

Als er fraude wordt gepleegd met een CC dus hij wordt gekloond/gekopieerd en op een of andere manier misbruikt is de bank wel risicodrager vandaar ook dat op hun website het volgende staat:

11 Verlies, diefstal en misbruik
11.1 Bent u uw Creditcard of Platinumcard verloren, is deze
gestolen of heeft u deze niet goed beveiligd? Dan kan
iemand anders misbruik maken van uw creditcard. Ook als
dit gebeurt vóórdat u het verlies of de diefstal bij ons meldt
en er is in die periode schade, heeft u geen eigen risico.

Ook staat dit op de site van visa (world card) en dat geld gewoon voor alle CCards:

Wat doet international Card Services (ICS) om creditcardfraude te voorkomen?
ICS houdt dag en nacht de betalingen bij die met uw creditcard gedaan worden. Als wij serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om dit te controleren. Zorg er daarom voor dat uw actuele mobiele nummer en e-mailadres bekend zijn bij ICS.

Nou in dit geval was het mobiele nummer dus bekend alleen reageerde TS niet

Gesloten