LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING en beleggingshypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HM van den Brink

ING en beleggingshypotheek

Ongelezen bericht door HM van den Brink »

Ik heb mijn huis verkocht. Daarbij ontstaat een restschuld van 15000 euro. Die wil ik aflossen met mijn beleggingen van 16000 euro die aan die hypotheek vastzit. Anders gezegd: mijn eigen geld bij ING wilik gebruiken om die restschuld af te lossen.
Wat schetst mijn verbazing? Ik mag van ING pas mijn aandelen verzilveren als ik eerst de hypotheek afgelost heb.
Dus ik moet eerst 15000 euro lenen om mijn 16000 euro terug te krijgen. Wie weet een oplossing?

Deurwaarder Mark

Re: ING en beleggingshypotheek

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Dat is raar, mijn ervaring is dat de beleggingspolis tot uitkering komt op het moment dat je de woning verkoopt en de hypotheek dus eindigt. Het verzoek tot uitbetaling wordt ook gewoon door de bank gedaan, want de beleggingspolis is normaal gesproken ook verpand aan de hypotheekverstrekker.

Ik begrijp de door jou geschetste situatie dan ook niet. Is die beleggingspolis expliciet onderdeel van de hypotheek, of apart daarvan afgesloten?

HM van den Brink

Dank u voor de reactie. Wat u schrijft, dacht ik dus ook. Maar toch wil ING mijn aandelen niet verzilveren voordat ik de hypotheek heb afgelost.
Ik heb zelfs de notaris ingeschakeld (Heuvelrug Notarissen te Driebergen ) en die melden mij ditzelfde. Wel heb ik 2 medewerkers gesproken die zeggen te weten dat mijn geval uitzondering op de regel is, maar bij contact met ING hypotheken in Amsterdam krijg ik toch nul op het request. Sterker nog, de medewerker wilde mij het telefoonnummer geven van ING-lenen voor de 15000 euro. Toen sloeg bij mij de stop door en dacht ik: ik ga TrosRadar inschakelen

HM van den Brink

Ik heb een typefout gemaakt. Ik schrijf dat ik mijn aandelen niet wil verzilveren, maar het moet zijn: niet mag verzilveren.
Ok nu weer een reactie gekregen van ING: zie:

Geachte heer Van den Brink,

Wij begrijpen uw reactie.

Uw klacht wordt echter niet met voorrang behandeld.

Het beleid is dat de beleggingen pas enkele weken na het beeindigen van
Beleggershypotheek aan u worden uitgekeerd. Het is niet mogelijk om de Beleggingen
eerder aan u uit te keren.

Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice

Dhr. A.L. Westerhoff
Manager Verkoop en Service

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Ik zou van de "overstapservice" gebruik gaan maken....

HM van den Brink

En dat houdt in ....??

HM van den Brink

Een kunst om je eiegen geld bij ING terug te krijgen.Helaas reageert ING hypotheken weer vervelend. Ik mag 10 dagen wachten en 1 april is de overdracht. Dan kan er dus niets meer worden geregeld.
Dat wordt dus geld lenen om je eigen geld terug te krijgen

HM van den Brink

Ik heb weer nieuwe informatie: ING heeft geen argumenten om mijn geld vast te houden, maar weigert ook na contact met notaris en met de directeur van een andere bank af te wijken van hun procedure. Dus beleggingshypotheek bij ING betekent: wel je geld incasseren en op het moment dat je dat moet gebruiken waar het voor bedoeld is, nl aflossen van je hypotheek, kun er je geld niet aan en ben je gedwongen om eerst elders geld vandaan te zien krijgen zodat je je hypotheek aflost en dan kun je weken later je eigen geld weer terug krijgen.
Waar maak je dat nog meer mee?

hcuber

Ongelezen bericht door hcuber »

Ook ik heb een beleggingshypotheek destijds afgesloten bij ING. Inderdaad ING weigert consequent de opgebouwde waarde in mindering te brengen bij het aflossen van de hypotheekschuld. Daar waar de politiek streeft naar het verminderen van de persoonlijke schuld. dwarsboomt ING dit streven. Ook bij het afsluiten van de beleggingshypotheek werd verteld dat de opgebouwde waarde ingebracht zou kunnen worden bij verkoop eigen woning. Gelukkig hadden wij een overwaarde en kunnen wij de hypotheek volledig inlossen en zijn wij verlost van deze bank met maffia praktijken. Wat jammer dat het vertrouwde Giro blauw niet meer bestaat. De bestuurders van ING met hun miljoenen bonussen zouden zich diep moeten schamen! Klantgericht handelen is deze bestuurders met hun enorm eigen belang volkomen vreemd! Ik ben blij dat ik na 10 jaar verlost ben van deze bende!

MaaikeBerg26

Ongelezen bericht door MaaikeBerg26 »

Beetje offtopic, maar wel relevant. Op http://www.flexbeleggen.nl/71.html stond dat de beurs de afgelopen 4 weken fors omhoog gegaan is. Met de koerswinst van de afgelopen 4 weken heb je ondertussen wel meer winst op je beleggingsporto gemaakt.

Hoe zuur ING je zaak ook behandeld, het is toch een geluk bij een vervelende kwestie.

Gesloten