LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING -financieel verleden wissen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rudolf-Almere

ING -financieel verleden wissen

Ongelezen bericht door Rudolf-Almere »

Een kennis van 85 doet tot nu toe zijn financiën nog zelf via ING internetbankieren. Maar het gaat minder met hem de laatste tijd, waarschijnlijk moet hij naar een verpleeghuis. Hij wil dat dan een van z'n kinderen ook de financiën gaat doen. Maar niet simpel door z'n toegangscodes door te geven en bankieren maar. Eigenlijk wil hij niet dat z'n kinderen zomaar zijn hele financiële verleden kunnen gaan doorspitten. Een terecht punt van privacy lijkt mij. Het liefst ziet hij dus dat zijn verleden 'gewist' wordt. Weet iemand of dit mogelijk is?

bprosman

Re: ING -financieel verleden wissen

Ongelezen bericht door bprosman »

Geld overboeken naar een (nieuwe) en/of rekening samen met de kinderen en rekening opheffen lijkt me de gemakkelijkste oplossing.

Vraag me overigens wel af wat je te verbergen hebt voor je kinderen of het moet die wekelijkse boeking naar "Callgirl unlimited" zijn :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is niét verstandig om het verleden van je betalingen helemaal te 'wissen'. Als bv het energiebedrijf komt aankloppen dat er nog een paar maanden open staan en niet betaald zijn, hoe kom je er dan achter of ze gelijk hebben of niet?

Voor de toekomst is de oplossing van bprosman wel een goede tip.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:Geld overboeken naar een (nieuwe) en/of rekening samen met de kinderen en rekening opheffen lijkt me de gemakkelijkste oplossing.

Vraag me overigens wel af wat je te verbergen hebt voor je kinderen of het moet die wekelijkse boeking naar "Callgirl unlimited" zijn :wink:
De ING bewaart 7 jaar gegevens. Meneer is nu 83 dus ik neem aan dat jouw gedachte: een monnik dartelt in bloemenhoven daar toch niet meer bijzitten. Tenzij het een heer als Bernhard is geweest: genoten van het leven.

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

bprosman schreef:Geld overboeken naar een (nieuwe) en/of rekening samen met de kinderen en rekening opheffen lijkt me de gemakkelijkste oplossing.

Dit lijkt mij eerlijk gezegd ook de beste oplossing. Vervolgens een machtiging regelen voor de nieuwe rekening (of en/of constructie ervan maken).

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Rudolf-Almere schreef:Een kennis van 85 doet tot nu toe zijn financiën nog zelf via ING internetbankieren. Maar het gaat minder met hem de laatste tijd, waarschijnlijk moet hij naar een verpleeghuis. Hij wil dat dan een van z'n kinderen ook de financiën gaat doen. Maar niet simpel door z'n toegangscodes door te geven en bankieren maar. Eigenlijk wil hij niet dat z'n kinderen zomaar zijn hele financiële verleden kunnen gaan doorspitten. Een terecht punt van privacy lijkt mij. Het liefst ziet hij dus dat zijn verleden 'gewist' wordt. Weet iemand of dit mogelijk is?
Als ik dit zo lees, vertrouwd hij zijn kinderen dus niet voor 100%. De vraag is dan ook maar of met het openen van een nieuwe rekening o.i.d. dit vertrouwen er wel komt.
En als ik dat kind was zou ik me schamen om op deze manier misbruik te maken van het aan mij gegeven vertrouwen. En ik praat uit ervaring : ik doe de financien en administrate van mijn moeder.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De vraag is dan ook maar of met het openen van een nieuwe rekening o.i.d. dit vertrouwen er wel komt.
Dat zal er niet komen maar het regelt wel de praktische kant dat de kinderen de financien kunnen doen EN ze kunnen niet terugkijken op de transacties.

Gesloten