LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetbankieren geweigerd door ABN/AMRO
Re: Internetbankieren geweigerd door ABN/AMRO
Lezen is toch voor veel meer mensen een probleem als je zou denken,he Wim.
Krachtig gesproken maar als je het goed gelezen had slaat het nergens op wat je zegt en is dit niet van toepassing.
Krachtig gesproken maar als je het goed gelezen had slaat het nergens op wat je zegt en is dit niet van toepassing.
Waarom zou dat niet van toepassing zijn?HARRIE48 schreef:Lezen is toch voor veel meer mensen een probleem als je zou denken,he Wim. Krachtig gesproken maar als je het goed gelezen had slaat het nergens op wat je zegt en is dit niet van toepassing.
tja dan wordt het moeilijk, je wilt iets van de bank, maar je vertrouwt ze bij voorbaat niet. Misschien moet je het dan ook niet willen.Ga ik ook proberen. Maar ik vertrouw de banken niet
Isabel
De vraag is wie is de rekeninghouder? Is dat TS zelf of is de bewindvoerder de rekeninghouder? Als de bewindvoerder rekeninghouder is, dan kan alleen hij internetbankieren aanvragen.
Is TS zelf de rekeninghouder, dan is er geen enkel bezwaar dat hij internet bankieren afneemt en begrijp ik werkelijk niet waarom de bank hier moeilijk over zou doen?
Is TS zelf de rekeninghouder, dan is er geen enkel bezwaar dat hij internet bankieren afneemt en begrijp ik werkelijk niet waarom de bank hier moeilijk over zou doen?
Wellicht wil de bank/willen de banken zich gewoon houden aan een gerechtelijke uitspraak en de (onderliggende) wettelijke bepalingen?wiseger schreef:Is TS zelf de rekeninghouder, dan is er geen enkel bezwaar dat hij internet bankieren afneemt en begrijp ik werkelijk niet waarom de bank hier moeilijk over zou doen?
Verder is het opmerkelijk dat de door TS aangehaalde adviseur van de Rabobank de eigen voorwaarden niet lijkt te kennen. Op grond van art. 27, hoofdstuk 3 van de 'Algemene voorwaarden voor betaalrekeningen en betaaldiensten van de Rabobank 2011' mag alleen de bewindvoerder de rekening gebruiken. Dat betekent, wanneer de Rabobank de eigen voorwaarden correct naleeft, geen gebruik van internetbankieren en ook geen faciliteiten om het saldo in te zien voor de onderbewindgestelde.
zie: http://www.rabobank.nl/images/av_betaal ... 281274.pdf
In een tijd waarin steeds meer banken kantoren sluiten, en zelfs geldautomaten verdwijnen is het een niet te begrijpen regeling dat iemand die onder bewind staat geen gebruik mag maken van internetbankieren. Vooral omdat je als onder bewindgestelde 99,9% van alle bewindvoerders MOET controleren of deze hun werk goed doen. Bewindvoerders incasseren iedere maand een leuke cent om zogenaamd "jouw" financiën te regelen, en dan moet je maar hopen dat het goed gaat.
De hele wetgeving rondom bewindvoering moet hoognodig op de schop. Deze wetgeving stamt nog uit de tijd dat internet nog uitgevonden moest worden, en op praktisch iedere hoek van de straat een filiaal van de "Boerenleenbank" lag. Banken kunnen met een simpele handeling bepaalde faciliteiten voor onderbewindgestelden uitschakelen in de internetbankieren omgeving. Ik denk hierbij aan de mogelijkheid om betalingen te verrichten hoger dan een x-bedrag. Bijvoorbeeld er staat 100 euro op de leefgeldrekening, dat bedrag heeft de onderbewindgestelde bijelkaar gespaard door zijn/haar leefgeld op te sparen en ervan te sparen. Nu wil de onderbewindgestelde 75 euro overmaken naar iemand anders, maar kan maximaal 50 euro overmaken via internetbankieren. Daarboven is toestemming nodig van de bewindvoerder.
Dat een bewindvoerder het volledige alleenrecht heeft over het beheer van je financiële middelen vind ik angstaanjagend. Vooral omdat je bij schulden aansprakelijk blijft dat een regeling die notabene door de bewindvoerder is geregeld. Met andere woorden: komt de bewindvoerder een betalingsregeling niet na die hij is aangegaan. Dan is niet de bewindvoerder aansprakelijk voor het niet nakomen, maar de onderbewindgestelde. Dat is toch de wereld op z'n kop?
De hele wetgeving rondom bewindvoering moet hoognodig op de schop. Deze wetgeving stamt nog uit de tijd dat internet nog uitgevonden moest worden, en op praktisch iedere hoek van de straat een filiaal van de "Boerenleenbank" lag. Banken kunnen met een simpele handeling bepaalde faciliteiten voor onderbewindgestelden uitschakelen in de internetbankieren omgeving. Ik denk hierbij aan de mogelijkheid om betalingen te verrichten hoger dan een x-bedrag. Bijvoorbeeld er staat 100 euro op de leefgeldrekening, dat bedrag heeft de onderbewindgestelde bijelkaar gespaard door zijn/haar leefgeld op te sparen en ervan te sparen. Nu wil de onderbewindgestelde 75 euro overmaken naar iemand anders, maar kan maximaal 50 euro overmaken via internetbankieren. Daarboven is toestemming nodig van de bewindvoerder.
Dat een bewindvoerder het volledige alleenrecht heeft over het beheer van je financiële middelen vind ik angstaanjagend. Vooral omdat je bij schulden aansprakelijk blijft dat een regeling die notabene door de bewindvoerder is geregeld. Met andere woorden: komt de bewindvoerder een betalingsregeling niet na die hij is aangegaan. Dan is niet de bewindvoerder aansprakelijk voor het niet nakomen, maar de onderbewindgestelde. Dat is toch de wereld op z'n kop?
Ik ben vind het ook krom.
Ik sta nu al jaren onder bewind ik mag ook internet bankieren maar de banken doen moeilijk.
Sorry maar als persoon die onder bewind staat wil ik wel weten wat mijn bewindvoerder allemaal doet met mijn geld.
het is toch een vreemde die op dat moment alles met mijn geld kan doen.
En dan kan je zeggen jah maar ze moeten zich verantwoorden naar de rechter toe jah dat zal zo zijn maar toch moet het kunnen vind ik.
Bij de abn hebben ze niet voor niets een optie dat je rekeningen zo kan zetten dat je alleen kan kijken er op meer niet.
Jah dit hebben ze want dat heb ik met eigen ogen gezien een bewindvoerder zou dit kunnen aanzetten.
Maar omdat de bewind beuro zegt nee kan je er niks mee waar is die functie dan voor het slaat echt nergens op
Ik sta nu al jaren onder bewind ik mag ook internet bankieren maar de banken doen moeilijk.
Sorry maar als persoon die onder bewind staat wil ik wel weten wat mijn bewindvoerder allemaal doet met mijn geld.
het is toch een vreemde die op dat moment alles met mijn geld kan doen.
En dan kan je zeggen jah maar ze moeten zich verantwoorden naar de rechter toe jah dat zal zo zijn maar toch moet het kunnen vind ik.
Bij de abn hebben ze niet voor niets een optie dat je rekeningen zo kan zetten dat je alleen kan kijken er op meer niet.
Jah dit hebben ze want dat heb ik met eigen ogen gezien een bewindvoerder zou dit kunnen aanzetten.
Maar omdat de bewind beuro zegt nee kan je er niks mee waar is die functie dan voor het slaat echt nergens op
Ik denk eerder dat de banken (misschien wel terecht) jou niet vertrouwen.kaatje01 schreef:Ga ik ook proberen. Maar ik vertrouw de banken niet. ABNAMRO had in eerste instantie ook geen bezwaar, maar nadat de rekening geopend was zijn ze blijkbaar van gedachten veranderd.
Ik kon als ik wil 24 uur per dag inloggen bij mijn bewindvoerder! Deze gebruikt het programma "On View" dat de onderbewindgestelde de mogelijkheid biedt, om zoals ik al zei desgewenst 24 uur per dag, alle rekeningen te raadplegen. Zowel de beheersrekening, als de leefgeldrekening. Ik kan er mijn budgetplan, de laatste transacties etc bekijken, en weet dan precies wat de bewindvoerder wel- of niet heeft gedaan.Sharkbite schreef:Ik ben vind het ook krom.
Laatst gewijzigd door Erik1971 op 31 okt 2014 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou Katje01 het intussen naar 2 jaar nog niet opgelost hebben?olaf79 schreef:Ik denk eerder dat de banken (misschien wel terecht) jou niet vertrouwen.kaatje01 schreef:Ga ik ook proberen. Maar ik vertrouw de banken niet. ABNAMRO had in eerste instantie ook geen bezwaar, maar nadat de rekening geopend was zijn ze blijkbaar van gedachten veranderd.
door kaatje01 » 30 jul 2012 18:39
Ga ik ook proberen. Maar ik vertrouw de banken niet. ABNAMRO had in eerste instantie ook geen bezwaar, maar nadat de rekening geopend was zijn ze blijkbaar van gedachten veranderd.