Beste mensen,
Ik heb zojuist een account gemaakt en weet niet hoe ik een eigen forum kan maken dus reageer ik op dit topic.
[Edit: nieuw topic van gemaakt door de Moderator]
Ik ben momenteel op vakantie in suriname met een openticket tot een jaar. Ik ben hier nu c.a 2 weken en mijn bank is geblockeerd wegens verdenking van internetfraude... ik weet hier zelf niks van af en heb ing gemailt met de vraag hoe ze hier bij komen en hoe ik nu mijn huur in het buitenland kan betalen. Mijn grootste zorg is dan ook op straat komen te staan in het buitenland.. ik moet morgen 300 euro overmaken naar de huisbaas en anders heb ik geen adres meer. Ing heeft mij gemailt dat ik het best een andere rekening kan nemen bij een andere bank, maar hoe als ik in het buitenland zit zonder geld. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik mijn familie geld laten sturen zodat ik het morgen cash kan betalen. Ik dacht aan paypal maar heb geen idee hoe ik het dan kan pinnen of dergelijke. Ik hoop dat jullie kunnen helpen! Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING geblokkeerd tijdens vakantie. Hoe kan ik nu geld sturen?
ING geblokkeerd tijdens vakantie. Hoe kan ik nu geld sturen?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 apr 2016 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Apart topic van gemaakt. Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Apart topic van gemaakt. Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: ING geblokkeerd tijdens vakantie. Hoe kan ik nu geld sturen?
Maak gebruik van Western Union of Moneygram.
Of laat je familie het geld overmaken naar een Surinaamse kennis.
Had je wel vooraf je pas geschikt gemaakt voor Suriname?
Had je wel vooraf je pas geschikt gemaakt voor Suriname?
Ja hij stond op wereld pas. Is het ook mogelijk om mijn stufie via moneygram of western union te verkrijgen?
Daar doet DUO niet aan, die maken het alleen over naar een bankrekeningnummer tot zo ver ik weet. Maar waarom kan de ING je rekening niet deblokkeren als jij aangeeft dat er niks mee aan de hand is, en hun vermoedden van fraude onjuist is?Damienb schreef:Ja hij stond op wereld pas. Is het ook mogelijk om mijn stufie via moneygram of western union te verkrijgen?
Waarschijnlijk transacties binnen zien komen vanuit te ver uit elkaar liggende IP adressen. Is mij ook wel eens overkomen bij Paypal toen mijn zoon en ik bijna tegelijk op het zelfde account inlogden, hij vanuit NL , ik vanuit de US.ik weet hier zelf niks van af en heb ing gemailt met de vraag hoe ze hier bij komen
Ik zou gewoon de bank bellen en eea uitleggen dat je in het buitenland zit.
WesternUnion of Moneygram kun je inderdaad "contant" over laten maken.
Opvallend advies: ING adviseert maar over te stappen naar een concurent.
De vraag blijft dan natuurlijk, hoe krijg je je geld dan van de ING naar de rekening van de concurrent......? Misschien de Nederlandse ambassade in Paramaribo eens om hulp vragen ? Verder kan je familie / kennissen geld storten op de rekening van diegene waar je je woning hebt gehuurd.
De vraag blijft dan natuurlijk, hoe krijg je je geld dan van de ING naar de rekening van de concurrent......? Misschien de Nederlandse ambassade in Paramaribo eens om hulp vragen ? Verder kan je familie / kennissen geld storten op de rekening van diegene waar je je woning hebt gehuurd.
Het is maar de vraag of dat het officiële advies van ING is, of dat het een idee van de CuCa medewerker was die uit ervaring sprak.Brahms schreef:Opvallend advies: ING adviseert maar over te stappen naar een concurent.