LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door e-chec »

Zo rond 2006 kreeg ik het aanbod van de Postbank om mijn pinpas van een heel persoonlijke foto te voorzien. Dat leek mij direct een heel positief idee. Had ik meteen continu een foto van mijn kleindochter van 1½ bij me. Schaterlachend voorop de fiets en ik er direct achter. Unieke pinpas, die zich onderscheidt van alle andere pinpassen. Geweldig en een direct voor iedereen herkenbaar privébezit.

Enkele jaren later schrokte de ING de Postbank op. Alles veranderde. Er moesten nieuwe pinpassen worden gemaakt. Dat begreep ik wel. Als het je lukt om iets over te nemen is je eerste zorg om de herkenbare kenmerken van je binnengehaalde product zo snel mogelijk te elimineren. Nu vond ik dat voor mijzelf niet direct nodig, maar heel erg vond ik het ook niet. Ik stuurde een nieuwe foto in waarop naast mijzelf als trotse opa en mijn eerste kleindochter ook mijn tweede kleindochter, geboren in 2007, prominent aanwezig was. De komende jaren was mijn pas weer helemaal bij de tijd en uniek. Ook voor mij een minuscuul voordeel, die overname.

Helaas. Zo ging het niet. De ING handhaafde de oude foto en voor een pas met een andere foto moest ik – naar ik mij meen te herinneren - opnieuw betalen. Daarover kreeg ik te laat bericht. Mijn vrouw kreeg wel zonder bijbetaling een pas met een nieuwe foto. Waarom ? Geen idee.

In juni 2014 zou ik weer een nieuwe pas krijgen. Ik had al een nieuwe foto met mijn kleindochters van 9 en 7 jaar uitgekozen. Gewoon wachten op het bericht van de ING. Dan zou ik de verandering met plezier doorvoeren. Uiteraard zou ik daarvoor moeten betalen. De jaarlijkse winst op mijn renteloze betaalrekening en de door mij betaalde kosten van die rekening zijn daarvoor natuurlijk onvoldoende.

Maar ook dat feest gaat niet door. Vandaag kreeg ik een brief van de ING. Er zat een nieuwe pas bij, die geldig is tot februari 2019. Op de pas staat een plaatje, dat ik heel goed herken. De foto uit 2006 staat er opnieuw op. Laat ik duidelijk zijn, mijzelf herken ik nog wel, maar mijn oudste kleindochter ziet er tegenwoordig heel anders uit. En die tweede rakker mis ik enorm.

Stelletje ING-minkukels !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door sjohie »

e-chec schreef:Zo rond 2006 kreeg ik het aanbod van de Postbank om mijn pinpas van een heel persoonlijke foto te voorzien. Dat leek mij direct een heel positief idee. Had ik meteen continu een foto van mijn kleindochter van 1½ bij me. Schaterlachend voorop de fiets en ik er direct achter. Unieke pinpas, die zich onderscheidt van alle andere pinpassen. Geweldig en een direct voor iedereen herkenbaar privébezit.

Enkele jaren later schrokte de ING de Postbank op. Alles veranderde. Er moesten nieuwe pinpassen worden gemaakt. Dat begreep ik wel. Als het je lukt om iets over te nemen is je eerste zorg om de herkenbare kenmerken van je binnengehaalde product zo snel mogelijk te elimineren. Nu vond ik dat voor mijzelf niet direct nodig, maar heel erg vond ik het ook niet. Ik stuurde een nieuwe foto in waarop naast mijzelf als trotse opa en mijn eerste kleindochter ook mijn tweede kleindochter, geboren in 2007, prominent aanwezig was. De komende jaren was mijn pas weer helemaal bij de tijd en uniek. Ook voor mij een minuscuul voordeel, die overname.

Helaas. Zo ging het niet. De ING handhaafde de oude foto en voor een pas met een andere foto moest ik – naar ik mij meen te herinneren - opnieuw betalen. Daarover kreeg ik te laat bericht. Mijn vrouw kreeg wel zonder bijbetaling een pas met een nieuwe foto. Waarom ? Geen idee.

In juni 2014 zou ik weer een nieuwe pas krijgen. Ik had al een nieuwe foto met mijn kleindochters van 9 en 7 jaar uitgekozen. Gewoon wachten op het bericht van de ING. Dan zou ik de verandering met plezier doorvoeren. Uiteraard zou ik daarvoor moeten betalen. De jaarlijkse winst op mijn renteloze betaalrekening en de door mij betaalde kosten van die rekening zijn daarvoor natuurlijk onvoldoende.

Maar ook dat feest gaat niet door. Vandaag kreeg ik een brief van de ING. Er zat een nieuwe pas bij, die geldig is tot februari 2019. Op de pas staat een plaatje, dat ik heel goed herken. De foto uit 2006 staat er opnieuw op. Laat ik duidelijk zijn, mijzelf herken ik nog wel, maar mijn oudste kleindochter ziet er tegenwoordig heel anders uit. En die tweede rakker mis ik enorm.

Stelletje ING-minkukels !
Gefeliciteerd!! Als dat het ergste is in je leven om je over op te moeten winden, gaat de crisis en andere geopolitieke ellende mooi langs je heen. :D

Even serieus, wat als je nu een nieuwe pas aanvraagt, en dan meteen aangeeft welke foto je er op hebben wilt? Ik kan me ergens wel voorstellen dat de ING doorgaat op de ingeslagen weg, zonder tegenbericht over een andere foto. Ze kunnen ook geen gedachten lezen, en dit wordt allemaal door een computer gedaan, daar kijkt niet een mens na, die denkt "goh misschien wil deze klant wel eens een nieuwe foto van de kleinkinderen er op"...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door eleven »

Sorry, maar ik heb nog geen bank meegemaakt, waar ik plezier van had.
Ik denk ook niet, dat dit de bedoeling van een bank is!

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door e-chec »

Hallo Sjohie,

Ik heb met verbazing gekeken naar uw reactie. U concludeert dat mijn gevoelen over mijn pinpas mogelijk het ergste is in mijn leven om mij over op te winden. Ik heb er nog eens goed naar gekeken, maar ik vind daar zelf in mijn bericht geen enkele aanwijzing voor. Ik laat daarom uw conclusie graag voor uw rekening. Uit het overzicht van uw berichten zie ik dat u er wel 6 minuten over hebt nagedacht. Uw voorgaande reactie op een totaal ander topic was van 6 minuten eerder.

In uw profiel geeft u aan dat u 39 jaar bent. Voor die leeftijd hebt u een indrukwekkend aantal van 3580 forumreacties geproduceerd. Daar heb ik het bij lange na niet toe gebracht. Ondanks dat ik 6 jaar eerder dan u ben gestart, is mijn aantal reacties nog slechts ca. 400. Mijn zinvolle bijdragen voor anderen schieten in vergelijking tot die van u in aantal zwaar tekort.

Toch denk ik dat ik in een bepaald opzicht meer uit persoonlijke ervaring kan spreken dan u. Ik heb kleinkinderen van 9 en 7 jaar. U bent met uw 3580 reacties op 39-jarige leeftijd uw generatiegenoten ver vooruit, dat zie ik ook wel. Maar mijn ervaring, dat bedrijven naast behoefte aan groei van de winst ook interesse tonen voor de wensen van de klant, die kunt u toch nauwelijks meer hebben. Daar bent u echt te jong voor. En kleinkinderen van 9 en 7 jaar hebt u ook niet, of u en uw nageslacht moeten ook op dat gebied hun voorgangers ver achter u laten.

Dan even mijn gevoel over het deel van uw reactie, dat u als serieus aangeeft. ING houdt zich 365 dagen per jaar bezig met bankzaken. Een uitzondering daarop vormt het schrikkeljaar, waarin ING 366 dagen druk is. ING heeft tot taak om klanten te winnen en te behouden. In zo’n geval is het zinvol om te denken vanuit het standpunt van het bedrijf, maar het is vooral slim en nuttig om te denken vanuit de gedachten van klanten. Klanten zijn individuen, die een zeer beperkt deel van hun leven besteden aan zaken, die met een bank te maken hebben. Zij weten van bankzaken niet heel erg veel, althans, zo veronderstel ik. Dat geldt zeker voor mijzelf.

Is het nu zo veel gevraagd van banken om ook belangstelling te hebben voor behoeften van klanten ? Is het zoveel gevraagd om 1 keer in de 5 jaar aan de klant te vragen of hij een verandering zou willen aanbrengen in de onderlinge contacten? Ook dat kan worden geautomatiseerd. Dat is voor een bank met duizenden medewerkers veel eenvoudiger dan voor een geheel alleenstaande klant met heel veel sterk uiteenlopende contacten.

Ik vraag een bank niet om mijn gedachten te lezen. Dat is echt veel meer dan ik graag wil en zeker teveel gevraagd. Ik vraag de bank wel om zich adequaat bezig te houden met het vak en de maatschappij, waar zij een rol in wil spelen. Denk vanuit de positie van een klant en leer zijn behoeften. Daar hebben beiden voordeel van.

Wat is uw mening daarover, Sjohie ?
Laatst gewijzigd door e-chec op 14 mar 2014 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door gilas »

e-chec schreef:. Ik vraag de bank wel om zich adequaat bezig te houden met het vak en de maatschappij, waar zij een rol in wil spelen
Ze zijn er voor geld zaken,niet voor een leuk plaatje op je pinpas.
e-chec schreef:s het nu zo veel gevraagd van banken om ook belangstelling te hebben aan behoeften van klanten ?
Dat doen ze,door hun geldzaken en de producten die zijn aan bieden.

Echt wat een gezeur over een plaatje op je pinpas.

Ik heb bij de sns pas een plaatje met mijn katten op mijn pinpas.
Mijn katten heb ik vorig jaar alle twee moeten laten inslapen,dus dat is een oud plaatje maar mijn pinpas doet nog gewoon wat het moet doen.
Namelijk werken in de geldautomaten en dat is wat het belangrijkste is.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste gilas,

U voert een heel overtuigende argumentatie aan. Ik kan er niet om heen.

Groeten

e-chec

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom krijg ik een PB van de user ruud_a over dit topic, geschreven alsof dit over zijn kleinkinderen gaat? :shock:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Waarom krijg ik een PB van de user ruud_a over dit topic, geschreven alsof dit over zijn kleinkinderen gaat? :shock:
Wie anders als Ruud denk je kan deze vraag beantwoorden?
Stuur een PB terug en vraag het.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door e-chec »

Een hele tijd geleden, toen ik heel jong was, kreeg ik tijdens een voetbalwedstrijd een bal op mijn edele delen. Daar was ik absoluut niet blij mee. Ik voelde mij beroerd en had ontzettend veel pijn.

Later is het toch goed gekomen. Ik ontmoette een heel vriendelijke vrouw, waarmee ik twee kinderen kreeg en die ik nog elke dag verafgood. Wat hebben wij ontzettend veel plezier in het leven!

Het gevoel, waarover ik het in de eerste alinea heb, is mogelijk vergelijkbaar met dat van sjohie. Zijn oproep aan ruud_h komt zo over. Maar ik kan dat heel goed fout inschatten en er helemaal naast zitten, shojie. Mocht dat het geval zijn, dan bied ik u hierbij mijn nederige excuses aan. Ik heb dat zeker niet gewild.
Laatst gewijzigd door e-chec op 15 mar 2014 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door kraaienest »

sjohie schreef:Waarom krijg ik een PB van de user ruud_a over dit topic, geschreven alsof dit over zijn kleinkinderen gaat? :shock:
Dubbel account waarschijnlijk :D

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Welke Ruud ?

De A en H zitten niet zo dicht naast elkaar.
Zijn oproep aan ruud_h
user ruud_a

Voor de rest, ING biedt aan om een pasfoto op een pas te laten zetten. Ken het wel heb het niet .
Moetje hiervoor een topic openen ? Wel als je vindt van niet, lee het dan niet of wel maar reageer niet.
Tis een consumenten forum.

Diverse berichten laat ik ook links liggen, laatookmaar denk ik dan.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door sadfly »

Banken houden niet van blijen klanten.
Anders zouden ze je niet ongvraagt dingen door je ..... duwen.
Zoals de gevaarlijke NFC techniek. Online bankieren voor sommige mensen.
Je bank gegevens gebruiken voor advertentie doeleinden. etc.

En wat ze moeten doen dat gebeurd dus nooit.

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door witte angora »

e-chec schreef:Een hele tijd geleden, toen ik heel jong was, kreeg ik tijdens een voetbalwedstrijd een bal op mijn edele delen. Daar was ik absoluut niet blij mee. Ik voelde mij beroerd en had ontzettend veel pijn.

Later is het toch goed gekomen. Ik ontmoette een heel vriendelijke vrouw, waarmee ik twee kinderen kreeg en die ik nog elke dag verafgood. Wat hebben wij ontzettend veel plezier in het leven!

Het gevoel, waarover ik het in de eerste alinea heb, is mogelijk vergelijkbaar met dat van sjohie. Zijn oproep aan ruud_h komt zo over. Maar ik kan dat heel goed fout inschatten en er helemaal naast zitten, shojie. Mocht dat het geval zijn, dan bied ik u hierbij mijn nederige excuses aan. Ik heb dat zeker niet gewild.
Wat is het verband en de vergelijkbaarheid tussen een schop in de edele delen van e-chec, het plaatje op de pinpas en de gevoelens van sjohie?

Ik heb de koffie toch echt al op, dus ik zou al wakker moeten zijn...

witte angora
Berichten: 30861
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door witte angora »

sadfly schreef:Banken houden niet van blijen klanten.
Anders zouden ze je niet ongvraagt dingen door je ..... duwen.
Zoals de gevaarlijke NFC techniek. Online bankieren voor sommige mensen.
Je bank gegevens gebruiken voor advertentie doeleinden. etc.

En wat ze moeten doen dat gebeurd dus nooit.
+1

En om te zorgen dat die niet-blije klanten niet weglopen, maken ze de klanten blij met spiegeltjes, kraaltjes, en foto's op een gebruiksvoorwerp als een pinpas.

En vervolgens gaan we in de rij staan om, vermoedelijk voor een kans op een product dat we niet nodig hebben en wat ook niet uitgedeeld wordt, aan diezelfde bank toestemming te geven ons hele hebben en houden aan bedrijven te verkopen die ons daarna weer onder gaan spammen.

Nederland, o Nederland. Het lachertje in de wereld van de commercie.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:
Nederland, o Nederland. Het lachertje in de wereld van de commercie.
Zolang er mensen zijn, die er mee doen blijft het een lachertje.(zie topic)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

eleven schreef:Sorry, maar ik heb nog geen bank meegemaakt, waar ik plezier van had.
Ik denk ook niet, dat dit de bedoeling van een bank is!
Het feit dat je op bijna iedere straathoek cash uit de muur kunt halen (zowel in binnen- als buitenland)? Het feit dat je vrijwel overal op een veilige en makkelijke manier kunt betalen?

Lijken me toch prima voordelen van plezier dat je hebt van een bank.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door e-chec »

Soms heb ik de behoefte om te mopperen op de wereld rond mij heen, andere keren beleef ik weer veel plezier. Zo ben ik blij met de keuzevrijheid, die Witte Angora en Eleven aangeven. Een foto op een pinpas wordt door hen gezien als niet meer dan een spiegeltje of een kraaltje.

Dat kan, maar ik heb de vrijheid om dat anders te zien. Die foto vind ik leuk en ik heb hem altijd bij me. Bovendien maakt de foto mijn pas heel herkenbaar, ook voor derden. Ik heb mijn pas nog nooit verloren of bij een kassa achtergelaten, maar mocht dat gebeuren dan kan iedereen aan de foto al zien wie de eigenaar van die pas is.

Dat vond ik een nuttige functie voor een pinpas met foto. Denkt u er anders over? Prima, even goede vrienden.

(NB Ik lees mijn bijdragen steeds goed na om spelfouten te verwijderen. Helaas, een spelfout in een nickname kan mij dan nog ontgaan. Sorry ruud_a)

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door eleven »

GJvdZ schreef:
eleven schreef:Sorry, maar ik heb nog geen bank meegemaakt, waar ik plezier van had.
Ik denk ook niet, dat dit de bedoeling van een bank is!
Het feit dat je op bijna iedere straathoek cash uit de muur kunt halen (zowel in binnen- als buitenland)? Het feit dat je vrijwel overal op een veilige en makkelijke manier kunt betalen?

Lijken me toch prima voordelen van plezier dat je hebt van een bank.

Voor deze voordelen moet ik betalen en wat er zo plezierig is begrijp ik ff niet.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door CB »

Gelukkig zijn er genoeg die dat wel begrijpen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ING : Waar blijft het plezier voor de klant ?

Ongelezen bericht door eleven »

CB schreef:Gelukkig zijn er genoeg die dat wel begrijpen.
En dat zijn? :lol:

Gesloten