LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetbankieren geweigerd door ABN/AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kaatje01

Internetbankieren geweigerd door ABN/AMRO

Ongelezen bericht door kaatje01 »

Ik sta sinds september 2010 onder bewind wegens schulden. Mijn bewindvoerder heeft in eerste instantie een leefgeldrekening voor mij geopend bij SNS bank, dit gaf voor hun en voor mij problemen, ik mag daar ook niet internetbankieren, terwijl mijn bewindvoerder daar geen bezwaar tegen heeft. Sinds kort een nieuwe rekening geopend bij ABNAMRO. Deze bank zou internetbankieren wel toestaan, maar dat blijkt niet zo te zijn. Kreeg zelfs geen antwoord op mijn aanvraag :shock: . Dit betekent, dat ik voor saldo-informatie naar de geldautomaat van die banken moet ( 1 à 2 km) om te weten te komen hoeveel saldo ik heb. Overschrijvingen kan ik ook niet doen. Volgens een adviseur van de Rabobank mag het niet geweigerd worden. Misschien hebben meer mensen dit probleem. Wie kan helpen?

nevermind

Re: Internetbankieren geweigerd door ABN/AMRO

Ongelezen bericht door nevermind »

Volgens een adviseur van de Rabobank mag het niet geweigerd worden. Misschien hebben meer mensen dit probleem. Wie kan helpen?
Dan snel naar de Rabobank en daar een rekening openen.
Natuurlijk bestemmen de banken, welke producten de klant mag afnemen.
Ik denk, dat je ook niet in het rood mag staan, of een PL afsluiten.
Laatst gewijzigd door nevermind op 30 jul 2012 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wat nevermind zegt ,lekker bij rabo openn

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom weigeren? Op je nou pint of je kijkt???
Je kan er ook niet mee het rood inof iets...snap het niet waarom..

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bij een bewindvoering zou je eigenlijk uberhaupt niet zonder toestemming van de bewindvoerder geld mogen uitgeven. Ik denk dat Abn het gewoon te riskant vindt.

rozemarijntje

Maar goed er kunnen toch blokkades op de rekening gezet worden ,zodat ts alleen saldo info krijgt?

kaatje01

nevermind schreef:
Volgens een adviseur van de Rabobank mag het niet geweigerd worden. Misschien hebben meer mensen dit probleem. Wie kan helpen?
Helaas bestemmen de banken, welke producten de klant mag afnemen.
Ga ik ook proberen. Maar ik vertrouw de banken niet. ABNAMRO had in eerste instantie ook geen bezwaar, maar nadat de rekening geopend was zijn ze blijkbaar van gedachten veranderd.

kaatje01

vogels schreef:
rozemarijntje schreef:Maar goed er kunnen toch blokkades op de rekening gezet worden ,zodat ts alleen saldo info krijgt?
Saldo kan ze zien bij de pinautomaat. 1-2 km. lopen/fietsen is zo'n end niet. Je kan ook je uitgaven op de ouderwetse manier noteren: kasboekje.
Beetje uit de tijd, vind je niet? Het gaat om het principe. Zoals Rozemarijntje zegt: blokkades zodat je niet meer uitgeeft dan je hebt. Ik vind het discriminerend. En een paar kilometer lopen (fiets heb ik niet) om je saldo te zien vind ik ronduit belachelijk. Bovendien zit ik ook in een schuldsaneringsprogramma, d.w.z. dat ik mijn eigen glazen ingooi als ik financieel over de schreef ga.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

nevermind schreef:
Hoezo helaas? Je moet er niet aan denken als iemand gaat bepalen welke producten een bedrijf aan wie moet verkopen. Dat wil je echt niet aan de overheid overlaten.

nevermind

Je hebt gelijk , verkeerde woordkeuze, is aangepast. :oops:

rozemarijntje

@ vogels,snap wel wat je bedoeld..maar uhhh voor mij is 1 km toch echt een heel eind...sorry...
Denk niet alleen voor mij :oops: om ff je saldo na te kijken...

nevermind

Ik denk, dat dit een voorzorgsmaatregel is, om TS extra te beschermen om niet in de fout te gaan!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kaatje01 schreef:
nevermind schreef:
Ga ik ook proberen. Maar ik vertrouw de banken niet. ABNAMRO had in eerste instantie ook geen bezwaar, maar nadat de rekening geopend was zijn ze blijkbaar van gedachten veranderd.
Dan kunnen jullie elkaar de handen schudden, want zo te lezen vertrouwen ze jou ook niet helemaal. En voor dat laatste is een gegronde reden, gezien je huidige (financiële) situatie. En je bewindvoerder kan wel van alles vinden, maar daar koop je niks voor, aangezien de bank beslist, niet hij/zij.

Overigens is 1 à 2 km, bij rustig peddelen, 5 à 10 minuten fietsen, dat is nou ook niet echt onoverkomelijk om zeg 1x/week even te doen om het saldo te checken, of wel?

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het is idd wel zo dat 2 km niet zover is, maar vooral als je nagenoeg niets hebt, is het fijn om te weten dat je (leef)geld er op staat, je zit dan iedere week op je geld te wachten om boodschappen te kunnen kopen, als je dan steeds op een neer moet fietsen is dat echt niet fijn, zeker als de betaling wisselend is mijn salaris bijvoorbeeld wordt altijd op dezelfde dag gestort, soms om 09.00 soms pas om 15.00....Ik heb ook wel eens dat ik er echt op zit te wachten, om iets te betalen of als ik iets'' groots" moet gaan kopen....lijkt me heel vervelend als ik dan steeds naar de automaat moet!!

En daarbij moet je nog maar afwachten of de bewindvoerder het overmaakt, en vind ik juist dat TS door internetbankieren beter inzicht kan krijgen, bovendien snap ik niet waarom ze/hij kan echt niet meer uitgeven door dat ze kan internetbankieren.....

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb uw bericht gelezen en ik begrijp dat het voor u een vervelende situatie is.

Graag nemen wij telefonisch contact met u op, zodat wij uw situatie kunnen bespreken. Via een privébericht, kunt u uw telefoonnummer sturen en aangeven wanneer wij u het beste kunnen bereiken. Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Wij zien uit naar uw reactie.

ABN AMRO Webcare
Met vriendelijke groet
Mw. E. Van der Molen

rozemarijntje

@leoloesje

nou idd!
ts wilt gewoon kijken of haar saldo toereikend is...voor het beetje wat ze heeft..
er staan allerlei blokkades dan op,dus ik zie het probleem niet?

alleen inloggen om te kijken hoe je saldo is?

maar misschien wordt het wel geregeld...
ben wel benieuwd..

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

rozemarijntje schreef:@leoloesje

nou idd!
ts wilt gewoon kijken of haar saldo toereikend is...voor het beetje wat ze heeft..
er staan allerlei blokkades dan op,dus ik zie het probleem niet?

alleen inloggen om te kijken hoe je saldo is?

maar misschien wordt het wel geregeld...
ben wel benieuwd..
Misschien is het binnen het hele telebankier systeem van de ABN niet eens mogelijk om zo'n read only/saldo-check variant te hebben, maw als ze er toegang tot heeft, is dat meteen 100% en zou ze dingen kunnen die ze misschien nu aan de balie niet voor elkaar krijgt. Weten wij hier veel.

rozemarijntje

ja dat zou kunnen,maar goed ,er wordt bedragje gestort?

laten we zeggen(zeg maar wat?) 10 euro....
ze kan niet de min in....wat moet ze dan doen?ze kan geen 20 euro overmaken?want ze kan de min niet in...

nou ja vroeger deden we niet anders even naar de bank om te kijken of het geld gestort was...
en heeeeel vroeger stond je nog aan de balie van de bank ...uh kunt u kijken of er wat gestort is...(toen was ik nog klein zag ik bij mijn oma)...

maar ik zou er niet blij van worden...even heen en weer...
natuurlijk geen wereldramp...nou ja..voor mij wel :wink:

voor mij is 1 km niet te doen ..laat staan lopen...dus moet ik wachten tot manlief thuis is...of als er iemand komt,wil je even met me naar de bank.. :(

je weet niet in welke staat ts is?

hopelijk laat hij of zei even horen hoe het is gegaan...ben wel benieuwd..

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

abn heeft een telefoonnummer 0900-0024 en met een zelf gekozen pincode kun je je saldo opvragen en oberboekingen doen ! mischien heb je daar iets aan ik heb het jarenlang zo gedaan .

rozemarijntje

Ja moet je tegenwoordig ook pincode voor aanvragen etc,zit alemaal in het pakket...misschien kunnen ze dat idd activeren voor haar!,

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

kaatje01 schreef:Dit betekent, dat ik voor saldo-informatie naar de geldautomaat van die banken moet ( 1 à 2 km) om te weten te komen hoeveel saldo ik heb. Overschrijvingen kan ik ook niet doen. Volgens een adviseur van de Rabobank mag het niet geweigerd worden.
De adviseur van de Rabobank heeft geen gelijk. Verder is het volkomen verklaarbaar en terecht dat internetbankieren aan u wordt geweigerd. Omdat u te maken heeft met bewindvoering, mag u niet meer zelfstandig beslissen over uw vermogen. Het verstrekken van een account voor internetbankieren zou betekenen dat u volledig zelfstandig geld zou mogen overmaken. Uiteraard is dat volledig in strijd met het aan u opgelegde bewindvoeringsregime.

Gesloten