LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet fraude

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
victorhooftman
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2014 12:12

Internet fraude

Ongelezen bericht door victorhooftman »

De kosten voor internetfraude wordt steeds meer bij de klanten gelegd. Ook al zijn veel klanten niet met computers opgegroeid. Is het een goed idee om als deze trend zich doorzet een collectieve beweging te starten en terug te gaan naar niet elektronisch bankieren. Een boycot op electronisch bankieren. Via mijn linked inn en facebook bereik ik al snel 1000 mensen die weer allemaal tientallen mensen kunnen bereiken. De banken proberen hun problemen op mensen als mijn moeder af te wentelen. Wie zou voor zo'n actie voelen?

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door angel1978 »

Is het een goed idee om als deze trend zich doorzet een collectieve beweging te starten en terug te gaan naar niet elektronisch bankieren.
Als je dit wil, kan je dit toch gewoon doen? Waarom moet dat collectief?
Via mijn linked inn en facebook bereik ik al snel 1000 mensen die weer allemaal tientallen mensen kunnen bereiken.
Waarom hier dan wel van diezelfde elektronische methode gebruik maken? Wat is er mis met een brief? Niet erg consequent he?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door sjohie »

victorhooftman schreef:De kosten voor internetfraude wordt steeds meer bij de klanten gelegd. Ook al zijn veel klanten niet met computers opgegroeid. Is het een goed idee om als deze trend zich doorzet een collectieve beweging te starten en terug te gaan naar niet elektronisch bankieren. Een boycot op electronisch bankieren. Via mijn linked inn en facebook bereik ik al snel 1000 mensen die weer allemaal tientallen mensen kunnen bereiken. De banken proberen hun problemen op mensen als mijn moeder af te wentelen. Wie zou voor zo'n actie voelen?
Ik niet, digitaal heeft ook veel voordelen, en de door jou geschetste nadelen zouden een stuk kleiner zijn als ouders bijvoorbeeld niet kleine (<10 jaar) kinderen onbeheerd laten internetten op de pc waarop men ook internetbankiert, of na alle voorlichting nog steeds onbekenden per telefoon of mail pincodes etc doorgeeft.

Nu kan ik op met de app op mijn smartphone, op de bank even geld overmaken naar de gezamenlijke rekening. In jouw plannen zou ik dan een papieren formulier moeten pakken, invullen, en X kilometer reizen om deze in een brievenbus te stoppen, hopend dat niet iemand die er uit hengelt en me op die manier geld afhandig maakt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door tenormin »

@sjohie, denk dat viktorhooftman bedoelt dat hij het voor zijn (oude) moeder schrijft. Dat die bankzaken tegenwoordig wel eigen verantwoordelijkheid zijn als er ongewild geld vanaf word gehengeld. Maar @viktorhooftman, uw moeder kan nog steeds op de 'ouderwetse' manier immers gewoon de papieren versie gebruiken bij het overschrijven? Wel moet je haar dan goed wegwijs maken van het IBAN nummer wat ervoor komt, anders gaan ook die overschrijvingen fout.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door ciske »

Wel moet je haar dan goed wegwijs maken van het IBAN nummer wat ervoor komt, anders gaan ook die overschrijvingen fout.
Dat is inderdaad een behoorlijke lap geworden. Maar goed , alles went.:-)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat is inderdaad een behoorlijke lap geworden. Maar goed , alles went.:-)
Da's waar: ook hangen. :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door sjohie »

Gelukkig zit er wel een logica in het IBAN nummer, je kan altijd je eigen oorspronkelijke nummer herkennen. :D

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door sephora30 »

Internetbankieren is de beste uitvinding vd eeuw dus noooo way dat ik terug ga naar af :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is dus wel logisch dat de bank fraude door dat soort stommiteiten bij de klant op het bordje legt.
Of via de telefoon een authorisatiecode geven voor een transactie berekend met de calculator, ... "Nee hoor ik heb nooit mn pincode genoemd" ... <zucht>.

http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/6667/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik mis even het arrogante deel in de antwoorden. Wat vind je arrogant in de antwoorden?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door sadfly »

Weer iemand die denkt dat er alleen maar facebook bestaat of ander sociale site. Daar word ik echt niet goed van. grote groepen worden gewoon masaal buiten gesloten omdat het alleen maar vioa facebook gaat.

Daarnaast heeft lelectronisch betalen ook ze voordelen.
je kan bv nog ene paar centen extre krijgen van de huursubsidie.
en dat gaat niet lukken opd e ouderewetse manier.

Dan zou het goed zijn om te beginnen geen facebook of linkedin te gebruiken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Internet fraude

Ongelezen bericht door sjohie »

victorhooftman schreef:Allemaal arrogant geklets van jullie. Jullie vinden je zelf heel wat en o zo slim. Maarniet slim genoeg kennelijk om jullie te verdiepen in andere mensen die wat jullie schrijven geen eens herkennen.
Ik, en zo te lezen meer mensen, willen je initiatief niet steunen, dus dan kletsen wij arrogant? Het lijkt me, dat je met zo'n instelling richting mensen die het niet met je eens zijn, je plan niet van de tekentafel zal gaan krijgen, maar goed, de toekomst zal het leren.

Ik ben blij met internetbankieren, en zie er de voordelen van in. De door jou geschetste nadelen van internetbankieren zijn met wat gezond verstand te minimaliseren tot de kans dat men zeg je overschrijvingsformulieren uit de bank-brievenbus hengelt en aanpast, of je mapje met girocheques steelt uit je tas.

Gesloten