Ik heb ook geen bericht ontvangen van ING, ook al ben ik ING klant. Het zou kunnen dat ING waarschijnlijk de klanten met een Oranje-pakket bericht zal sturen. Het gaat namelijk over het Oranje-pakket van ING, dus ik zal dat bericht ook niet ontvangen. Ik heb namelijk geen Oranje-pakket bij ING. Het staat wel op de website in ING en het is voor klanten van ING met een Oranje-pakket.
Ik heb geen bericht ontvangen maar ik heb dan ook alles 'dichtgezet', al heel lang geleden. Ik heb ook niet de app op mijn telefoon. Ik zou niet weten waarom. Ik kan thuis op mijn tablet ook bankzaken doen. Ik zie erg slecht en dat gepiel op mijn telefoon vind ik niks. Ik zou ook best wel willen overstappen van bank maar ja, ik heb nu al 43 jaar dit nummer... en ik moet er niet aan denken om alles te moeten wijzigen. Maar misschien eens over nadenken toch en er een dagje voor gaan zitten.
Ik heb een basispakket bij ING. Dat van ING gaat geldopnamen in rekening brengen geldt voor jet Oranjepakket van ING.
Maar dat gaat ING helemaal niet doen als je de "riante korting" niet neemt.
Je kan dat zelf aan en uit zetten en als je dat niet aanzet, dan verandert er ook helemaal niets en blijft alles bij het oude.
Zo kan je het ook benoemen inderdaad. Ik zou eerder zeggen dat ik het wel prima vind dat degenen die vast willen houden aan verouderde betaalmethoden, daarvoor ook zelf de rekening gepresenteerd krijgen.
In het buitenland is het vrij normaal om een toeslag te betalen bij het pinnen. Daar zijn veel onafhankelijke pinautomaten van bedrijven die niet gelieerd zijn aan een bank en hun geld verdienen aan die pinautomaten.
Wellicht tijd om te kijken bij Bunq, Knab of de Volksbank(ASN/Regio/SNS)
Bunq en Knab zijn best prijzig. ASN is, mede gezien de door hen gehanteerde tarieven voor betalen, wellicht een interessant alternatief. Heb nagevraagd hoe ASN omgaat met het analyseren van transacties. Kreeg het volgende antwoord: "ASN Bank maakt gebruik van transactieanalyse. Dit doen wij omdat wij hier wettelijk toe verplicht zijn. Bijvoorbeeld met betrekking tot het anti-witwassen en terrorismefinanciering. Hierbij maken wij altijd een zorgvuldige afweging tussen privacy van onze klanten enerzijds en onze gerechtvaardigde belangen anderzijds. Wij gebruiken de gegevens beslist niet voor marketing doeleinden. " .
Zo kan je het ook benoemen inderdaad. Ik zou eerder zeggen dat ik het wel prima vind dat degenen die vast willen houden aan verouderde betaalmethoden, daarvoor ook zelf de rekening gepresenteerd krijgen.
Contante betaling is geen verouderde betaalmethode. Verder krijgt de rekeninghouder nu al maandelijks een rekening gepresenteerd.
Ik heb geen bericht ontvangen maar ik heb dan ook alles 'dichtgezet', al heel lang geleden. Ik heb ook niet de app op mijn telefoon. Ik zou niet weten waarom. Ik kan thuis op mijn tablet ook bankzaken doen. Ik zie erg slecht en dat gepiel op mijn telefoon vind ik niks. Ik zou ook best wel willen overstappen van bank maar ja, ik heb nu al 43 jaar dit nummer... en ik moet er niet aan denken om alles te moeten wijzigen. Maar misschien eens over nadenken toch en er een dagje voor gaan zitten.
Zo kan je het ook benoemen inderdaad. Ik zou eerder zeggen dat ik het wel prima vind dat degenen die vast willen houden aan verouderde betaalmethoden, daarvoor ook zelf de rekening gepresenteerd krijgen.
Contante betaling is geen verouderde betaalmethode. Verder krijgt de rekeninghouder nu al maandelijks een rekening gepresenteerd.
Natuurlijk is dat wel verouderend. Alles wordt in rap tempo steeds digitaler. Degenen die per sé straks nog contant willen betalen, zullen voor die keuze meer moeten geen betalen. Daar twijfel ik geen seconde aan.
" De banken gaan de klanten sturen in de richting van de cashloze samenleving. ‘We zien dat onze klanten minder vaak bij de gelduitgifte-automaat cash opnemen’, aldus een ING-woordvoerder. ‘En daar spelen we op in.’ ING erkent dat het voor de bank een kostenvoordeel is. ‘In het algemeen is een contante geldopname bij een automaat duurder dan een pinbetaling.’ Er is ook een ander voordeel, maar daar legt ING minder de nadruk op: wie pint geef informatie over zijn betaalgedrag aan de bank."